View Full Version : Skolan... <--- =/
Hello allihopa everyone...
Är det bara jag som känner typ ångest för att gå till skolan?
Nu kanske ni tror jag blir mobbad i skolan men nej fan.
Men asså alla denna presen?!
- Du vet att vi har 305 sidor i so att läsa?!
- Oj fan det glömde jag, hur ska jag förklara detta :S...
Okej överdrev lite.
Men va fan har två prov på måndag nu... Bild och So...
Visst man kan vara "sjuk" men vad hjälper det? man måste ju göra det för elr senare.
Sen finns det dom här jeavla idiotiska ämnerna som bild och musik sy/träslöjd?! vem har nytta av det?!
Hemkunspap är viktigt... (Utan mat dör vi?!)
Men asså jag är jobbig och använder konstiga stavningar som folk kan mobba sig på så ta era liv innan det.
Vad
f
a
n
tycker ni? :offtopic:
Håller med, hatar skolan! men man kommer inte ångra det.
Men det är ju så har du inte utbildningen så får man inga jobb :|
Vet fan vad man ska säga som motargument...
jobbigt cuz varit uppe till 5 varje dag på lovet ;>
Låter bekant, men va fan har ni också haft typ Läxa/prov andra dagen efter ngt lov och så säger man till sig sj att man ska fean plugga på det sen kvällen innnan så sitter man där och försöker rå plugga...?
Bara att bita ihop grabbar, all möda och allt besvär har varit värt det den dagen ni står inför sista utspringet från skolan. Det är en underbar känsla, sitter kvar i mig fortfarande.
Alvarligt jag hade mördat för att kunna komma dit på ett ögonblick, vem hade inte?! Tartin du har frästat mig till något som kommer ta år att komma till det var i prinsip elakt av dig :(
CocaCola
02-03-2007, 23:35
Kan ju hålla med om att vissa ämne är lite "onödiga", tycker när man började högstadiet, så skulle man få välja cirka 5 ämne som man vill plugga sig närmare på, "Svenska matte engelska inklusiv då"
Det vore rickigt bra att kunna välja bort något elr några ämnen utan att förlora poeng som är vickgita att ha för att komma inn.
Yippi, här har man lov. Sen så får man 2 böcker man ska läsa och göra redovisning o crap på. Please give me a break.
Okej överdrev lite.
Visst man kan vara "sjuk" men vad hjälper det? man måste ju göra det för elr senare.
Sen finns det dom här jeavla idiotiska ämnerna som bild och musik sy/träslöjd?! vem har nytta av det?!
Men asså jag är jobbig och använder konstiga stavningar som folk kan mobba sig på så ta era liv innan det.
Vad
f
a
n
Du glömde lite detaljer
Vi skulle haft provet idag (so)
och vi fick reda på det en vecka innan..
Mitt tips är att försöka komma in på en gymnasielinje som ni trivs i. Själv lyckades jag med detta, och ser inte skolan som en börda, utan mer som ett intresse.
6-9 är den värsta tiden i "skolkarriären" eftersom du blir tvingad att göra saker som du nödvändigt inte tycker om, bara för att samla poäng till slutbetyget.
Just my 5 cents..
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Jag tycker det är rätt skönt med kläder och hus också, men..
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Hus lär man sig på gymnasiet
Och kläderna gör man i industrierna..
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Hus lär man sig på gymnasiet
Och kläderna gör man i industrierna..
All världens mat produceras väl inte på hemkunskaper heller?
Yippi, här har man lov. Sen så får man 2 böcker man ska läsa och göra redovisning o crap på. Please give me a break.
Ungefär så har vi, bara att vi har haft prao, plus att alla lärare förväntar sig att man ska ha jobbat på inom det ämnet ungefär. Ganska jobbigt :rolleyes:
jag hör en jävla massa gnäll om hur jobbig skolan är.
testa skit i den sabba betygen missa intaget på gymnasiet och bli arbetslös och tillslut bo på gatan eller nått DE e jobbigt kom inte och sägg att åtminstone G i alla ämnen e jobbigt för då e det dags att sluta sitta vid datorn och faktiskt öppna en bok
sluta whina så jävla farligt är det inte
Banan Gangstern
03-03-2007, 01:45
Fan man har ju kult med polararna visst prov e skit men jag har lätt o lära så hittils e skolan bara fet me sköj :cool:
Skolan var suxxor, men tror det är mer suxxor att få plugga upp betygen som jag gör nu.
Så det är bara att häärda ut ;)
Skolan var suxxor, men tror det är mer suxxor att få plugga upp betygen som jag gör nu.
Så det är bara att häärda ut ;)
Yeah I know and I will.
Mindre än ett år kvar av 12, sen slipper jag skiten. Det känns som om jag inte kommer orka kämpa så mycket mer. Jag har redan varit nere i träsket och vänt, vill inte göra om det.
Just hang in there.
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Hurmm det låter som du inte vet något om vanliga fabrikstillverkade kläder? och inget om byggfirmor... jevla nub :P
Emopinglan14
03-03-2007, 08:38
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Hurmm det låter som du inte vet något om vanliga fabrikstillverkade kläder? och inget om byggfirmor... jevla nub :P
Säger den som tror att det är hemkungskap som ger oss mat på bordet :rolleyes:
Så tycker jag bild är jävligt soft också, aldrig några läxor ba chillar lite på lektionerna :P
Theoric Ironfist
03-03-2007, 12:31
:/
(my life story)
There you have it!
:/
Mjoo, samma här. Fast det finns egentligen bara en sak som oroa mig ganska mycket över och det är att det finns en stor risk att jag får IG i italienska om jag inte kämpar på som fan. Jag är verkligen riktigt dålig på italienska och har verkligen inget som helst intresse av det. Aja, den här tiden kommer att gå ganska snabbt. Några veckor till i skolan, sedan är det påsklov och efter det är det nedförsbacke till sommarlovet. :)
Granberg
03-03-2007, 15:55
Mjoo, samma här. Fast det finns egentligen bara en sak som oroa mig ganska mycket över och det är att det finns en stor risk att jag får IG i italienska om jag inte kämpar på som fan. Jag är verkligen riktigt dålig på italienska och har verkligen inget som helst intresse av det. Aja, den här tiden kommer att gå ganska snabbt. Några veckor till i skolan, sedan är det påsklov och efter det är det nedförsbacke till sommarlovet. :)
Haha, italienska kan gå och gräva ner sig någonstans. Det är det ända ämnet jag verkligen måste kämpa för att klara g i. Allt som resultat av att jag aldrig koncentrerade mig och lärt mig sätta ut artiklar och böja passato prossimo.
Alvarligt jag hade mördat för att kunna komma dit på ett ögonblick, vem hade inte?! Tartin du har frästat mig till något som kommer ta år att komma till det var i prinsip elakt av dig :(
Om du mördar någon så kommer du iallafall slippa skolan ett tag (högst troligt). Rekommenderar det dock inte.
Vilken klass går du i förresten ?
Läser juridik, första året på gymnasiet. Ska läsa klart alla 3 år, sen fixar jag ett jobb någonstans i en butik i ett år typ, måste ta en paus från skolan :P
Har NO prov på fredag :/ på helgen går det typ inte att plugga man tänker nu i kväll ska jag plugga sen på kvällen när det är försent så kommer man på justfan jag skulle plugga nu på kvällen för man har haft så mycket annat på dagen så man har glömt. Fast nu ska jag gå o plugga ;)
Jag är ett bra exempel på en dålig förebild när det gäller skola. I normala fall skulle folk som jag verkligen inte klara sig särskilt bra i livet. Fast normala fall är inget jag sysslar med. Jag snittar två hela skoldagar per vecka, vilket är fruktansvärt dåligt av mig. Det värsta är väl att den enda som någonsin kommer lida av det är jag själv. Det är ingen konst att lura systemet att betala studiebidrag eller att hanka sig kvar över g-gränsen i alla ämnen. Det som egentligen tär på en är att man vet hur bra man kan prestera, men finner ingen ork till det. Att sätta skolk i system är verkligen inget jag rekommenderar. Man ska aldrig tillåta sig att ligga kvar på morgnarna, för ju oftare man gör det, desto lättare är det att göra det oftare än man går upp. Tillslut står man där med ett slutbetyg som bara är en bråkdel så bra som det kunde ha varit.
När man väl är i skolan är det egentligen inte särskilt tråkigt. Jag tycker problemet ligger i att komma upp på morgonen och släpa sig till bussen. Dåliga rutiner, dåliga matvanor, dålig dygnsrytm. Det är det man behöver ta itu med om man har samma problem som jag. Hoppas ni har lite bättre karaktär.
Jag är ett bra exempel på en dålig förebild när det gäller skola. I normala fall skulle folk som jag verkligen inte klara sig särskilt bra i livet. Fast normala fall är inget jag sysslar med. Jag snittar två hela skoldagar per vecka, vilket är fruktansvärt dåligt av mig. Det värsta är väl att den enda som någonsin kommer lida av det är jag själv. Det är ingen konst att lura systemet att betala studiebidrag eller att hanka sig kvar över g-gränsen i alla ämnen. Det som egentligen tär på en är att man vet hur bra man kan prestera, men finner ingen ork till det. Att sätta skolk i system är verkligen inget jag rekommenderar. Man ska aldrig tillåta sig att ligga kvar på morgnarna, för ju oftare man gör det, desto lättare är det att göra det oftare än man går upp. Tillslut står man där med ett slutbetyg som bara är en bråkdel så bra som det kunde ha varit.
När man väl är i skolan är det egentligen inte särskilt tråkigt. Jag tycker problemet ligger i att komma upp på morgonen och släpa sig till bussen. Dåliga rutiner, dåliga matvanor, dålig dygnsrytm. Det är det man behöver ta itu med om man har samma problem som jag. Hoppas ni har lite bättre karaktär.
känner igen det där allt för väl :P på nått sätt har jag ändå lyckats hålla mina betyg långt ifrån dåliga. för mig är det jobbigaste att komma upp på mornarna men jag har ett knep som gör att det känns som man fått sova lite extra :P ganska lamt men de funkar faktiskt. Man ställer alarmet typ en timme innan man igentligen ska upp sen så när man vaknar så stänger man av och sätter det typ en halvtimme och sen efter det när man igentligen ska upp de funkar så jävla bra och det känns som man legat och dragit sig jättelänge, nåja alla är olika och detta kanske inte funkar alls bra för vissa xD men testa om ni e trötta på mornarna. det kan funka
Det där testade jag också för ett antal år sen. Innan mitt problem utvecklades till att jag inte skulle hinna sova något innan väckningen. Lyckas man inte somna förrän fem när man ska upp sju är det där systemet ganska lönlöst. Fast det fungerade förr när jag somnade vid två.
Det där testade jag också för ett antal år sen. Innan mitt problem utvecklades till att jag inte skulle hinna sova något innan väckningen. Lyckas man inte somna förrän fem när man ska upp sju är det där systemet ganska lönlöst. Fast det fungerade förr när jag somnade vid två.
får man fråga vad du gör uppe så sent en skoldag?
Dåliga vanor. Förskjuten dygnsrytm. Sömnsvårigheter. Spelar inte så stor roll om jag försöker gå och lägga mig vid 11, blir inte trött ändå. Oftast ligger jag i sängen och kikar på dumburk tills klockan blir så mycket att man får ångest om man inte försöker. Sen går det ändå inte.
Jag ser mig själv i era beskrivningar. Det känns inte alls bra när man vaknar vid halv sju. Jag somnar så jävligt gärna om. Jag vill så gärna att skolan ska sluta nu. Det jobbiga är bara att gå till skolan, att vara där funkar... oftast.
Ja, som Lotta så kan jag inte sova vid elva utan kanske somnar vid ett istället. Inte bra, jag vet, men det går inte. Jag brukar försöka ta en vecka i taget, men det blir bara en gröt av allt. En dag i taget funkar ännu sämre.
Det är exakt ett år sen jag (vill inte säga det så, men det är så) gick in i väggen. Jag orkade helt enkelt inte gå till skolan på två månader. Nu känns det bättre, nya kompisar, nya ämnen, ett års mer kunskap om livet och sånt. Men det är fan fortfarande jobbigt att gå upp, gå till skolan, och göra det man ska. Jag vill inte.
Senaste veckorna har det gått lite utför, gick bara på de roliga lektionerna, ibland. Ångrar att jag gjorde som jag gjorde, men det känns bara som det hopar sig. Illa, jag vet. Men jag har svårt att be om hjälp och ta emot hjälp. Folk förväntar sig mycket av mig. Speciellt min far. Skit samma..
Gör inte det jag gjorde. Fortsätt kämpa säger jag bara. Det lönar sig som någoi sa.
Nu vart det mycket tjafs, är inte så bra på att skriva, speciellt inte när jag är trött.
Over and out.
:( :( MM håler med men vad fan har man för alternativ. som barn/ungdom. är man ffs skyldig att gå i skolan fast hur jävla tråktigt det kan vara.:( :( :(
:( :( MM håler med men vad fan har man för alternativ. som barn/ungdom. är man ffs skyldig att gå i skolan fast hur jävla tråktigt det kan vara.:( :( :(
Mjah, gymnasiet är frivilligt.
och varför tror du man är skyldig att gå i skolan då? Hur skulle det bli om man fick välja? det skulle itne gå så många i skolan tror jag och hur skulle samhället se ut då? hur många skulle kunna få jobb? även om gymnasiet är frivilligt borde det fan också vara lag på det fast man borde iaf få välja om man ville ha ett friår efter 9an :happy:
Granberg
04-03-2007, 01:42
Och vem fan skulle vilja ta ett friår, och sitta där och se alla gammla polare ta studenten medans man själv har ett år kvar.
Jag har igentligen inget större problem med skolan. Har mycket lätt för att lära mig, men är även mycket lat. Det resulterar i att jag lätt klarar ämnen man knappt behöver plugga för, tex engelska och svenska. Men andra ämnen som jag har 0 grundkunskaper i typ italienska blir det lite knivigt med. Sen att jag bor 3 mil bort från min skola och att bussarna dit inte direkt går varje minut är lite smådrygt. Jag kommer aldrig hem före klockan 6.
Jag bor ungefär 1500 meter från min skola :)
Och vem fan skulle vilja ta ett friår, och sitta där och se alla gammla polare ta studenten medans man själv har ett år kvar.
Jag har igentligen inget större problem med skolan. Har mycket lätt för att lära mig, men är även mycket lat. Det resulterar i att jag lätt klarar ämnen man knappt behöver plugga för, tex engelska och svenska. Men andra ämnen som jag har 0 grundkunskaper i typ italienska blir det lite knivigt med. Sen att jag bor 3 mil bort från min skola och att bussarna dit inte direkt går varje minut är lite smådrygt. Jag kommer aldrig hem före klockan 6.
Tar mig en timme att komma till skolan, om jag har tur. Buss - pendeltåg - buss. Har jag en jävla massa tur hinner jag hem på 25 min. Men då ska allt gå när jag kommer fram. Skit samma.
Jag skulle inte heller vilja ta ett friår, men att se polarna ta studenten gör mig inte så mycket. Är det "riktiga" kompisar kan man träffas utanför skolan.
Efter att ha klarat grundskolan med 250 poäng utan att ha öppnat en jävla lärobok kände jag på gymnasiet att jag skulle få ångra det. Har lite svårt att plugga, i alla fall "på rätt sätt". Jag vet ju inte hur jag lär mig bäst. Och så det där med läxor, fy fan. Jag är totalt emot läxor. En sak om man inte hinner klart med en sak man hade hunnit på lektionen. Resten kan man skita fullständigt i, ger en bara ångest över att inte ha gjort klart. Fy!
frågan är inte vem som skulle vilja utan enbart att förebygga evetuellt gnäll fast ibland känns det som en paus hade gjort en gott :P jag sade bara så för att det är bättre att möljigheten finns för dom som vill än att det inte finns och så kommer ån och gnäller etc. men orka bry sig nu är ju gymnasiet iaf frivilligt så skitsamma :rolleyes:
Latexfarfar
04-03-2007, 02:32
Var glada att ni får gå i skolan era otacksamma jävlar, ni vill väl fan inte att ni ska ha samma utgångsbetyg som mig?
Jag ångrar mig så otroligt mycket när jag tänker efter på hur mitt liv hade kunnat sett ut idag om jag hade skött mig.
Jag hade 20 poäng som slutbetyg
Jag hade något mellan 90 och 120p
jag gjorde faktiskt bra ifrån mig och kammade hem 245 poäng. fast så som min närvaro vart borde jaginte har mer än alla g eller knappt det men jag gick på en friskola som hade väldigt speciella regler och jag hittade ett sätt att kringgå dom men de pallar jag inte förklara för det tar en jävla tid. räcker med att säga att man kunde i princip skolka alla lektioner och ändå få närvaro ^^ sug på den
Granberg
04-03-2007, 02:42
I högstadiet kan man lugnt säga att vi hade 3 dagars helg. Vi hade något som kallades egon (egen onsdag) där man fritt fick planera sitt schema och sen gå och jobba där man låg efter. Man kom dit på morgonsamlingarna och fick närvaro. Sen gick man hem till Isak och åt nudlar och lirade Wargods tills klockan var 15, då man igen återsamlades för närvaro.
Haha, italienska kan gå och gräva ner sig någonstans. Det är det ända ämnet jag verkligen måste kämpa för att klara g i. Allt som resultat av att jag aldrig koncentrerade mig och lärt mig sätta ut artiklar och böja passato prossimo.
Jag hatar passato prossimo av hela mitt hjärta.
Emopinglan14
04-03-2007, 18:42
Jag hatar passato prossimo av hela mitt hjärta.
Tyska is the shit =)
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
gnäll inte, du har inte ens mycket. Tro mig jag har tiogånger så mer.
Tar mig en timme att komma till skolan, om jag har tur. Buss - pendeltåg - buss. Har jag en jävla massa tur hinner jag hem på 25 min. Men då ska allt gå när jag kommer fram. Skit samma.
Jag skulle inte heller vilja ta ett friår, men att se polarna ta studenten gör mig inte så mycket. Är det "riktiga" kompisar kan man träffas utanför skolan.
Efter att ha klarat grundskolan med 250 poäng utan att ha öppnat en jävla lärobok kände jag på gymnasiet att jag skulle få ångra det. Har lite svårt att plugga, i alla fall "på rätt sätt". Jag vet ju inte hur jag lär mig bäst. Och så det där med läxor, fy fan. Jag är totalt emot läxor. En sak om man inte hinner klart med en sak man hade hunnit på lektionen. Resten kan man skita fullständigt i, ger en bara ångest över att inte ha gjort klart. Fy!
angående dina 250poäng. vartfan gick du i för skola ? I min skola skulle man nog inte få mer än 100poäng utan att öppna en bok. Jo ok du kanske är smart och kan allt innan men det tror jag inte, då hade du klarat gymnasiumet också :) mihi miwnaaa
Salt&Peppar
04-03-2007, 19:14
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Det handlar inte om vem som har mest. Det är olika för varje person vad som är mycket och vad som är lite, i hans situation är det mycket för dig är det lite, punkt slut.
Okej överdrev lite.
Vad
f
a
n
Det handlar inte om vem som har mest. Det är olika för varje person vad som är mycket och vad som är lite, i hans situation är det mycket för dig är det lite, punkt slut.
då tycker jag sydn om honom.
angående dina 250poäng. vartfan gick du i för skola ? I min skola skulle man nog inte få mer än 100poäng utan att öppna en bok. Jo ok du kanske är smart och kan allt innan men det tror jag inte, då hade du klarat gymnasiumet också :) mihi miwnaaa
saaaaaaaaman... :)
Jo, jag öppnade väl ett antal böcker. Men jag gillade att läsa när jag var mindre så jag snappade upp en jävla massa kunskap innan högstadiet. Och ja, allt på gymnasiet var inte svårt. Fysiken klarade jag G i utan att göra en enda läxa, (läs "jag hatar läxor"). Inte så smart, men det var så jävla tråkigt, bara matte typ. Hur som helst så klarade jag nian galant och hade lagom stora förhoppningar om gymnasiet. Det kom som en chock. Fan vad plugga det var, jag ångrar mig fortfarande, men högstadiet var ju lätt. :(
Gick i Södervik.
Bebbz0r ¬¬ säger:
ska vända på dygnet inatt
Fec || Julera I'm back || Darling I miss you säger:
rofl
Bebbz0r ¬¬ säger:
varit uppe till 5 varje natt och skola imrron
good luck
Bebbz0r ¬¬ säger:
ska upp 8
Bebbz0r ¬¬ säger:
vaknat 12+ varje dag..
HAHHAHA
time to be owned by the time
Bebbz0r ¬¬ säger:
^^
Orka skryta med att vara vaken till klockan fem. Du går ju inte upp vanlig tid och är uppe till 5 utan bara vrider på dygnet. Det är så jävla tråkigt att vara vaken mitt i natten när ingen annan är det.
Har varvat tre dagar på lovet. Aja, ha det så kul i morgon dödströtta. Jag tänker tvinga mig själv att sova fast jag inte är ett dugg trött. God natt på er.
Då jag ska vända på dygnet så brukar jag hoppa över en natt och då är man dödligt trött till nästa natt och somnar som en stock. MISSION COMPLETE :D
Orka skryta med att vara vaken till klockan fem. Du går ju inte upp vanlig tid och är uppe till 5 utan bara vrider på dygnet. Det är så jävla tråkigt att vara vaken mitt i natten när ingen annan är det.
Har varvat tre dagar på lovet. Aja, ha det så kul i morgon dödströtta. Jag tänker tvinga mig själv att sova fast jag inte är ett dugg trött. God natt på er.
Har du rätt i,
Online:
bb
Kan ej sova, ska ifla försöka nu igen :|
orka att min polare ringer mig kl halv 4 på morgonen och väcker mig -.-
orka att min polare ringer mig kl halv 4 på morgonen och väcker mig -.-
orka att du skriver här kl 8 på morgonen och väcker hela TN.com
Xompa <3
05-03-2007, 08:39
Skolka men du får bara snacka med socialen när du får över 20% frånvaro :) det suger rätt fett -.^
Latexfarfar
05-03-2007, 12:27
Skolka men du får bara snacka med socialen när du får över 20% frånvaro :) det suger rätt fett -.^
Jag fick snacka med soc 3-4 gånger under min skolgång i högstadiet, det var INTE kul.
Jag fick snacka med soc 3-4 gånger under min skolgång i högstadiet, det var INTE kul.
varför ?:D
själv går jag i sexan :( Har ALLT jobbigt framför mig!
fyfan, och min lärare hatar mig och särbehadlar mig som om jag inte fanns typ xD
Jag har inget emot skolan bara läxorna. I skolan har man många kompisar och jag är hellre en hel vecka i skolan än att ha ont i halsen och vara hemma men ibland är det skönt att ha lov.
Skola e fan as kul!
men hatar prov mest Kemi Fysik Biologi fyfan va jobbigt det är ;)
fyfan, och min lärare hatar mig och särbehadlar mig som om jag inte fanns typ xD
reata gubb jävlen då så gör jag med min bild lärare hon e fan as jobbig :D:D
Srry för dubbel post!
reata gubb jävlen då så gör jag med min bild lärare hon e fan as jobbig :D:D
Srry för dubbel post!
dom är lagom arga på mig nu efter att jag målade lite "klotter" på skolans toa xD
Bengtsson
09-03-2007, 15:18
När jag gick i skolan var det mest jobbigt. Tråkiga lektioner och lärare som inte kunde lära ut till mig. Det var mest några enskilda ämnen som drabbades men jag gav inte 100% i något ämne på hela gymnasiet.
Nu när jag gör lumpen ser man tillbaka på tiden i skolan och undrar hur man kunde vara så jävla vek. Det var fan himmelriket. Korta dagar, inre tjänst, och man var alltid torr och varm. Det är en sak att jag blivit hjärntvättad i lumpen, men känns ändå som om att alla värderingar har ändrats sen jag ryckte in. ;)
jag gav inte 100% i något ämne på hela gymnasiet.
Same here..
Lärarna var ju inte 100% nyktra i skallen heller, så varför ge hundra?
Kallstrom'Druid
09-03-2007, 19:52
skolan suger, men bra ibland ändå :rolleyes:
Latexfarfar
11-03-2007, 02:21
Same here..
Jag kom inte in på något annat än IV, så jag orkade inte Gymnasiet.
vi ska gå back til basics med matten o sen har vi utflykt till skogen vi ska kolla på inseckter ja ska sen spela data ni inte kanske har läst om min ide till ett spel i flash ja behöver lite hjälp
W00T?
Sluta med dina spam-inlägg. Orkar inte ta bort fler.
Mitt tips är att försöka komma in på en gymnasielinje som ni trivs i. Själv lyckades jag med detta, och ser inte skolan som en börda, utan mer som ett intresse.
6-9 är den värsta tiden i "skolkarriären" eftersom du blir tvingad att göra saker som du nödvändigt inte tycker om, bara för att samla poäng till slutbetyget.
Just my 5 cents..
Jag håller med, det gäller att bli motiverad så går det som en dans i skolan, sålänge man har kul på sin linje så. :)
Angående högstadiet, högstadiet är den värsta skiten som finns, I åttan så var jag ganska seriös och ville ha betyg men i nian kom jag på att det enda som betyder något är att man lär sig och får de betygen man behöver för att komma in, det är det som räknas.
Same here..
Ger man inte 100 i varje ämneså drabbar det enbart en själv och ingen annan
ens egen förlust så att säga.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.