View Full Version : Lite frågor...
Granberg
28-02-2007, 21:12
Har lite saker jag funderat lite över. Besvara gärna det du kan efter förmåga.
1. Vad gör man med amputerade/borttagna delar av kroppen på sjukhuset? Var kastas det? Kan man om man vill.. få behålla sina kroppsdelar? Det är ju ändå ens egen kropp.
2. När man låtit vatten stå i ett glas typ 12-24 timmar så brukar vattnet få en järnaktig smak. Varför?
3. Varför är det bara män som är blottare? Det kan ju inte ha med någon maktgrej att göra eftersom blottare varken utövar makt eller fysiskt våld. Kan det vara så att ingen skulle anmält en kvinnlig blottare, och därför tror man att det bara är män som är blottare?
4. Kan man göra ost av mänsklig bröstmjölk?
5. Varför är det så att alla idrottsmän i intervjuer på TV börjar varje mening med "nääeeh"
6. Folk verkar helt besatta av hur lång man är. Om två personer är ungefär lika långa så är det ofta nån jävel som ska komma med "Vem är längst utav er? Ställ er mot varandra så ska vi se".. OM man inte kan avgöra med blotta ögat vem som är längre än den andra, vad spelar det då för roll? Oj.. Eva var 1,2 cm längre än Gunilla.. vem bryr sig? Fattar inte alls den här hetsen kring folks längd.
7. Oljan kommer ju ta slut någon gång i framtiden.. man diskuterar för fullt vad som ska ersätta bensin som drivmedel i bilar, däremot hör man ingenting om hur man ska göra utan asfalt? Nästan alla vägar och trotoarer är ju av asfalt.. och asfalt framställs av olja.
8. Varför tar tjejer/kvinnor av sig tröjor på ett annat sätt än pojkar/män? Tjejer liksom korsar armarna när de drar av sig tröjan, medan killar tar tag i nacken och sliter av sig.
9. Ibland när man inte har någon täckning på mobiltelefonen står det "Endast SOS-samtal". Hur kan man ringa SOS-samtal när det inte finns någon täckning?
10. Varför har uttrycket "ras" fått nedslående klag och man blir i princip nazist anklagad om man talar om människor som raser. Däremot så funkar ordet "folkgrupper" helt ok trots att det i grund och botten är samma sak.
11. Varför blir man kåt när man är full?
20. Hmm... Kan svaret på den frågan men vet inte hur jag ska formulera det.
Man har inte ingen täckning. Man har väldigt lite täckning. Du skulle kunna ringa men det skulle kräva starkare signaler och det kostar typ mer att ringa med starka signaler så det får man bara gör i nödfall.
Dålig på att formulera >.<
20. Hmm... Kan svaret på den frågan men vet inte hur jag ska formulera det.
Man har inte ingen täckning. Man har väldigt lite täckning. Du skulle kunna ringa men det skulle kräva starkare signaler och det kostar typ mer att ringa med starka signaler så det får man bara gör i nödfall.
Dålig på att formulera >.<
Jag skulle snarare tippa på att man kan använda samtliga telefonnät för att ringa SOS-samtal, så om inte den operatör man använder har täckning så finns det säkerligen någon annan som har det och som då kan brukas för SOS-samtal.
Med tankte på numreringen så känns det som en skoluppgift :o
15. Jag tror på en bränslecell som drivs med väte, som fylls på i tanken och syre, direkt taget från luften, avgaser blir vatten.
Problem: Måste komprimera vätet enormt mycket. Brandfarligt som fan.
Fördelar: Segar ner växthuseffekten. Renare miljö. Rent ut sagt obegränsat med bränsle.
20. SOS-samtal tas emot på en lägre frekvens vilket betyder att det är kortare vågor som går genom luften och de kan ta sig fram längre och genom saker bättre än signaler med höga frekvenser.
4. Glaset kan ha haft järnatomer på sig som sedan, under den långa tiden, löst sig i vattnet och tillsatt smaken. Möjligt att järnet kommer från luften också.
5. Känns som en vettig förklaring.
Har lite saker jag funderat lite över. Besvara gärna det du kan efter förmåga.
1. Vad gör man med amputerade/borttagna delar av kroppen på sjukhuset? Var kastas det? Kan man om man vill.. få behålla sina kroppsdelar? Det är ju ändå ens egen kropp.
2. När man låtit vatten stå i ett glas typ 12-24 timmar så brukar vattnet få en järnaktig smak. Varför?
3. Varför är det bara män som är blottare? Det kan ju inte ha med någon maktgrej att göra eftersom blottare varken utövar makt eller fysiskt våld. Kan det vara så att ingen skulle anmält en kvinnlig blottare, och därför tror man att det bara är män som är blottare?
4. Kan man göra ost av mänsklig bröstmjölk?
5. Varför är det så att alla idrottsmän i intervjuer på TV börjar varje mening med "nääeeh"
6. Folk verkar helt besatta av hur lång man är. Om två personer är ungefär lika långa så är det ofta nån jävel som ska komma med "Vem är längst utav er? Ställ er mot varandra så ska vi se".. OM man inte kan avgöra med blotta ögat vem som är längre än den andra, vad spelar det då för roll? Oj.. Eva var 1,2 cm längre än Gunilla.. vem bryr sig? Fattar inte alls den här hetsen kring folks längd.
7. Oljan kommer ju ta slut någon gång i framtiden.. man diskuterar för fullt vad som ska ersätta bensin som drivmedel i bilar, däremot hör man ingenting om hur man ska göra utan asfalt? Nästan alla vägar och trotoarer är ju av asfalt.. och asfalt framställs av olja.
8. Varför tar tjejer/kvinnor av sig tröjor på ett annat sätt än pojkar/män? Tjejer liksom korsar armarna när de drar av sig tröjan, medan killar tar tag i nacken och sliter av sig.
9. Ibland när man inte har någon täckning på mobiltelefonen står det "Endast SOS-samtal". Hur kan man ringa SOS-samtal när det inte finns någon täckning?
1. Jag kan tänka mig att man antingen bränner dem eller serverar dem som hamburgare på mcdonalds. Man får säkert behålla sina kroppsdelar, men de flesta börjar nog gråta varje gång de ser de, ifall det är någon vitalare del.
2. Tror smaken kommer från all luft den kommer i kontakt med, bakterier börjar gro och så. Ljummet/Varmt vatten smakar ju överhuvudtaget dåligt dock.
3. Män och kvinnor är ju skilda på många sätt, t.ex. i uppfostran, sexuella och icke sexuella drifter. Det finns många saker som i princip varje man skulle göra utan att fundera, men som ingen tjej skulle göra, alternativt inte utan att först tänka igenom det mycket nogrannt. Bara det är ju nog för att förklara en del. Om en kvinna rakt av skulle gå fram till mig och blotta sig så skulle jag möjligtvis flina eller garva, men inget mer. Oavsett hur jävla ful så skulle jag inte ens fundera på att följa upp det med anmälning eller liknande. Däremot händer det ofta att man hör om kvinnor som anmäler manliga blottare. Jag förstår fullt att man anmäler om karln ollar i ansiktet eller kommer lite väl nära med pjäsen, men på en enbart visuell nivå är det väl inget att grina om. Jag läste på aftonbladet om kvinnor som kände att deras privatliv hade blivit inkräktat på, samt att de kände sig kränkta över ett program som gick på TV4 där två plastvaginor med skägg osv. stod och talade med varandra. Står det 5 män på rad med penisen framme så är det ingen som reaggerar, men om en mus visas på TV så är det fel, som om det skulle vara mer oväntat med att de flesta kvinnor faktiskt har ett könsorgan än att män har ett? Det finns folk som skickar in insändare i tidningen för att grannarna inte plockat ner julpyntet, vad fan är det för fjoller, vem i hellvete bryr sig?
4. Det kan man säkert, men jag tror inte efterfrågan skulle vara så förbannat stor.
5. Ring å fråga dom.
6. Det kanske är så att människor i alla tider har jämfört allt.
7. Grusvägar är roligare och kan samtidigt bidra till att världspopulationen antingen minskar litegrann eller planar ut.
8. Tuttarna bromsar tröjan, alternativt kan det vara så att många tjejer är tjejiga, tjejiga tjejer gör ofta saker på tjejsätt, jag har överhuvudtaget inte sett så många tjejer göra saker på killsätt.
9. Har jag aldrig varit med om, däremot har jag varit med om att det går ringa till polisen omän man inte har pengar.
8. Ach då. Jag tänkte precis säga att brösten bromsar, fast nu hade ju Wezzlie redan klurat ut det. Drar man i tröjan i nacken drar den bara ihop sig till en korv under brösten. Osmidigt.
fasen sicka frågor man bröjar ju fundera på en jävla massa nu. kommer inte kunna sova >.<
återkommer med lite vettiga svar imon om jag kommer fram till nått vettigt vill säga.
G'natt
Granberg
28-02-2007, 22:55
Har fått många kloka svar, men är inte ett dugg klokare.
Notera min nya fråga nr 10.
Varför har uttrycket "ras" fått nedslående klag och man blir i princip nazist anklagad om man talar om människor som raser. Däremot så funkar ordet "folkgrupper" helt ok trots att det i grund och botten är samma sak.
10. Min första tanke drogs till Sydafrika. Ordet användes väl mycket under apartheid-tiden och har fått en dålig klang. Även den ariska rasen och juderasen är sådana ord. Folkgrupp har inte alls samma användingsutsträckning i historien och har därför inte fått samma dåliga koppling till sig.
10. Min första tanke drogs till Sydafrika. Ordet användes väl mycket under apartheid-tiden och har fått en dålig klang. Även den ariska rasen och juderasen är sådana ord. Folkgrupp har inte alls samma användingsutsträckning i historien och har därför inte fått samma dåliga koppling till sig.
Jag tror ochså att ordet ras fått en negativ klang för att man alltså försöker hävda att människor från t.ex. olika ställen tillhör olika raser av arten människa. Samtidigt hävdar motparten att människor är människor är likadana oavsett vartifrån de kommer, hur de ser ut och vad det tror och tycker. Generellt sett finns det ingen koppling mellan utseende och tankesätt, men många känner nog att order ras antyder på detta efter ordets historia av användning. Folkgrupp låter mer som t.ex. indianer och svensson, folk som uppfostrats att vara på ett sätt och inte själva genetiken.
8. Ach då. Jag tänkte precis säga att brösten bromsar, fast nu hade ju Wezzlie redan klurat ut det. Drar man i tröjan i nacken drar den bara ihop sig till en korv under brösten. Osmidigt.
Hade faktiskt ingen aning om det, så det känns snajsigt, haha. Men det var enbart slutledningsförmåga, för om man tänker på det, så är det framifrån de flesta börjar lyfta tröjan och då kan man ju fundera på vad som skiljer kvinnor från män på framsida överkropp.
8. Blir det likadant för killar som är feta och har tuttar?
Kapten Usopp
01-03-2007, 16:23
8. Blir det likadant för killar som är feta och har tuttar?
Tror inte det ... Men dem är ju tjocka överallt, det är inte tjejer/kvinnor bara vid brösten.
Fiifan, så det är inte bara jag som går omkring och grubblar över detta fenomen? Men jag klagar inte. Tycker att tjejer i allmänhet tar av sig t-shirts/tröjor så mycket sexigare än män. Dock så är det inte fel på att riktigt manligt ta tag i nacken på t-shirten/tröjan och slita och dra (helst ska man höra hur t-shirten/tröjan förstörs lite) tills den bara ligger på golvet. Och ja, man lämnar den självklart där.
Fiifan, så det är inte bara jag som går omkring och grubblar över detta fenomen? Men jag klagar inte. Tycker att tjejer i allmänhet tar av sig t-shirts/tröjor så mycket sexigare än män. Dock så är det inte fel på att riktigt manligt ta tag i nacken på t-shirten/tröjan och slita och dra (helst ska man höra hur t-shirten/tröjan förstörs lite) tills den bara ligger på golvet. Och ja, man lämnar den självklart där.
Ja, en kvinna som tar av sig tröjan med en hand på nacken rakt upp är ju kanske inte det vanligaste, tror inte en sådan skulle vara så populär som strippa, skulle gå för fort och skulle vara allmänt manligt och manligt är inte sexigt.
Granberg
01-03-2007, 20:38
Jo, visst fan äre sexigare
Ber om ursäkt för den löjliga cencuren, men ni fattar nog.
http://img61.imageshack.us/img61/5451/397091cc4.jpg (http://imageshack.us)
Pepparkaks Sorceren
01-03-2007, 20:45
Men cencurera inte :flush: ;>
Svaret på fråga 1 är att dem bränns på ett ställe som heter Sakab som ligger utanför Kumla, vet ej om dem bränner sånt skit på andra ställen också. Dem bränner bla djur från djurförsök och diverse kemikalier utöver de förstnämnda.
Edit: Och om det står "endast sos-alarm" på telefonens display så är det för du har täckning hos en annan operatör som du inte har ditt abonemang(sp?) hos.
Haha, vad härliga frågor ;D Destuvärre kan jag nog inte svara på någon av dem. :d
Granberg
01-03-2007, 22:24
Har lagt till en mycket rakt på sak fråga.
11. Varför blir man kåt när man är full?
Pepparkaks Sorceren
01-03-2007, 22:27
Aldrig varit full men jag tror att allt blir mycket mer roligare och finare när man är full som kan leda till kåthet :)
Tearjerker
01-03-2007, 22:30
De mer sofistikerade delarna av hjärnan bedövas allt eftersom ju fullare man blir, de primitiva delarna blir då mer framträdande. Man blir våldsammare, kåtare och gladare/argare ju mer man dricker.
Jo, visst fan äre sexigare
Ber om ursäkt för den löjliga cencuren, men ni fattar nog.
http://img61.imageshack.us/img61/5451/397091cc4.jpg (http://imageshack.us)
MEN VADFAN DÅ! :mad:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.