PDA

View Full Version : Veckans/Ukens tråd (u.9)

Greldin
26-02-2007, 11:14
Hej og hopp, ny uke! :happy:

Agi
26-02-2007, 11:24
I just love the word "Uke". Sounds so funny! :P

Pajolle
26-02-2007, 11:25
Engelska i SV-NO-DELEN!!!!!!!!!!!! :mad:

Rapporterad!!1

Rabarber
26-02-2007, 13:31
ojdå pajolle.. vaknat på fel sida ida lr? ;)
själv har man feber å mår inge bra :( mådde ännu sämre när jag såg att det inte fanns några metallica biljetter kvar :( :( :( :mad: :mad: vart rikigt ledsen.. hade ju så gärna gått och sett dom

KristalleN
26-02-2007, 14:26
hemma nu .. ledigt från praon p.g.a han som jag o en polare skulle praoa hos hade rört ihop det :) BTW en skit snygg brud jobbar där .. :heart:

Pepparkaks Sorceren
26-02-2007, 14:43
Go for it KristalleN ;)

Rabarber
26-02-2007, 15:06
hehe bra Kristallen :D hur gammal är hon då? lr är det bara se men inte röra? :P

James J. Braddock
26-02-2007, 15:15
lala, ny vecka. Sportlov med andra ord, skönt.

Hade två matcher i helgen, ena mot Rögle, och den andra mot Linköping, vann båda matcherna. Krävs "bara" vinst mot Västerås och serieledarna(segrarna) Färjestad. Annars blir det inget SM-Slutspel i år.

Hum, chill idag, träffa tjejen imorgon, händer väl inget mer skulle jag tro.

Miwna
26-02-2007, 15:30
Haha, har nästan vänt helt på dygnet. Kom hem halv sex och vaknade nyss. :|
Känns sådär.

Leksing
26-02-2007, 15:37
själv har man feber å mår inge bra :( mådde ännu sämre när jag såg att det inte fanns några metallica biljetter kvar :( :( :( :mad: :mad: vart rikigt ledsen.. hade ju så gärna gått och sett dom
Varför ställde du inte klockan så du vaknade tills de aatt doom släpptes då?

Erik
26-02-2007, 15:37
Sportlov :rolleyes:

Rabarber
26-02-2007, 15:38
Haha, har nästan vänt helt på dygnet. Kom hem halv sex och vaknade nyss. :|
Känns sådär.
då ska du ut å springa så långt du orkar :D sen somnar man lätt som fan :P

Vioselos
26-02-2007, 15:45
1 vecka till SPORTLOV =D

waxie
26-02-2007, 15:46
det kan jag tala om hjälpte inte :mad:

kampade på ticnets hemsida sen kvart i 8 tänkte det ska väl vara chill att komma in nu men nä... de vart kö för att ens komma in på sidan ska döpa om deras jävla sida till FITTNET sämst!!!

Rabarber
26-02-2007, 15:49

kampade på ticnets hemsida sen kvart i 8 tänkte det ska väl vara chill att komma in nu men nä... de vart kö för att ens komma in på sidan ska döpa om deras jävla sida till FITTNET sämst!!!
mm håller med en kompis till mej hade samma problem ;/

Inzight
26-02-2007, 15:51
ush va segt att börja skolan igen efter att ha slappat i en vecka :|

Pepparkaks Sorceren
26-02-2007, 16:04
Gogo Greldinatorn!

Tearjerker
26-02-2007, 16:07

Kan hållas med om det, de borde ha en bättre server till såna här saker.

Makke
26-02-2007, 16:11
haha, ja fick tag i billjett till metallica :D fast de va bara för att mina kompisar ville stå å frysa utanför ticnet :yeah:

Kapten Usopp
26-02-2007, 16:26
ush va segt att börja skolan igen efter att ha slappat i en vecka :|

Zoul
26-02-2007, 16:34
Jobbig natt. Jobbiga vänner. Jobbiga vänner som skriver fastän det står att jag sover på msn. Jobbig hund som sabbat min säng.
Fuck :<

Ben
26-02-2007, 16:36
Sportlov! Yes!

Leksing
26-02-2007, 16:37
6 dagar kvar till Thailand. YES! :D

Redmark
26-02-2007, 17:01
Engelska i SV-NO-DELEN!!!!!!!!!!!! :mad:

Rapporterad!!1
Dålig attityd, rapportera?

Gurkläsk
26-02-2007, 17:06
Jobbiga vänner som skriver fastän det står att jag sover på msn.
Logga ut då förihelvete.

KristalleN
26-02-2007, 17:09
hehe bra Kristallen :D hur gammal är hon då? lr är det bara se men inte röra? :P
skulle chansa på att hon är typ 19 :)

Rabarber
26-02-2007, 17:15
okey :P trodde hon skulle vara äldre :P btw hur gammal är du?

KristalleN
26-02-2007, 17:17
okey :P trodde hon skulle vara äldre :P btw hur gammal är du?
15 :) mina bästa år..

Rabarber
26-02-2007, 17:21
okey .P men då är det ju "bara" 4 år imellan det är egentligen ganska mkt när man är så ung :P om hon nu är 19 som du trodde? :P

KristalleN
26-02-2007, 17:21
okey .P men då är det ju "bara" 4 år imellan det är egentligen ganska mkt när man är så ung :P om hon nu är 19 som du trodde? :P
jadå men funkar nog ändå :)

Rabarber
26-02-2007, 17:25
låter bra :D

btw fan vad ja hatar sånna som köper biljetter till metallicas konsert å sedan säljer dom på blocket för 500 spänn mer än vad dom kostar :( å det bara för att tjäna pengar.. å tyvärr så vill ja så gärna se dom så slutar nog med att ja köper på blocket iaf :(:P

KristalleN
26-02-2007, 17:29
m livet är surt men så hade jag oxå gjort.

Leksing
26-02-2007, 17:34
Vi ska köpa lite nya grejer till datorn när vi kommer hem från utlandet..... Processor, moderkort, minne och grafikkort. Har tittat på komplett.se men är inte så hemma på sånthär, någon som har tips på bra grejer? Vill helst att det ska kostar under 4500. (grafikkort för typ 1000 kronor.)

Det http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323784 paketet är vad jag tittat på. Nån som vet ifall det finns något bättre/billigare?

Rasty
26-02-2007, 17:41
Fan vad drygt. Sov 4 timmar inatt. På lov är man ju van vid att sova 12 timmar (i alla fall jag :D) så nu försökte jag lägga mig tidigt men somnade runt 3 tiden. Skitatrött är jag just nu, ska nog sussa lite.

Zoul
26-02-2007, 18:59
Logga ut då förihelvete.
Svårt när jag tar emot en fil som tar 5 timmar via msn <.<
Tänk efter lite för i helvete.

Muppkuppz
26-02-2007, 19:02
Logga ut då förihelvete.
Allvarligt vilket jävla retard använder msn som fildelnings program när det tar 5 timmar att skicka filen genom de?

Leksing
26-02-2007, 19:02
Logga ut då förihelvete.
Hurfan skulle han veta det? Det är nog du som ska tänka lite.

Vito
26-02-2007, 19:20
Logga ut då förihelvete.
Upptagen funkar också, då hör man inte de där ljudet när nån skriver ju ^^

CocaCola
26-02-2007, 19:26
Fyller år idag :D :angel:

Rullis
26-02-2007, 19:29
gz coca cola, hur GAMMAL är du nu ? xdDdD

Gurkläsk
26-02-2007, 19:38
Fyller år idag :D :angel:
GZ :yeah:

@Zoul, hur skulle jag kunna veta det? Och sen så är MSN inte bästa programmet för att skicka/ta emot stora filer. NOOB

Wezzli
26-02-2007, 19:38
Stressmecka hela söndagsnatten för att få fast kylarslangen och testkör sedan för att åter blåsa loss den nya ochså. Vakna klockan 6:00 på morgonen och lubba ut i garaget och börja åter igen stressmecka. Bli klar med stressmeckandet lite över klockan 12:00 när du ska vara på utbildningen klockan 13:00 och hoppa in i duschen medan du äter en frukostmacka. Kör 120 km/h in till stan och gör ärendena du måste hinna och kom fram till parkeringen utanför utbildningslokalen klockan 12:55 och spring därifrån. Vara framme klockan 13:00 och få höra att man har bra timing, av ledarna. Stressigt kan det bli, men det löser sig alltid.

Pepparkaks Sorceren
26-02-2007, 19:44
Stressmecka hela söndagsnatten för att få fast kylarslangen och testkör sedan för att åter blåsa loss den nya ochså. Vakna klockan 6:00 på morgonen och lubba ut i garaget och börja åter igen stressmecka. Bli klar med stressmeckandet lite över klockan 12:00 när du ska vara på utbildningen klockan 13:00 och hoppa in i duschen medan du äter en frukostmacka. Kör 120 km/h in till stan och gör ärendena du måste hinna och kom fram till parkeringen utanför utbildningslokalen klockan 12:55 och spring därifrån. Vara framme klockan 13:00 och få höra att man har bra timing, av ledarna. Stressigt kan det bli, men det löser sig alltid.
!!!!!!! tur asså :]

Zoul
26-02-2007, 19:49
Logga ut då förihelvete.
Har tagit bort ljudet :P

Och jag tankar inte låtar/what ever själv och dessutom tog det 5timmar när min >mamma< skickade en fil till mig, since hon har modem och bor mitt ute i ingenstans så tar det jävligt lång tid för typ 10MB. Svarar det på era helvetiska frågor?

Muppkuppz
26-02-2007, 19:53

Och jag tankar inte låtar/what ever själv och dessutom tog det 5timmar när min >mamma< skickade en fil till mig, since hon har modem och bor mitt ute i ingenstans så tar det jävligt lång tid för typ 10MB. Svarar det på era helvetiska frågor?
Modem ? var precis det jag anade.

Zoul
26-02-2007, 19:55

"Allvarligt vilket jävla retard använder msn som fildelnings program när det tar 5 timmar att skicka filen genom de?"

Aha.

Muppkuppz
26-02-2007, 19:57

"Allvarligt vilket jävla retard använder msn som fildelnings program när det tar 5 timmar att skicka filen genom de?"

Aha.
Jag var ironisk Einstein.

Zoul
26-02-2007, 19:59

Aha.
Det känns inte som om ironisk eller ironi har samma betydelse det hade för ett par år sedan.

Muppkuppz
26-02-2007, 20:01

Aha.
Det känns inte som om ironisk eller ironi har samma betydelse det hade för ett par år sedan.
Nä kanske inte. Förresten hur fick du din titel ?

Wezzli
26-02-2007, 20:01

Aha.
Det känns så, ja. Folk verkar ha problem att förstå vad fan ironi är. Så fort dom gör bort sig så är det ironi, så fort dom säger något snett så är det ironi.

Zoul
26-02-2007, 20:06
Det känns så, ja. Folk verkar ha problem att förstå vad fan ironi är. Så fort dom gör bort sig så är det ironi, så fort dom säger något snett så är det ironi.
Yea, precis.

Muppkuppz
26-02-2007, 20:06
Men jag var ironisk. Lovar :heart:

Erik
26-02-2007, 20:07
Händer imorgon då? :|

Rasty
26-02-2007, 20:23
Händer imorgon då? :|
Det blir väl till att slappa när jag äntligen lyckats bli fri från Tibia ;)

Wezzli
26-02-2007, 20:25
Det blir att gå upp klockan 6:00 och fara på utbildningen till jobbet, värt det bara för att man kan köra volvon, en ursäkt att köra upp 2 liter soppa varje morgon, så jävla skönt.

Granberg
26-02-2007, 20:27
Det blir att gå upp klockan 6:00 och fara på utbildningen till jobbet, värt det bara för att man kan köra volvon, en ursäkt att köra upp 2 liter soppa varje morgon, så jävla skönt.
Hoppas verkligen att du bara rullar utan att använda kopplingen i korsning, så som min lärare säger att man ska göra. Fast du kör nog safe...?

Wezzli
26-02-2007, 20:30
Hoppas verkligen att du bara rullar utan att använda kopplingen i korsning, så som min lärare säger att man ska göra. Fast du kör nog safe...?
Ja, extra viktigt i mitt fall, i en Volvo 240 får du aldrig ner fästet i backen på vintern, så om du stannar t.ex. vid rödljus så tar det 20 sekunder för dig att ta dig därifrån. Jag maskar ut tills det är grönt, alltid.

Miwna
26-02-2007, 20:36
Men jag var ironisk. Lovar :heart:
Lätt att säga efteråt. :rolleyes:

Zoul
26-02-2007, 20:37
Vet inte hur det känns att köra men jag gillar att åka bil <3

CocaCola
26-02-2007, 20:39
gz coca cola, hur GAMMAL är du nu ? xdDdD
Tack tack^^.. Fyller byxmyndig ;]

EDIT: Tackar Gurkläsk =)

Wezzli
26-02-2007, 20:41
Det känns bäst att köra sidledes

Arca
26-02-2007, 20:44
Du kan verkligen allt om bilar va? Undrar bara om du kan lika mycket om typ varje bilmärke och bil, om du förstår.

Wezzli
26-02-2007, 21:00
Du kan verkligen allt om bilar va? Undrar bara om du kan lika mycket om typ varje bilmärke och bil, om du förstår.
Nä, inte kan jag allt, jag lär mig det mesta efter som jag gör det. Har ingen utbildning, oftast är det inte så svårt som det kan verka, det mesta är logiskt. Jag kan ju mest om dom bilarna jag hållt på med, men grunderna är ofta samma i alla bilar av ett visst årtal så skillnaden är inte så stor. Det finns alltid små skillnader men sådana läser man om i manualer. Nyare motorer är ju bara mer saker att hålla reda på dock.

Just äldre volvobilar har jag ju hållt på mest med, kan ju mest om dom och har ju valt dem för att dom mestadels är enklast i alla avseenden. Öppet och fritt motorrum, inga onödiga saker, oftast enkelt att komma åt, slitstarka och bra orginalvrid.

När man ska lära sig saker så handlar det ju bara om att börja någonstans och att våga göra saker, man får ju inte vara rädd för att sleva sönder saker. Är det någonting man inte kan så kan man antingen prova sig fram eller rådfråga någon som kan eller så kan man fråga på forum. Är det känsliga saker så är det ju bäst om man får hjälp av någon då man gör dem första gångerna så man inte slevar sönder något.

Jag har ju åsikter om de flesta bilarna, men dom stämmer ju säkerligen inte eftersom jag inte provat varenda bilmodell av varje märke. Men oavsett märke, så kan jag nog ställa upp den sidledes.

Arca
26-02-2007, 21:07
Du får det att låta så lätt och roligt med bilar, har aldrig riktigt haft ett bilintresse, kanske är något som kommer. Men jag gillar utseendet på dom flest bilarna, ialla fall dom gammla bilarna, dom är otroligt vackra.

Agi
26-02-2007, 21:15
Happ. Ska praoa på Ericsson.
Ganska tråkig uppgift :/
Ska få massa papper med text på som jag ska föra över till datorn x)

Rasty
26-02-2007, 21:17
Min senaste prao var på Film Giganten.
Fick 2 påsar godis och 10 filmer att titta på under fem dygn.

Salt&Peppar
Någon som vet vad den där låten på 3 reklamen heter. Det är en tjej som sjunger. I reklamen så är den en kille och en tjej som chattar på msn, lol.

Wezzli
Du får det att låta så lätt och roligt med bilar, har aldrig riktigt haft ett bilintresse, kanske är något som kommer. Men jag gillar utseendet på dom flest bilarna, ialla fall dom gammla bilarna, dom är otroligt vackra.
Gäller ju att försöka komma igång, är man inte helt borta i huvudet så kommer det mesta med tiden, bara man ser till att hålla på med det man gillar, oavsett vad det är.

Har man sedan ingen som helst kontakt till bilar om det nu är det valda intresset så blir det lite svårare, men det kommer en tid då du har rätt ålder inne för att skaffa bil själv och då är det ju bara börja.

Då jag var mindre och precis skaffat moped så kunde jag jävlat ingenting om varken motorer eller mopeder. Min polare kunde ingenting heller, men hans pappa köpte honom en skräpmoped som inte var ihopskruvad och vi fick till uppgift att fixa den och det lyckades vi med efter ett tag.

Min mopedmotor skorrade och vibrerade efter att kolvringarna skurit och jag bytt dom. Farsan berättade vad jag behövde veta och tänka på, skickade in mig i garaget och hjälpte mig komma igång. Bättre sätt tror jag inte han kunnat hjälpt mig lära mig nya saker på. Jag hade isär motorn två gånger innan jag hittade vad som skorrade och vibrerade, men jag lärde mig en hel jävla del före det var klart.

Arca
26-02-2007, 21:27
Jo det är ju så det funkar, gillar du det du håller på med så vill du lära dig mer och du lär dig betydligt snabbare eftersom du bara vill ta in mer och mer information. Är ju så med allt man gillar.

Jag har aldrig riktigt varit den där motor killen, ett tag ville jag ha en moped, sen ville jag inte ha det. Så fortsatte det sådär i en lång period, men beslutade mig för att jag inte ville ha någon eftersom jag inte vet något om dom. Men jag skulle nog kunnat en hel del om jag skulle köpt en och börjat mecka med den.

Men bil det ska jag ha, ser fram emot det.

Wezzli
26-02-2007, 21:40
Jo det är ju så det funkar, gillar du det du håller på med så vill du lära dig mer och du lär dig betydligt snabbare eftersom du bara vill ta in mer och mer information. Är ju så med allt man gillar.

Jag har aldrig riktigt varit den där motor killen, ett tag ville jag ha en moped, sen ville jag inte ha det. Så fortsatte det sådär i en lång period, men beslutade mig för att jag inte ville ha någon eftersom jag inte vet något om dom. Men jag skulle nog kunnat en hel del om jag skulle köpt en och börjat mecka med den.

Ett tips är ju att inte köpa en fin bil som första bil, för har du ingen erfarenhet av bilkörning eller liknande så KOMMER du att köra åt hellvete, är inte en fråga om, utan när! Jag har inte lyckats än, men som jag kör så är det väl inte så länge kvar. Men å andra sidan så kör jag en bil vars totala värde ligger under 10000kr. Finns tuffare grabbar än jag som sagt att dom aldrig kommer köra åt hellvete, men det händer ändå. Kör man inte åt hellvete så går bilen sönder på något annat sätt. Äldre och billigare bilar är roligare.

Rullis
26-02-2007, 21:43
Idag kom mina kusiner som är 10 & 13 år. Dem ska stanna här tills fredag :)

Arca
26-02-2007, 21:45

Ett tips är ju att inte köpa en fin bil som första bil, för har du ingen erfarenhet av bilkörning eller liknande så KOMMER du att köra åt hellvete, är inte en fråga om, utan när! Jag har inte lyckats än, men som jag kör så är det väl inte så länge kvar. Men å andra sidan så kör jag en bil vars totala värde ligger under 10000kr. Finns tuffare grabbar än jag som sagt att dom aldrig kommer köra åt hellvete, men det händer ändå. Kör man inte åt hellvete så går bilen sönder på något annat sätt. Äldre och billigare bilar är roligare.
Antar att du har kört ett antal bilar nu. Vad är det för skillnad på att köra en lite mer "fin" bil än en som är så pass gammal att man nästan inte bryr sig?
Ganska dum fråga, men ändå..

Bobbo
26-02-2007, 22:11
@Wezzli, vad anser du om Audi?

Dampus
26-02-2007, 22:21

Nya bilar=framhjulsdrivna :( (de flesta iaf)

Bobbo
26-02-2007, 22:29

Nya bilar=framhjulsdrivna :( (de flesta iaf)
Samt elektroniska hjälpsystem(ESP).

Wezzli
26-02-2007, 22:38

Antar att du har kört ett antal bilar nu. Vad är det för skillnad på att köra en lite mer "fin" bil än en som är så pass gammal att man nästan inte bryr sig?
Ganska dum fråga, men ändå..
Väghållningen i bilar har ju förbättrats med varje år som gått sen biltillverkningen startat, förmodligen för att rädda liv på folk som inte är rallyförare, så det är väl den största skillnaden. I nyare bilar har du så sjukt många elsystem som ska förstöra det roliga. Ta våran nya Toyota som exempel, det är 170 trevliga hästar i den och så fort det spinner så bromsas motor, så fort det går sidledes så piper det och bilen bromsas. Gasar du för mycket så drar den automatiskt ner gasen till ett bra värde, det handlar inte längre om mekanik, utan om elektronik. Gamla bilar handlar om raka vajrar direkt kopplade till bränslesystem och liknande. Du får det du ber om alltså.

Sedan kan du ju alltid byta ut en rejäl mängd delar i bak och framvagn på äldre bilar för att förbättra väghållningen till nästan lika bra väghållning som nyare bilar, men jag ser ingen vits i det om man inte är extremt rik och ta kurvor extremt fort på bana. Lär du dig att hantera en bil med halvt dålig väghållning så kommer bilar med bra väghållning kännas som en barnlek, i varje fall på de modeller som inte har allt för mycket antisladd och antispinn.

Men huvudpoängen i det jag säger är att om du blir bra på att köra en dålig bil så blir du ännu bättre på att köra en bra bil. Enligt mig så finns det saker som man aldrig lär sig om man kör lugnt hela sitt liv. Buskör du på t.ex. isbana eller större parkeringar så lär dig hantera bilen på alla olika sätt och detta skulle garanterat hjälpa dig vid farliga trafiksituationer. Jag har varit riktigt nära att krocka ett par gånger, men jag tvekar inte en sekund att det är min reaktionsförmåga och all buskörning som bidragit till att jag hållt mig på vägen och inte krockat i någon.

Bakhjulsdrivna bilar och vissa fyrhjulsdrivna bilar är ju att föredra när det handlar om billiga busbilar, men vissa framhjulsdrivna bilar är ju kul ochså. Det kan vara en billigt peng för mycket skoj, ta min Volvo som jag kör lagligt på väg som exempel, det är nog det bästa köpet jag någonsin gjort, aldrig har 2000kronor gett mig så många roliga stunder

Volvomodellerna upp till 740 är ju att föredra just för att dom är så felbalanserade att i princip mer än 60% av vikten är koncentrerad till främre delen av bilen vilket ger ett bra styrfäste men riktigt dåligt fäste bak, detta är ju inte att föredra om du ska komma upp i hög hastighet fort, utan hellre om du vill kunna sladda lätt (man har svårigheter att ta sig från stoppljus om det är halkigt men svänger du med gaspådrag så kan du räkna med en bredsida utan dess like).

Just i väghållning, komfort och kraft så gillar jag Audi stort, men det kostar ofta mycket att köpa reservdelar till dem och sakerna tenderar att gå sönder oftare än de bör. Vet ej hur det är med nyaste modellerna, men jag har ju själv haft en äldre och jag har kompisar som har nyare modeller som racklat lika mycket. Men det varierar väl.

Drunksailor
26-02-2007, 23:47
aja har det jävla tråkigt, försöker komma med på toplistan på PA så om det finns nån gullunge som använder det communityt så kan ni ju gå in på T-obbe och rösta en tia. puss

Salt&Peppar
27-02-2007, 11:38
Behöver hjälp med min dator o.0. Ni vet det där aktivitetsfältet, eller heter det så? alltså där man ser hur mycket klockan är och där start knappen finns. Hela den är borta, hur ska jag fixa det?

Rabarber
27-02-2007, 13:18
du höger klickar på aktivitets fältet sedan egenskaper. och sedan kryssar du i visa klockan :D

Tearjerker
27-02-2007, 14:27
Lyckades fixa biljetter till Metallica. Det var dyrt, men jag är jävligt glad ändå.

Fass
27-02-2007, 15:36
Lyckades fixa biljetter till Metallica. Det var dyrt, men jag är jävligt glad ändå.
Hörde att biljetterna tog slut på 41 minuter :|

Tearjerker
27-02-2007, 15:39
Snabbare än så var det nog. Fick dock inte tag på biljetterna från ticnet.

Rasty
27-02-2007, 15:42
Vad jag har hört tog biljetterna slut efter en halvtimma.

Soedor
27-02-2007, 16:04
har vart ute och sprungit nyss,har utvecklingsamtal senare,hoppas dom säger nåt bra i alla fall :rolleyes:

Rabarber
27-02-2007, 16:23
ja fick inga biljetter :(:( :mad: får nog köpa på typ blocket lr nått :P för jag måste bara se dom :P

Gurkläsk
27-02-2007, 22:06
Dom billigaste biljetterna som säljs på blocket atm ligger på runt 1500 :-

Inte värt det.

Bobbo
27-02-2007, 22:16
Just i väghållning, komfort och kraft så gillar jag Audi stort, men det kostar ofta mycket att köpa reservdelar till dem och sakerna tenderar att gå sönder oftare än de bör. Vet ej hur det är med nyaste modellerna, men jag har ju själv haft en äldre och jag har kompisar som har nyare modeller som racklat lika mycket. Men det varierar väl.
Är väl säkert olika från bil till bil. Men vår bil hade fungerat felfritt under 4 år, fram till Januari iår då bränslepumpen gick sönder. Vilket blev en ganska dyr historia.

4 år är väl ingenting, men i jämförelse med vår gamla Volvo står sig den bra. På Volvon var bakbromsarna slut efter 2500mil, under de 9000-mil som den var i vår ägo fick vi lämna in två gånger för klonkande ljud i framvagnen.

CocaCola
27-02-2007, 22:21
fan va najs, gjorde prov idag, Kemi.. "är sämst på de ämnet" Men jag har pluggat nu en vecka lr ngt, så ja kunde de mesta :D 1 fel lr något kanske ;) Får se vad jag fick nästa vecka :]

Timpa
28-02-2007, 00:52
Vet nån låtarna på visa och criminal minds reklamen på femman?
Diggar dom så hårt men hittar dom inte.

Agi
28-02-2007, 14:13
Does anybody here remember Vera Lynn?
Så jävla bra låt...
Alla nu som inte lyssnar på Pink Floyd borde fan göra det!

Några låtar jag rekommenderar:
Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Såå? Ladda ner/köp/Få av kompisar!
Lyssna på Pink Floyd och du blir frälst resten av livet!

Fimpurfen
28-02-2007, 15:16
lala, ny vecka. Sportlov med andra ord, skönt.

Hade två matcher i helgen, ena mot Rögle, och den andra mot Linköping, vann båda matcherna. Krävs "bara" vinst mot Västerås och serieledarna(segrarna) Färjestad. Annars blir det inget SM-Slutspel i år.

Hum, chill idag, träffa tjejen imorgon, händer väl inget mer skulle jag tro.
Haha, mot västerås vinner ni aldrig <3, åldersklass ?

Fredlig Högtalare
28-02-2007, 15:30
Sportlovsvecka nu, har lirat poker varje natt och sovit på dagarna. Men till helgen blir det skidor med onda knän. Får se hur det slutar...

waxie
28-02-2007, 17:52
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Du glömde One of these days

Wilden
28-02-2007, 18:13
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Mother och Comfortably numb gillar jag skarpt! Två andra goa låtar är ju Lucy in the sky with diamonds och Strawberry fields forever.

Granberg
28-02-2007, 19:03
Mother och Comfortably numb gillar jag skarpt! Två andra goa låtar är ju Lucy in the sky with diamonds och Strawberry fields forever.
Det är väl för fan Beatles.

waxie
28-02-2007, 19:06
hahaha

Soedor
28-02-2007, 20:04
aik leder med 2-0 mot HV71,nu finns det hopp!

Wilden
28-02-2007, 20:05
Ja det är för fan Beatles.

Stevie
28-02-2007, 20:31
Aff fysik B prov, så jobbigt...! :(

alexleet
28-02-2007, 20:42
Behöver hjälp med min dator o.0. Ni vet det där aktivitetsfältet, eller heter det så? alltså där man ser hur mycket klockan är och där start knappen finns. Hela den är borta, hur ska jag fixa det?
Hände mej också , har ej fixat det .. bara bytte användare ;)

Miwna
01-03-2007, 00:03
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Another Brick In The Wall
Is There Anybody Out There?
Hey you.

Hela jävla The Wall är fan bästa dem har gjort. Efter Dark Side Of The Moon förstås. :)

Nej, jag tycker Pink Floyd är lite för lugnt och enformigt. Visst, de har sina oförglömliga låtar, men det är inte så att jag lyssnar på dem.

Agi
01-03-2007, 15:23
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Du glömde One of these days
Har jag pinsamt nog aldrig hört :P

Dock borde "One of my turns" också få en plats där.

Stevie
01-03-2007, 15:58
Bon Jovi <3

Tttt
01-03-2007, 16:31
I can't do it, Captain! I don't have the power!

Stevie
01-03-2007, 19:01
http://www.youtube.com/watch?v=3rnIuow93vo

Granberg
01-03-2007, 19:51
Bon Jovi <3
ansjovis <3

Annars så börjar mitt sportlov imorgon. Funderar också starkt på att dra på x3m på lördag. Om någon är i Umeåkrokarna till helgen så vet ni vart jag finns.

CocaCola
01-03-2007, 23:38
Jag säger alltid att Pink Floyd är som vin, dom bli bara bättre med åren :)

Pepparkaks Sorceren
02-03-2007, 01:52
Tills dom dör? :|

Leksing
02-03-2007, 07:12
:yeah: Wahahahh! Sportlov imorgon och på måndag klockan 20:00 sitter jag på planet till Thailand! :D :D

Stevie
02-03-2007, 09:00
Jag har skolvecka nu, dock varit sjuk 4/5 dagar. :rolleyes: Jobbigt som fan. :rolleyes:

EDIT; Bara ca 250 sidor kvar att plugga på i fysiken! :yeah:

Ralph
02-03-2007, 13:00
Äntligen sportlov, åre i morgon bitti :)

Köttbullan
02-03-2007, 14:07
Skidor :heart: Var i romme igår.

påven
02-03-2007, 15:50
London på söndag :):)

KristalleN
02-03-2007, 16:08
skönt med helg nu praoat hela veckan .. inte van vid att jobba..

CocaCola
02-03-2007, 20:55
Då e de bra att du vänjer dig, sen ska du jobba i cirka 50 år :p

Granberg
02-03-2007, 21:01
- reklam för koffes garage på rollspelar forumet -

KristalleN
02-03-2007, 21:23
Då e de bra att du vänjer dig, sen ska du jobba i cirka 50 år :p
ja fan vad segt...

Arca
02-03-2007, 21:35
Linköping - Djurgården 4-2

Inget DIF i slutspel! Känns otroligt skönt det.

Och en otrolig upphämtning utav LHC, från att ha varit utanför slutspel och inblandat i streckstriden men tillslut slutar dom på en fjärdeplats. Starkt.

CocaCola
02-03-2007, 23:01
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Tycker du ska edita en till låt där..
Shine on your crazy diamond :heart:
Så jävla nice låt

EDIT, 'One of these days' är också nice, älskar basen i början :) Den blir bättre o bättre hela tiden

Mattus
03-03-2007, 00:28
Är jag den ende här som inte sysslar med vintersporter?

Känns lite synd, borde ha hållt på med sånt när man var mindre så nu kan jag lika jävla gärna skita i det överhuvudtaget.

waxie
03-03-2007, 01:43
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Så jävla nice låt

EDIT, 'One of these days' är också nice, älskar basen i början :) Den blir bättre o bättre hela tiden
de e det som e det sköna vindeffekten och sen basen bara dum dumdum (dom som hört låten fattar vad jag menar ^^)

CocaCola
03-03-2007, 01:45
Så jävla bra låt...

Comfortably Numb
Bring The Boys Back Home
Waiting For The Worms
Time
Mother
Goodbye Blue Sky

Så jävla nice låt

de e det som e det sköna vindeffekten och sen basen bara dum dumdum (dom som hört låten fattar vad jag menar ^^)
aa de jag menar också ^^ skit najs

Zoul
03-03-2007, 11:41
Jag hade värsta konstiga drömmen inatt.
Granberg var där, likaså Milad och Danne Weman xD
Jag tror vi lekte indianer ;o

Rabarber
03-03-2007, 11:51
låter mkt trevligt Zoul. vad hände mer? :P

Zoul
03-03-2007, 11:54
Jag minns inte xD
Minns att Milad såg ut som sin avatar, han från den där filmen jag inte kommer ihåg vad den heter atm :)

FaargoAmore
03-03-2007, 11:57
Jag minns inte xD
Minns att Milad såg ut som sin avatar, han från den där filmen jag inte kommer ihåg vad den heter atm :)
Clock' workorange förövrigt mkt sjuk film :)

Rabarber
03-03-2007, 12:17
Jag minns inte xD
hehe ok :P ^^

Miwna
03-03-2007, 12:55
Clock' workorange förövrigt mkt sjuk film :)
A Clockwork Orange.

Stanley Kubrick är ett geni.

Danne Weman
03-03-2007, 13:37
Var*, han är ganska död.

Agi
03-03-2007, 14:16
Var*, han är ganska död.
OCh du är ganska elite :cool:

Milad
03-03-2007, 15:25
Var*, han är ganska död.
Precis som du snart kommer att vara.

Agi
03-03-2007, 15:47
Var*, han är ganska död.
Syftar du det på?

Classe
03-03-2007, 16:46
http://www.garaget.org/?car=43890&image=375004 min nyköpta leksak

Rabarber
03-03-2007, 18:42
akta dej snart kmr Wezzli att vara kåt

Wezzli
03-03-2007, 19:28
weber36dcd-brother, men jag gillar inte fula amazoner och fula b20s, men med 36dcd är du okej

Rullis
03-03-2007, 19:31
Får veta att tjejen man gillar e lesbisk \o/ can it be roX? :cool:

waxie
03-03-2007, 19:40
Syftar du det på?
På din röv
FAN tog precis en klunk cola när jag scrolla ner och ser detta ^^

resulterade i att jag fick städa hela skrivbordet ink. skräm och tangentborg + att 3 papper med diverse kladd och egenskrivna sångtexter fick kastas :P (ingen fara jag har kopior)

Yamal
03-03-2007, 19:44
Aegd? : >

Rullis
03-03-2007, 19:48
nej trekant rulezzzz , "eller hur"

-.-

Pepparkaks Sorceren
03-03-2007, 20:49
nej trekant rulezzzz , "eller hur"

-.-
Coolt :yeah:

Hex
03-03-2007, 21:01
Kalas xD

Miwna
04-03-2007, 01:42
Fan, snart slut på veckan, och lovet. Det betyder att jag ska tillbaka till helv... menar skolan. Dock bara fyra veckor, sen är det lov igen. Slutar vecka 23... Känns pissigt just nu.

KristalleN
04-03-2007, 01:51
Fan, snart slut på veckan, och lovet. Det betyder att jag ska tillbaka till helv... menar skolan. Dock bara fyra veckor, sen är det lov igen. Slutar vecka 23... Känns pissigt just nu.
livet är tungt själv så har man prao en vecka till sen 3 veckors skola..

Granberg
04-03-2007, 02:22
Har inget kul för mig, så kan berätta om hur jag nu 2 gånger gjort bort mig på skolan. Våran skola har speciella invandrarklasser för dom med klen svenska. Detta har lett till att alla umeås invandrare i princip går på våran skola. Till saken hör den att det alltid sitter ett gäng just när man kommer ut från matsalen. Just brevid så står en stor jävla krukväxt som självklart råkade smiska mig i ansiktet. Och vilken kommentar ger jag då?

"Vafan, det är ju som en jävla djungel här inne (självkart syftade jag på växten)"

Allas blickar riktas mot mig och jag inser genast mitt misstag. Men inte fan lär jag mig av det. Senare när vi går förbi samma område och disskuterar skolmaten eller nåt så börjar jag känna att det luktar bränt. Och självklart så ska jag säga allt jag tänker.

"Fan va det luktar bränt"

Jag borde låsas in.

waxie
04-03-2007, 02:36
Har inget kul för mig, så kan berätta om hur jag nu 2 gånger gjort bort mig på skolan. Våran skola har speciella invandrarklasser för dom med klen svenska. Detta har lett till att alla umeås invandrare i princip går på våran skola. Till saken hör den att det alltid sitter ett gäng just när man kommer ut från matsalen. Just brevid så står en stor jävla krukväxt som självklart råkade smiska mig i ansiktet. Och vilken kommentar ger jag då?

"Vafan, det är ju som en jävla djungel här inne (självkart syftade jag på växten)"

Allas blickar riktas mot mig och jag inser genast mitt misstag. Men inte fan lär jag mig av det. Senare när vi går förbi samma område och disskuterar skolmaten eller nåt så börjar jag känna att det luktar bränt. Och självklart så ska jag säga allt jag tänker.

"Fan va det luktar bränt"

Jag borde låsas in.
hahaha helskönt :yeah:

påminner mig om när jag stog på bussen och diskuterade en skoluppgift med en polare och vi tyckte det var nästintill slavjobb och jag säger "sånt har jävla negerjobb kan han fan ta och göra själv" (syfta på läraren) varpå jag märker hur jävla tyst det blev på bussen och ser sen att det är rätt många invandrare på bussen fanns nog ingen neger på bussen men nog fan gick jag av på nästa hållplats fort som fan xD

Miwna
04-03-2007, 02:37
Fy på dig!

:yeah:

Redmark
04-03-2007, 02:39
påminner mig om när jag stog på bussen och diskuterade en skoluppgift med en polare och vi tyckte det var nästintill slavjobb och jag säger "sånt har jävla negerjobb kan han fan ta och göra själv" (syfta på läraren) varpå jag märker hur jävla tyst det blev på bussen och ser sen att det är rätt många invandrare på bussen fanns nog ingen neger på bussen men nog fan gick jag av på nästa hållplats fort som fan xD
vadå? blev du rädd eller?

waxie
04-03-2007, 02:41
vadå? blev du rädd eller?
nej inte rädd på det sättet men det var grymt pinsamt så jag tog mig tiden att gå en liten promenad istället :happy:

Classe
04-03-2007, 12:22
weber36dcd-brother, men jag gillar inte fula amazoner och fula b20s, men med 36dcd är du okej
Har dubbla dellorto 45er som ska på innan sommarsäsongen <3

Wezzli
04-03-2007, 12:58
mys, dom ljuder gott. som mina weber 45 ungefär. tills vidare kan jag bjuda på lite weber36-vrål och extremt ventilklapper. bara synd att det går så sakta då man inte har riktiga isdäck, jag kör med vinterdäck utan dubbar.

http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/koaisbana.wmv

pillepelle
04-03-2007, 15:07
mys, dom ljuder gott. som mina weber 45 ungefär. tills vidare kan jag bjuda på lite weber36-vrål och extremt ventilklapper. bara synd att det går så sakta då man inte har riktiga isdäck, jag kör med vinterdäck utan dubbar.

Coolt.. Min pappa har också vinterdäck......

Bengtsson
04-03-2007, 15:59
snart börjar lovet. bara 3 dagar kvar i pisset. lovet kommer dock bli segt då man ska opereras direkt.

Wezzli
04-03-2007, 16:04

Coolt.. Min pappa har också vinterdäck......
Riktigt bra med vanliga vinterdäck utan dubbar kvar när det gäller iskörning

James J. Braddock
04-03-2007, 20:38
snart börjar lovet. bara 3 dagar kvar i pisset. lovet kommer dock bli segt då man ska opereras direkt.
Va nu då?

Bengtsson
04-03-2007, 20:53
jag håller för tillfället på med att vakta slottet i stockholm. har så tråkigt att jag sitter och kollar detta forum från mobilen! angående operationen så har jag nageltrång och måste operera bort hela nageln. oroa er inte, det kommer komma bilder ;-)

Shino
04-03-2007, 20:58
Ahh, fan! Skola imorron, kommer nog inte palla gå upp. Hur snabbt gick lovet? Känns ju som om det var fredag igår(fredagen innan lovet)

Hata skola(även om jag vet att nån gång så kommer jag tacka skolan >.<).

Leksing
04-03-2007, 21:13
Ahh, fan! Skola imorron, kommer nog inte palla gå upp. Hur snabbt gick lovet? Känns ju som om det var fredag igår(fredagen innan lovet)

Hata skola(även om jag vet att nån gång så kommer jag tacka skolan >.<).
HAHA (pekar), MITT LOV HAR NYSS BÖRJAT :D :D :D :D :D

Bobbo
04-03-2007, 22:01
http://video.google.com/videoplay?docid=-6237507176102733262

Någon som vet vad låten heter som dom kör under uppvärmningen(3:10)?