View Full Version : Bredbands hjälp!
Tjeena, nu söker jag ett nytt bredband som funkar bra trött på mitt comhem nu varit oehört ostabilt sista tiden.. Tacksam för svar. Alltså vilket bredband jag skall välja och varför? Movtivera era svar. Tack :angel:
Telia \o/
varför: Stabilt som fan :D
Glocalnet 8mbit
Har haft det i 2 år, ALDRIG haft en enda kick!
Bredbandsbolaget 100MBit. :heart: :heart:
Skulle jag oxå valt (Kanske inte 100MBit då men BBB iaf) men nu är det så att farsan bestämmer. Vi har 12MBits Glocalnet. Rekommenderas INTE!
Skulle jag oxå valt (Kanske inte 100MBit då men BBB iaf) men nu är det så att farsan bestämmer. Vi har 12MBits Glocalnet. Rekommenderas INTE!
Ush nej får kicks hella tiden, så skyller dem på vädret :lol:
Aa det står imellan Glocalnet , Bredbandsbolaget , Telia.. Är det någon större skillnad i prisskillnaden? Och om det är stor skillnad är det värt det? :rolleyes:
Jag tycker Telia.
För att har haft det rätt länge nu, Aldrig fått en enda kick.
alltombredband.se (http://www.alltombredband.se/)
Så jävla skönt att inte spela tibia och helt enkelt slippa säga som du just sa, man inser fort hur jävla tragiskt det låter. Det är ganska trevligt då man tänker efter, tibia är i princip det enda spelet som man automatiskt loggas ut ur då man kopplas bort en kort stund
Ambalrith
27-02-2007, 12:23
Glocalnet 8mbit
Har haft det i 2 år, ALDRIG haft en enda kick!
Jag rekomenderar inte Glocalnet, och föresten så är det ADSL och inte bredband.
Bredbandsbolaget? Kicks ibland men det går fort, själv ska jag byta till Adamo från Glocalnet, finns 10/10 och 30/30, kolla själv om det finns i ditt stadsnät: http://www.adamo.se
Beror väl alldeles på vart man bor. Telia funkade utmärkt i vårt gamla hus, i vårt nya är det ostabilt under kvällar.
Fråga någon granne istället.
Skulle tipsat om riktigt bredband om du har möjlighet att ha det, adsl kickar lite då o då :/ Tror inte de e nån jättestor skillnad mellan bolagen, men med telia får du nog de allra säkraste (och dyraste :angel: )
Så jävla skönt att inte spela tibia och helt enkelt slippa säga som du just sa, man inser fort hur jävla tragiskt det låter. Det är ganska trevligt då man tänker efter, tibia är i princip det enda spelet som man automatiskt loggas ut ur då man kopplas bort en kort stund
Nja. Jag blir grymt irriterad när jag är mitt uppe i en dota match. En så kickad internet och hela matchen e förstörd :/
Telia \o/
varför: Stabilt som fan :D
Antar att det kanske spelar roll var man bor då, mitt telia är inte stabilt alls och jag vet inte hur många gånger jag ringt och klagat på de.
Bredbandsbolaget 100 mbit. Du kommer inte ångra dig :)
Man kan egentligen aldrig säga om en leverantör har bra ADSL eftersom hastighetsproblemen till största del har att göra med hur långt ifrån telestation du bor, hur bra skick kopparlinan är, hur långa kablar du använder i huset, hur många saker som bidrar till störningar i telelinans rutt, osv osv osv. När det handlar om Fiber så är det däremot tvärtemot eftersom ljus inte påverkas av elektroniska eller magnetiska störningar. Då handlar problemen till största del istället om driftstörningar på nätet.
Muppkuppz
27-02-2007, 23:29
TDC! okänt men klockrent.
Jag har Comhem 8mbit de funkar super bra.
Billigt också 350 kr i månaden, ingen start avgift
xD
Som Zoul sa, mitt telia är heller inte stabilt alls.
Zoul och hipstiff, har ni adsl eller bredband? Mitt telia adsl e inte jättestabilt :P
Beror på hur långt ifrån ni bor till telestationen. Sen kan ni ringa och klaga, ni har rätt att få ut det ni betalar.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.