PDA

View Full Version : Internet stängs av vid 23.00 tiden.

Nelzon
17-02-2007, 12:00
Tjenare allihoppa! Det är såhära att mina föräldrar vill inte att jag ska sitta uppe på kvällen/natten och lira data, varför kan ni fråga dom. Dom har typ ställt in något som gör så att internet stängs av vid 11 tiden och sätts på kl halv 7 på morgonen. Så det jag undrar är ifall NÅGON vet hur man kan ta bort det där?

Kix
17-02-2007, 12:12
Er dere på samme pc?

Vel, det noen rutere som gjør det... Men det er mest sansynelig at det er et program på PCen du er på.

Får å finne ut om det er på din pc, ctrl+alt+del og let etter ukjente prosseser.

Om du finner et slikt program, gå til mappealternativer - vis - og "Vis skjulte filer og mapper".

Gå til programfiler / program filer, finn programmet, unistaler det eller deaktiver det. Om det er en lås på det, søk etter "Unlocker" som låser dte opp så du kan slette det. Eller er CCleaner greit for å fjernr alt som ligger på registret.

Nelzon
17-02-2007, 12:36
Vad menas med Slikt program?

Har det på två datorer, min data och på min brors data.

Kix
17-02-2007, 12:40
aiai...

Et program som er instilt til å kutte internet linje ved xx:xx og åpne den xx:xx..

Du må lette etter et slikt program... Er det noen prosesser som ikke har vært der før? Er det programmer instalert som ikke var der før? Familie filter?

Keff
17-02-2007, 12:50
Vem fan är Kix ? o.o

Antingen är det routern som är inställd att blockera trafik vid olika tider eller så har dina föräldrar helt enkelt installerat ett simpelt program som löst detta.

Kix
17-02-2007, 12:53
@Keff... Samme sa jeg.
Kix = Whitta

:yeah:

Wezzli
17-02-2007, 13:10
Bra föräldrar, bra initiativ. Lär dig något av det istället, på några år kommer du tycka det var jävligt bra gjort av dem.

Stevie
17-02-2007, 13:11
Bra föräldrar, bra initiativ. Lär dig något av det istället, på några år kommer du tycka det var jävligt bra gjort av dem.
Håller med Norrlänningen till 100%.

Redmark
17-02-2007, 13:35
Tjenare allihoppa! Det är såhära att mina föräldrar vill inte att jag ska sitta uppe på kvällen/natten och lira data, varför kan ni fråga dom. Dom har typ ställt in något som gör så att internet stängs av vid 11 tiden och sätts på kl halv 7 på morgonen. Så det jag undrar är ifall NÅGON vet hur man kan ta bort det där?
Säkerthetsprogram.

5 lakan
17-02-2007, 13:47
aa.. eller bara en simpel timer till strömmen

Ska vi leka tennis
17-02-2007, 13:52
Jag får också ta och hålla med dig.

Ambalrith
17-02-2007, 13:58
Jag tycker inte du ska göra nått åt det. Bättre att spela på kvällen och sen gå och lägga dig vid 11, du ska väl till skolan dagen efter. Sen kan du väl prata med dina föräldrar och prata om ifall du kan få sitta lite mer på helger, t.ex att de stänger av programmet då.
De gör det för ditt eget bästa och för att du inte ska förstöra ditt liv genom att sitta uppe hela nätterna och t.ex skita i skolan, vänner osv.

Wezzli
17-02-2007, 15:08
Jag tycker inte du ska göra nått åt det. Bättre att spela på kvällen och sen gå och lägga dig vid 11, du ska väl till skolan dagen efter. Sen kan du väl prata med dina föräldrar och prata om ifall du kan få sitta lite mer på helger, t.ex att de stänger av programmet då.
De gör det för ditt eget bästa och för att du inte ska förstöra ditt liv genom att sitta uppe hela nätterna och t.ex skita i skolan, vänner osv.
Må då vara att han förstör sitt liv, men jag tror inte att han i den situationen kan komma på ett bättre sätt att visa sina föräldrar vilken omogen och oansvarig individ han är. Hans föräldrar kommer aldrig behandla honom som en vuxen för att han inte är en. Respektera reglerna dom drar upp, så kan han räkna med att dom förmodligen till slut får för sig att dom kan lita på honom och att han själv klarar av att sköta sina egna angelägenheter på ett bra sätt, att han är mogen att ta ansvar.

Theoric Ironfist
17-02-2007, 17:06
Lyssna på dina föräldrar skitunge!

Och du, försök aldrig kringgå reglerna, försök istället komma fram till en kompromiss genom en dialog med dina päron!

Fimpen's
17-02-2007, 20:17
Kolla vid ditt modem om dina föräldrar har kopplat in en sån man ställer in när nått ska sättas på och av som man sätter in i kontakt utaget

Pirree
17-02-2007, 22:22
Dom går in i routern genom internet asså 198.168.0.1 sen loggar in. Där kan man ställa in när internet ska stängas av och sättas på. Så om du vill ta bort spärren ska du in på 198.168.0.1 eller 198.168.1.1. Då kommer det upp en ruta där du ska logga in med användare och password. Om du har tur har dina föräldrar ej bytt pass. Andvändarnamnet är Admin och pass brukar vara antingen admin eller default. Om det inte funkar med användarnamn och password skriv inte något alls låt det vara blankt och tryck ok. Om du har tur och kommer in får du klura dig fram genom dom olika flikarna. Glhf

Vioselos
17-02-2007, 22:29
gå å lägg dig

Keff
17-02-2007, 22:30
Dom går in i routern genom internet asså 198.168.0.1 sen loggar in. Där kan man ställa in när internet ska stängas av och sättas på. Så om du vill ta bort spärren ska du in på 198.168.0.1 eller 198.168.1.1. Då kommer det upp en ruta där du ska logga in med användare och password. Om du har tur har dina föräldrar ej bytt pass. Andvändarnamnet är Admin och pass brukar vara antingen admin eller default. Om det inte funkar med användarnamn och password skriv inte något alls låt det vara blankt och tryck ok. Om du har tur och kommer in får du klura dig fram genom dom olika flikarna. Glhf
Bara för att göra det klart, det finns många andra sätt att blockera internet.

Pirree
17-02-2007, 22:32
Bara för att göra det klart, det finns många andra sätt att blockera internet.
Jo det vet jag , men jag tror det är vanligast. Han kan ju alltid kolla om det är det.

KristalleN
18-02-2007, 11:49
Bra sagt

Mann3
18-02-2007, 13:12
Jag tror inte han vill ha svar som det är bar gjort av dina föräldrar jag tror ni hade gjort samma sak fråga på tex på tibianordic hur man tar bort det!

Rasty
18-02-2007, 13:44
@Wezzli det var sjukt bra sagt.
Jag får också hålla med dig.

@Linkan, gör ingeting åt det, vad tror du händer om dina föräldrar upptäcker dig spela klockan två på natten.
Säkert flera veckor utan dator.

GriZzm0
20-02-2007, 14:18
Leecha wlan från grannen? ;>

Klokan
22-02-2007, 13:12
ja asso min bror sa stäöng ner nu annars slår ja av min yngre bror sa så för ja men stängde av i alla fall inann han sa at dom skulle stenga please turn of computor

Klokan
22-02-2007, 13:13
ja asso min bror sa stäöng ner nu annars slår ja av min yngre bror sa så för ja men stängde av i alla fall inann han sa at dom skulle stenga please turn of computor tror ja fick virus men ja ska snacka me min polaer imorra

Skärp dig. Skriv med någon av dina andra användare så man slipper jobbig text. Tack.

Redmark
22-02-2007, 13:41
@Linkan, gör ingeting åt det, vad tror du händer om dina föräldrar upptäcker dig spela klockan två på natten.
Min mor bryr sig inte om jag går ut halv tre på natten för att åka till Statoil osv. Men hon kan börja gnälla att jag sitter vid en dator halv tre på natten. Fattar inte det :/

Wezzli
22-02-2007, 16:03
Min mor bryr sig inte om jag går ut halv tre på natten för att åka till Statoil osv. Men hon kan börja gnälla att jag sitter vid en dator halv tre på natten. Fattar inte det :/
Just rakt av ser man inte något riktigt komiskt i detta, men när farsan drog upp det på farfars 80 årskalas så vinklade han det på ett sätt så det verkligen hördes hur sjukt det var. Det talades om ungdomar och deras beteenden i allmänt då och någon nämner att deras barn tenderar att komma hem jävligt sent på natten och då drar farsan upp hur jag brukar komma ner för trappen mitt i natten och säga att "jag ska bara till stan en snabbis".

Appropå föräldrar så handlar det bara ofta om att ha någonting att gnälla om. Hade använt föräldrarnas bil till och från i två veckor nu pga. att min volvo är i garaget på reparation och dom har inte tidigare ens nämnt att dom har något emot att jag tar bilen utan att fråga när jag far 10 minuter till gunnar för att låna något, men igår ringde dom och skrek för att dom var förbannade för att jag bara tog bilen (farsan hade slut snus!!). Berättade detta för uffe på kiosken och han garvade bara och berättade att det var samma med hans papa, så jag misstänker att det är normalt.

Fluffy
22-02-2007, 17:40
ja asso min bror sa stäöng ner nu annars slår ja av min yngre bror sa så för ja men stängde av i alla fall inann han sa at dom skulle stenga please turn of computor tror ja fick virus men ja ska snacka me min polaer imorra
What?

Wezzli
22-02-2007, 19:13
What?
Yeah!

Nexor
01-03-2007, 12:25
What?
Yeah!
Trevlans :P
fattar inte ett skit

Wezzli
01-03-2007, 15:49
What?
Yeah!
Trevlans :P
fattar inte ett skit
Inte hört på vissa livespelningar inom hiphop och rap? De har oftast en DJ som står och skriker YEAH (uttalet låter som TJEAH ungefär), samt WHAT (uttalet låter som OOAAT ungefär) och möjligtvis BITCH ibland, jävla kul.

Bloddy hunter
01-03-2007, 20:42
ja asso min bror sa stäöng ner nu annars slår ja av min yngre bror sa så för ja men stängde av i alla fall inann han sa at dom skulle stenga please turn of computor
Svenska plx :)

Mattus
02-03-2007, 17:52
Älskar alla som tror att han är seriös och skriver qouote med typ "öh, vad"?

Sander The Man
23-06-2008, 20:12
restarta datan

käraste
23-06-2008, 20:36
go bump? =)

Dreath
24-06-2008, 08:06
restarta datan

A men tjena tror du inte han har fixat det ett år senare typ?

Twia
24-06-2008, 09:32
åh herregud...

*TRÅD LÅST!*