View Full Version : Besvikna på Tre?
Hej, ca 1.5 månad sen fick jag syn på ett erbjudande som i mina ögon såg bra ut hos operatören Tre. Mobil för 19:- månaden + abonnemang för 199:- i månaden.. Jag frågade kundservice för att vara säker, om man fick ringa, smsa och ladda ner mobilkul för dom 199:-, Ja det sa dom att jag fick, så jag slog till på det..
I mobilen har jag "Mitt Tre" där jag kan se hur mycket jag har använt, höll mig under 199:- och allt var frid.. Idag kom räkningen, 453:-~.. Då hade jag alltså betalt 199:- för abonnemanget, och med den kostnaden hade jag fått 300 gratis minuter inom sverige (vilket jag inte använder för jag smsar mestadels), drog blicken mot sms kostnaden, ca. 100:- för smsn, sen 75:- för "mobilkul" plus lite andra små kostnader, fick altså betala sms'n och det andra vid sidan av, om ni förstår vad jag menar. Kundservice hade ljugit mig rakt upp i ansiktet och nu är jag (ursäkta ordvalet) bunden till den här jävla skiten i 23 månader till...
Är det bara jag som är otroligt besviken på Tre?
Edit: När min polare skulle köpa 3Kontant påfyllning så sa han: Ett 100 kort tack. Fick han ett som han tyckte hette/såg konstigt ut, kommer inte ihåg vad han sa.. Så frågade han om han verkligen kan smsa o ringa för det, så sa dom ja det kan du... När han kom hem och fyllde mobilen så var det antingen 100/150/200/250/300 fria minuter, kommer inte ihåg vilket.. Och han kunde INTE smsa för dom..
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 18:21
Hände samma sak för min vän, en med en betydligt större räkning :rolleyes:
Har själv funderat på 3 flera gånger, men efter alla deras besvikna kunder har jag skitit i det.
Det är bra om man läser det finstilta?
Hände samma sak för min vän, en med en betydligt större räkning :rolleyes:
Har själv funderat på 3 flera gånger, men efter alla deras besvikna kunder har jag skitit i det.
Dom har den nyaste(?) tekniken osv, fräsch reklam, allting ser perfekt ut tills man köper det och inser vad man har köpt..
@Miwna
Jag läste allting, och det står inte någonstans att INTE sms kostnaden ingår i abonnemangs kostnaden (vilket det borde stå eftersom jag tror att den gör det hos alla andra operatörer), och sen när kundservice säger att den gör det så e det klart att man tror på det..
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 18:38
Du måste dessutom smsa rätt mycket om din sms räkning ligger på 450kr, när ett sms ligger på runt 50öre~ styck.
Du måste dessutom smsa rätt mycket om din sms räkning ligger på 450kr, när ett sms ligger på runt 50öre~ styck.
Smsa för ca. 100:-.. Jag smsa, ringde och laddade ner för sammanlagt 180 någoting den månaden, och enligt kundservice skulle jag kunna ringa, smsa och ladda ner för 199:- i månaden, men istället fick jag betala 199:- månaden och fick 300 fria minuter därtill, men sen så kom sms räkningen för sig, vilket internet trafiken och "mobilkul" ochså gjorde..
Men vad hade hänt med din vän då?
Jag har 3Kombo, får en räkning på max 110kr/månad. Och då ringer/sms'ar jag väl ganska ofta.
Jag har 3Kombo, ring/sms'ar för max 110kr/månad
Upplevde du det som att du skulle få ringa och smsa för dom 199:- som du betalar fö abonnemanget?
Jag har 3Kombo, ring/sms'ar för max 110kr/månad
Upplevde du det som att du skulle få ringa och smsa för dom 199:- som du betalar fö abonnemanget?
Jag råkade skriva fel vid början.. Jag får en räkning på 110kr/månad max. Då använder jag inte några andra funktioner i telefonen som att gå ut på nätet eller surfar mig in på msn osv.
Samt så får jag inte några gratisminuter eller sms i månaden när man har 3Kombo, det hör jag för mig iallfall.
Samma sak hände två av mina polare, vet inte exakt vad som hände vet bara att dom blev lurade på pengar på något sätt.
@Redmark
Har du 3Kombo Friends? Tror jag blanda ihop det :o
@Svant: Blev dom lurade av Tre?
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 19:00
Samma sak hände två av mina polare, vet inte exakt vad som hände vet bara att dom blev lurade på pengar på något sätt.
Vet ej om detta stämmer, men om man kör med deras kontantkort och fyller på så försvinner pengarna som är kvar efter 1 månad, dock bara rykten jag har hört.
Kan absolut inget om tre. Och ja, dom blev lurade av tre.
Har du 3Kombo Friends?
Vet faktiskt inte, tror ej det. Bara kombo
Zabrinho
13-02-2007, 19:08
Comviq kompis <3
Danne Weman
13-02-2007, 19:10
Men vaddå, en abonemangskostnad är ju alltid en fast avgift och ovanpå det tillkommer SMS och samtalsavgifter? Så fungerar det iaf för mig, jag har Telenor (som min pappa betalar). Mina räkningar ligger på runt 300 spänn i månaden, ibland mer ibland mindre. Och 100 spänn extra för bara SMS, vad i helvete gör du, skriver du en bokstav i taget eller?
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 19:10
Comviq kompis <3
Telenor kontantkort. <3
Karelazi
13-02-2007, 19:26
Kontakta Konsumentverket och red ut det där. ;)
Jag har 3Kombo Friends och har inte ett enda problem. Mobilen kostar 150~kr i månaden (W850i). Pappa betalar mobilen, medans jag betalar det jag ringer/smsar och laddar hem mobilkul och chattar på MSN.
Kollade upp hur mycket jag hade smsat. Låg på 200 SMS på en månad. Ringt för 50-80 kr hade jag gjort.
Allt detta var inte speciellt dyrt. Fick betala 180~ kr denna på en månad. Inte speciellt dyrt?
Dina problem kan inte jag lösa, men ring kundservice igen och klaga. ;)
Telia :heart:
(Fast jag har faktiskt en 3-mobil privat, men det håller ni tyst om!)
Håller med, har haft 3 sen starten, sa precis upp mitt abonemang, kör comviq istället D:
Jag har 3Kombo Friends och har inte ett enda problem. Mobilen kostar 150~kr i månaden (W850i). Pappa betalar mobilen, medans jag betalar det jag ringer/smsar och laddar hem mobilkul och chattar på MSN.
Kollade upp hur mycket jag hade smsat. Låg på 200 SMS på en månad. Ringt för 50-80 kr hade jag gjort.
Allt detta var inte speciellt dyrt. Fick betala 180~ kr denna på en månad. Inte speciellt dyrt?
Betalade du inte 379~:-? 199:- för abonnemanget + 180:- som du förbrukade?
50-70 kr abo.
$$-$$$ kr samtal/sms.
80-150 kr Totalt
Sen hade man ett abo. från Telia, usch.. Den var dyr.
Trodde det bara fanns 3Kombo Friends med kostnaden 199:- men okej.
Har också problem. Jag betalar 299:- imånaden och får då 500 minuter att ringa för, som jag alltid använder. Förra månaden hade jag sms'at och använt andra tjänster för sammanlagt 332 kronor men när räkningen kom häromdagen var den på 856 kronor, när den egentligen ska vara på 631kr(299+332). Så resterande 225 kronor vet jag inte vartifrån dom kommer.
alexleet
15-02-2007, 20:29
TELIA :heart:
Betalade du inte 379~:-? 199:- för abonnemanget + 180:- som du förbrukade?
Jo, juste xD
Jag har själv Tre med abonnemang och har absolut ingenting att klaga på. Allt fungerar korrekt och inga som helst problem.
Och jag kan inte förstå hur du kan få det till att 'mobilkul' och SMS ingår i abonnemanget? Enligt deras hemsida är det iallafall väldigt lätt att tolka.
http://tre.se/templates/SubscriptionList.aspx?id=27142
Telia :heart:
(Fast jag har faktiskt en 3-mobil privat, men det håller ni tyst om!)
Telia är fan svindyra.. Corstashorta.
Hände ungefär samma sak för min systor men hon pratade med sin bank man, och 2 veckor senare så tog dom bort henne ifrån det därra att man är bunden ett visst tag, så sa dom att för det skulle hon betala 1000kr men hon vägrade, 2 veckor senare kommer det hem en lapp där det står typ sååhär
"Du är skyldig att betala 1 000 svenska kroner till tre om du vill avabonnera dig hos oss, gör du inte detta kommer ditt abunnemang fortsätta att excistera och du blir tvungen att betala onödiga räkningar" Stod inte exakt som jag skrev men till 99%
Så min syster hade inget val mer än att fortsätta betala och nu har hon inte så länge kvar har jag för mig.
Själv tycker jag att det är ett jävla skit företag som inte borde finnas. För dom har lurat hur många som hällst, det var till och med på tv för ett tag sen..
CocaCola
16-02-2007, 20:41
Comviq ffs
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.