View Full Version : METAL och annan hård musik
Satt och läste lite i nån av "runar" trådarna och folk klagade på att det inte fanns nån bra diskussiontråd och vad jag vet så brukar många lyssna på bra musik på detta forum så here we go
DISKUTERA METAL
ALL HIP HOP, RAP OCH ANNAN SKIT FÅR NI GÖRA EN EGEN TRÅD OM!
så vilka ska se IN FLAMES nu i vår ( jag ska :rolleyes: )
och för övrigt så säger jag bara de som inte hört Lamb of God testa dem sjukt grymma
\.../ METAL \.../
In Flames är inte ens bra.
Alla är vi olika vi gillar iaf Metallica båda två :P
Ja, fast jag har hittat många andra band som är bra. Men, ja, Metallica är fan bäst. \o
Har börjat lyssna lite på Punk också, men metallen ligger mig varmast om hjärtat.
Några av de funna banden:
Arch Enemy
Morpheena
Dark Tranquillity
Amon Amarth
Mnemic
Lyssnade bara på metal förut, mest In flames och Trivium. Nu är det mer punk/rock eller vad det nu heter.
När det kommer till metal är det heavy metal och melodic death metal som står närmast hjärtat. Mest är det band som Nightwish, In flames, Trivium, Bullet for my valentine m.fl.
Ja, fast jag har hittat många andra band som är bra. Men, ja, Metallica är fan bäst. \o
Har börjat lyssna lite på Punk också, men metallen ligger mig varmast om hjärtat.
Några av de funna banden:
Arch Enemy
Morpheena
Dark Tranquillity
Amon Amarth
Mnemic
så In Flames suger men Arch Enemy och Dark Tranquillity funkar :P
Mnemic upptäckte jag häromdagen och ja jävlar dom va bra!
sen har vi Killswitch Engage dom är ockkså sjukt bra
Machinae Supremacy :heart:
Edit:
http://www.machinaesupremacy.com/
http://www.machinaesupremacy.com/banners/banner5.jpg
så In Flames suger men Arch Enemy och Dark Tranquillity funkar :P
Mnemic upptäckte jag häromdagen och ja jävlar dom va bra!
sen har vi Killswitch Engage dom är ockkså sjukt bra
Ja, Wezzli skickade Blood Stained av Mnemic till mig. Kärlek vid första spelningen. :D
Jag gillar inte In Flames sångare, inte heller musiken faller mig i smak.
Testa några av Morpheenas låtar.
http://www.morpheena.com
Ja, Wezzli skickade
Ja, Wezzli är då en man med bra låtar!
Pepparkaks Sorceren
12-02-2007, 19:24
Där kommer första som försöker förstöra tråden... -.-
Ont: In flames <3
Arowix; Aldrig funderat på att bli ståuppkomiker?
Visst kan jag gilla viss "death metal" etc, men mest håller jag mig för gamla goda: Heavy, Classic, Sleaze.
Sen power metal har ju också sina pärlor. Mest är det ju 80-talet och 70-talet som gäller för mig. Känns som att de nyare banden visserligen är väldigt tekniska men de flesta verkar sakna den gnistan, den känslan som gör ett band och musik så speciellt.
jag grävde åter fram min vinylhög för några dagar sen och smällde på Iron Maidens "Piece of Mind" LP. Visst where eagles dare (introklåten) är en snabb och bra låt men när Revelations kom, då kände man det i hjärtat, varför man älskar Iron Maiden.
:)
Arowix rapporterad... kom inte hit och förstör -.-
sonic syndicate och six feet under e två coola band som borde höras
Är inte så glad för Maiden men No more lies e nog fan en ut av de skönaste låtarna jag hört någonsin
Zabrinho
12-02-2007, 19:31
Metallica som gäller :)
pillepelle
12-02-2007, 19:31
Lyssnade bara på metal förut, mest In flames och Trivium. Nu är det mer punk/rock eller vad det nu heter.
När det kommer till metal är det heavy metal och melodic death metal som står närmast hjärtat. Mest är det band som Nightwish, In flames, Trivium, Bullet for my valentine m.fl.
bullet for my valentine EMO
Disasterpiece
12-02-2007, 19:34
Bajen Death Cult.
på vilket jävla sett då?
dom gör ju bra musik för fan
Metal äger :yeah:
Lyssnar mest på:
Metallica
In Flames
Iron Maiden
Men har börjat lyssna på Soil, typ black metal, as gött va å såg dom live i Malmö för nån vecka sen, grymt bra.
Finns några låtar som man kan lyssna på på deras hemsida: www.soil-music.com men den låt ja giller mest förtillfället är nog "Halo". Grymt bra musik :P
Btw var det någon mer som var i Malmö och såg dom?
pillepelle
12-02-2007, 19:46
på vilket jävla sett då?
Texter, allt, Emosar är dom iallafall..
"Tears dont fall, they crash around me" Hur mer emotionalt kan dey bli, samt fansen är emo
på vilket jävla sett då?
"Tears dont fall, they crash around me" Hur mer emotionalt kan dey bli, samt fansen är emo
okej kan hålla med dig på fans-biten :P men att du tar en mening i EN låt du får nog jobba lite med på det där jag är inte övertygad
pillepelle
12-02-2007, 20:05
på vilket jävla sett då?
okej kan hålla med dig på fans-biten :P men att du tar en mening i EN låt du får nog jobba lite med på det där jag är inte övertygad
Sök på deras texter? kolla vad de handlar om samt sättet dom sjunger på. Vet du vad emo musik är?
Metallica drar på Europa turne i sommar och enligt rykten kommer dom i Sverige den 12e Juli.
obs, rykten!
Och, om in flames du pallrar sig till Stockholm så blire till att se dom, så jäkla bra :P
In flames, Dark Tranquility och trivium.
Hurt är inte helt jävla fel heller men tror inte det är metal.
Nalle Puh!
12-02-2007, 20:30
ops sry läste inte så noga någon annan kanske redan har sagt det här men säger bara en sak Metallica är grymma =) Sry läste inte tråden så noga sry sry sry
Karelazi
12-02-2007, 20:33
In Flames, Dark Tranquility, Rhapsody, Lunatica, Metallica, HammerFall, Running Wild, At the Gates, Axenstar, Children Of Bodom, Falconer, Sonata Arctica, Soilwork, Wintersun, Imperanon = :heart:
Ni som gillar melodeath kan ju kika på Wintersun och Imperanon, älskar deras musik. :happy:
Edit: DragonForce, Killswitch Engage, Fairyland och BFMV är också riktigt sköna band.
Sök på deras texter? kolla vad de handlar om samt sättet dom sjunger på. Vet du vad emo musik är?
njae jag är inte emo så jag lyssnar inte på sånt så jag kan på rak arm säga att jag inte e så insatt i det hela (du verkar dock vara det). däremot vet jag hur metal ska låta och du kan lika gärna klassa Bullet för metalband bara det att de har lite "emofans" vilket genast ger dem stämplen EMO. tycker det är jävligt synd för många väljer att inte lyssna på dem just pga den anledningen. visst deras texter kanske är lite "speciella" men man kan ju inte förneka att de gör bra musil för att en viss "grupp" relaterar till det bandet. de skulle ju vara som att dissa metallica bara för att många nazister gillar dem -.- (skulle aldrig i helvete falla mig in)
men de e fritt att tycka vad man vill (iaf i denna tråden)
BFMV är Metalcore. http://en.wikipedia.org/wiki/Metalcore
ja då var det löst :P
Btw så e metallica.nu något nytt eller e det bara jag som har varit lite off...
verkar iaf som ett svenskt metallica fan-site ska regga mig där nu
EDIT: De e jag som varit jävligt off xD har funnits sen 99 -.-
fan va gay jag e
Någon här som lyssnar på Mayhem eller Vader?
Jag lyssnar på BFMV men jag är inte EMO. Något fel? Jag tycker deras låtar är bra och texterna är väl sådär, bara för att dom är orginella betyder det att alla som lyssnar på dom är EMO?
Någon här som lyssnar på Mayhem eller Vader?
Vader-Cold Demons/Sothis
Mayhem-Deathcrush, njaa... Inte direkt.
Kan tipsa om band så som:
At The Gates är ett jävligt bra band med grymma inslag av bas-gitarrer och melodisk sång.
Death har haft en låt som även den är grym, tror det heter "Lack of Comprehension" tyvärr så kanske ni inte ska fästa er till bandet och hoppas på att dom ska ge ut flera album eftersom att deras sångare (R.I.P Chuck) gick bort i cancer för 5 år sen.
Wintersun (I alla fall Battle Against Time/Winter Madness, klassas även som extrem powermetal?)
Opeth's nya (Ghost Reveries) innehåller b.la "The Grand Conjuration" och "The Baying of the Hounds" och ett par ballader som t. ex "Atonement", "Harlequin Forrest", "Ghost Of Perdition"
Cradle Of Filth (Hah, typ goth men bra ändå. Senaste albumet Thornography har ett par låtar som jag tycker är speciellt bra bl.a Dirge Inferno, Cemetery and Sundown, Tonight In Flames)
och Soilwork som har haft jävligt mycket bra låtar (bl.a Follow the Hollow, Departure Plan och många fler, ett svenskt band som bl.a medverkat i Trigger-videon med In Flames)
Hm.. Slayer borde vara ett alternativ för den thrash-intresserade. Men det borde inte vara en nyhet eftersom att dom har varit aktiva sedan Metallica startades och är en utav de största thrashbanden.
Lamb of God har ett par låtar, rätt gay och mainstream men det skiter vi i. Har en mycket, mycket bra låt vid name "Descending"
Amorphis/Mors Principium Est (spelling?) är rätt så nya band för mig, men jag kan tänka mig att dom har ett par bra låtar dom också.
Och sist men inte minst Tupac Shakur, som är jävligt grym på att rappa om sina hoodbryschor, rekommenderar "All Eyez On Me" och all annan bö.. bra.. bra musik skriven i fjortiz-stil.
Synd var väl bara att han blev skjuten *host* i Brooklyn.
Perkele, glömde Dimmu Borgir, jävlans soft sympfonisk black metal.
lamb of god e inte ghay och inte mainstream så länge man inte stämplar det som det :P
ruin
the black dahlia
vigil
ashes of the wake
11th hour
är bara några av de grymma låtarna LoG producerat genom åren. sök även på burn the priest deras tidigare namn då man kan höra några av de gamla låtarna i gamla version
kan även tipsa de som gillar soilwork om ett annat helsingborgs-dödsband Faithfull Darkness
lyssna lite på deras låtar här www.myspace.com/faithfulldarkness
Det jag brukar lyssna på just nu,
Iron Maiden
Iced Earth
Blind Guardian
In Flames
Dragonforce
Metallica
Fast det ändras rätt ofta.
pillepelle
12-02-2007, 22:02
Jag lyssnar på BFMV men jag är inte EMO. Något fel? Jag tycker deras låtar är bra och texterna är väl sådär, bara för att dom är orginella betyder det att alla som lyssnar på dom är EMO?
Nej, men det är fortfarande ett EMO-band.
Metalcore my ass, det är EMO.
CocaCola
12-02-2007, 22:03
Metallica..
kthxbye
Säger du det så. Fortfarande ett bra band i mina öron.
Men vad lyssnar du på då?
Ang. Metallica:
4 första tallicaskivorna = klassiker kicking fucking ass plattor ;D
Sen var det bara skit med undantag för några få låtar. :(
Scar Symmetry
Kanske inte håller lika bra som In Flames/Soilwork, men dom är värda att nämnas.
pillepelle
12-02-2007, 22:22
Säger du det så. Fortfarande ett bra band i mina öron.
Men vad lyssnar du på då?
Sure att du tycker dom är bra.
Arch Enemy, Children Of Bodom, Hammerfall, In Flames, Metallica, Manowar samt Nirvana :D
Scratcha
12-02-2007, 22:31
BFMV spelar inte Emotional Hardcore.
pillepelle
12-02-2007, 22:46
BFMV spelar inte Emotional Hardcore.
Jo det gör dem.
Scratcha
12-02-2007, 22:49
Nej, det BFMV spelar låter inte ens likt Emocore. Ett bands texter avgör inte bandets genré.
Jag har så jävla mycket favoritmusik så det är skrämmande svårt att lista upp vilka jag tycker är bra. Det finns mycket intressant musik enligt mig, men inte allt är värt att lyssna på ens. Jag är inte heller den som lyssnar på något i en vecka och sen blir less och aldrig lyssnar på den igen, hittar jag en låt så sitter den där för alltid. Just nu finns det ett par låtar som jag tycker extremt mycket om, nog mycket för att ha i bilen.
Buckethead - Whitewash
Pain - Bye / Die
Iron Maiden - Look for the truth
Tenacious D - Beelzeboss
Gillar ju jävligt mycket musik, oavsett om det kan låta som skrammel. Men just i bilen är det extra viktigt vad man väljer, för om man kör med skrammelmusik i bilen så kan man räkna med att det förstärks fem gånger pga. kass akustik. Givetvis ska det vara distortion på gitarrerna ändå, men musiken måste vara lite mer jämn i frekvenskurvorna.
Granberg
12-02-2007, 22:55
Hallå, Ninjamagic? någon?
Ninja magic är ju kung, men det är inget som jag t.ex. lyssnar på för att dom är bra, haha.
Granberg
12-02-2007, 23:02
Ninja magic är ju kung, men det är inget som jag t.ex. lyssnar på för att dom är bra, haha.
Det som är så jävla tragiskt är att dom är bra. Känner inte till historiken mer än att det är ett gäng grabber från luleå. Jävligt sköna melodier, satan vad jag gjorde hs till ninjamagic förr. Cs standard.
Bör beskådas:
http://www.youtube.com/watch?v=K5-bmJDlIsg
@Granbergs filmtips: Den har man ju sett. :)
Ang. Metallica:
Visste inte att de hade gjort flera. :happy:
Tenacious D kan väl inte räknas som metal? Men de är ändå jävligt bra.
Bästa Maidenskivan enligt mig måste vara Powerslave. \o
Vad det beträffar den bästa låten går det som sagt inte att bestämma.
Ja, musik spelas alltid för mig. Det var jättemycket Maiden förr. Nu har jag sökt tyngre och tyngre band. Hittade hem med Arch Enemy m.fl. via System of a Down.
Säg vad ni vill om SOAD, men det är Alternative Metal.
@Granbergs filmtips: Den har man ju sett. :)
Ang. Metallica:
Visste inte att de hade gjort flera. :happy:
Tenacious D kan väl inte räknas som metal? Men de är ändå jävligt bra.
Vad det beträffar den bästa låten går det som sagt inte att bestämma.
Ja, musik spelas alltid för mig. Det var jättemycket Maiden förr. Nu har jag sökt tyngre och tyngre band. Hittade hem med Arch Enemy m.fl. via System of a Down.
Säg vad ni vill om SOAD, men det är Alternative Metal.
Hård musik är det då! (Tenacious D)
Hård musik är det då! (Tenacious D)
Ok, en del är jävligt tungt. :)
Metallica
13-02-2007, 00:12
Hmm..
Lyssnar på nästan allt möjligt.
Men det som jag lyssnar på just nu är..
In Flames
Bullet for my valentine
Trivium
Alexisonfire
Saosin
The Haunted
Oasis (deras akustiska lugna låtar e så jävla sköna och lira på guran samt sjunga med :) )
Metallica är såklart Nr.1
Men In Flames är inte långt ifrån kan jag säga :)
In Flames
Children of Bodom
Cradle of Filth
Trivium
Unearth
atreyu
36 Crazyfists
Bullet for my Valentine
Metallica
Guns n' Roses
Black Sabbath
Iron Maiden
LOK
Judas Priest
Megadeth
Anthrax
Slayer
Nightwish
Nine Inch Nails
Hammerfall
Dope
Orkade inte räkna upp fler.
Armin van Buuren
Dogzilla
Eric Prydz
Supermode
Ferry Corsten
Steve Angello
Paul van Dyk
Tiësto
Dave202
Sean Tyas
Above & Beyond
Marcel Woods
Markus Schultz
4 Strings
:yeah:
Tycker att Seventh Son Of A Seventh Son och Somewhere In Time är dom bästa maiden skivorna.
Fast alla är sjukt bra :P
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 14:09
Angerfist
Luna
The Beholder
DJ Zany
Audio
Da Huztlers
Buzz Fuzz
Cixx
Promo
Rob Gee
Lady Dana
DJ Isaac
Headhunterz
Några få.
Angerfist
Luna
The Beholder
DJ Zany
Audio
Da Huztlers
Buzz Fuzz
Cixx
Promo
Rob Gee
Lady Dana
DJ Isaac
Headhunterz
Några få.
:rolleyes: ...
Haunted är också jävligt schyssta..
Bury me in a shallow grave, so that the dogs can dig me out, if i'll die tonight, well that suites me fine.
Det som är så jävla tragiskt är att dom är bra. Känner inte till historiken mer än att det är ett gäng grabber från luleå. Jävligt sköna melodier, satan vad jag gjorde hs till ninjamagic förr. Cs standard.
Bör beskådas:
http://www.youtube.com/watch?v=K5-bmJDlIsg
Hahaha, blåsröret var priceless..
Sluta larva er Niklas och Felix :(
Ja, nästan all Maiden är bra, har dock inte lyssnat så mycket på Seventh Son. :P Den verkar för lugn, typ.
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 18:19
Angerfist
Luna
The Beholder
DJ Zany
Audio
Da Huztlers
Buzz Fuzz
Cixx
Promo
Rob Gee
Lady Dana
DJ Isaac
Headhunterz
Några få.
Bury me in a shallow grave, so that the dogs can dig me out, if i'll die tonight, well that suites me fine.
Med tanke på att de sa "Annan hård musik" så borde ju även Elektronisk hårdmusik gå in här.
@Miwna
Läs överstående.
Säger väl allt? :angel:
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 18:34
Nej, för "den" musiken är inte skit. :rolleyes:
Hiphop, RnB och Rap = Crap..
kan väl reda ut denna lilla miss då eftersom jag trots allt skapade tråden.
Det verkar ha blivit ett litet missförstånd. det var inte meningen att man bara skulle rabbla upp en artistlista utan det saknades ju en diskussionstråd tycktre några och eftersom ingen annan kände sig manad så fixade jag denna. Säg gärna vad som är bra och kanske kan man tipsa om nått lokalt okänt band osv.
Angående elektronisk "hård" musik så kan jag väl tillåta detta så länge det inte bara görs långa listor på artister för det är ganska intetsägande igentligen
Vill heller inte ha något tjafs liknadne detta exempel (finns PM)
Person A: Iron Maiden är bäst
Person B: De suger
Person C: Du suger
Person B: Din mamma
osv.
ni vet ju hur det brukar bli ;)
Ska vi leka tennis
13-02-2007, 19:12
text
Okej, då förstår jag.
Brukar inte lyssna på Hård rock, med dessa är riktigt bra band,
Black sabbath
Guns N roses
Nirvana
____
Lyssnar på Punkrock annars...
i killed prom queen och as i lay dying smeker! :D www.ikilledthepromqueen.com lyssna mest sköna :D
Alltid klassiska "Maiden-suger" exemplet! ;)
Hmm bästa Maidenplattan? Vet inte riktigt, har väl alltid legat på antingen Piece of Mind eller Seventh Son. just nu lyssnar jag jävligt mycket på Piece of Mind. Även därför att min favoritlåt Still life (Så jävla bra) ligger på den.
Kan tipsa om 3 "lokala" band som är såinihelvetesbra!
1. Trading Fate. Från upplands väsby, spelade på sweden rock festival redan som sjuttonåringar! Deras musik är jävligt skön, blandning mellan Iron Maiden, metallica och lite gammal sleaze.
http://www.tradingfate.com/
2. D.N.I. Från höganäs. Tungt hårdrocksband som röjer som fan live. Spelar någon sorts hårdrock influerat av den klassiska hårdrocken (Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath etc)
http://www.dni.se/
3. Crazy Lixx - DE FICK SKIVKONTRAKT! HELL YEAH! KÖP SINGELN PÅ GINZA.SE! OCH ROCKA LOSS!
Sleaze metal band från Malmö. Spelar jäövligt tungt och röjer som fan. För er lite gladare hårdrockare som inte tvekar när ni ser en flaska whiskey framför er. ;)
www.crazylixx.com
Theoric Ironfist
13-02-2007, 21:28
Liar
http://www.youtube.com/watch?v=YR7OjYvICl4
Freak On A Leash
http://www.youtube.com/watch?v=x0DJngSWsTM
Blind
http://www.youtube.com/watch?v=JEA8uwMt4vM
My Gift To You (inte för barnögon..)
http://www.youtube.com/watch?v=jIYFvLflO7o
Coming Undone
http://www.youtube.com/watch?v=857Wf4fTPn4
fan hitta inte videon jag ville hitta ._.
aja..
haha Hippstiff de var liksom ingen pik mot Maiden tänkte bara på första bästa bandet jag kom på och hade en maiden låt igång just då så... :P
annars så har man ju hittat ett eller två goding band som man inte hört innan med andra ord en jävligt givande tråd
keep em comin'
Bloodlord
13-02-2007, 22:19
Ingen förutom jag som lyssnar på de brutalaste stilarna? Spawn of Possession, Visceral Bleeding, Blood Red Throne, Aeon eller General Surgery någon?
haha Hippstiff de var liksom ingen pik mot Maiden tänkte bara på första bästa bandet jag kom på och hade en maiden låt igång just då så... :P
annars så har man ju hittat ett eller två goding band som man inte hört innan med andra ord en jävligt givande tråd
keep em comin'
;; Du ör från Helsingborg ser jag. har du hört några av de banden jag nämnde?
Både DNI och Lixx har vunnit Popkorn.
Se dem på tivoli på fredag ;;
keep em comin'
;; Du ör från Helsingborg ser jag. har du hört några av de banden jag nämnde?
Både DNI och Lixx har vunnit Popkorn.
Se dem på tivoli på fredag ;;
inte hört förren du länka, de var väl bra men jag föredrar lite tyngre hehe
men du har väl hört faithfull darkness iaf :P
Några få.
Med tanke på att de sa "Annan hård musik" så borde ju även Elektronisk hårdmusik gå in här.
@Miwna
Läs överstående.
Haha, med tanke på att trådskaparen först inriktade sig på metal, så är tanken inte direkt slående att det var sk. "hård" musik som hardcore/style han menade?
AIGHT?! : )
Var fan ser ni det "hårda" i elektronisk musik?
Lyssna på Gabber, Hardstyle, Terrorcore eller Speedcore så förstår du.
Då tycker du metall e ganska mjukt. Specielt efter speedcore å terrorcore.
Stavas Metal*, jag syftar mest på attityden! ;)
Men musikmässigt har jag ingen aning, har dock aldrig hört nåt elektroniskt som är hårt. Men det du nämnde är kanske inte så mainstream? :rolleyes:
Kan väl utsätta mig för att höra något och jämföra med den hårdaste metalen jag vet. ;)
själv så tycker jag då att SOAD är självklart bäst av alla,vet inte om man kan kalla det för metal men..
Scratcha
14-02-2007, 21:48
Speedcore och Terrorcore låter snarare extremt snabbt än extremt hårt.
Zabrinho
14-02-2007, 22:42
själv så tycker jag då att SOAD är självklart bäst av alla,vet inte om man kan kalla det för metal men..
Mjo, SOAD är rätt så bra men dom SUGER när dom sjunger live.
Ska vi leka tennis
14-02-2007, 22:56
Speedcore och Terrorcore låter snarare extremt snabbt än extremt hårt.
Haha Terror är stenhårt, likaså med Speedcore.
Möjligtvis inte om man kör i Headset, men kör du med ett bra högtalarsystem så dunkar det på rejält må jag lova.
e sugen på att höra den här "hårda" länka lite tack typ youtube eller liknande bara som man får en hum om hur det låter
Scratcha
14-02-2007, 23:37
http://www.youtube.com/watch?v=4ZLMc_UDRs8
Sökte på Terrorcore.
Ska vi leka tennis
14-02-2007, 23:53
http://www.youtube.com/watch?v=4ZLMc_UDRs8
Sökte på Terrorcore.
Den låten är feeet!
Dock är denna bättre:
http://www.youtube.com/watch?v=QNnJXE42EEY
ja :P de var väl ehum... intressant
säkert bra om man går på ecstasy eller nått haha
aja alla är olika en sak som är jävligt coolt är att mixa in en distad gitarr i en techno låt. jag hittade en technomix på zombie av the cranberries som jag kan spela på gura. det blev asfett att spela distat till "dunket"
aja jag kan väl ändå förstå det "hårda" med denna musiken så jag tillåter den så länge diskussionen kan hållas på en mogen nivå.
mera! fast helst metal :P
Ska vi leka tennis
15-02-2007, 00:16
ja :P de var väl ehum... intressant
säkert bra om man går på ecstasy eller nått haha
aja alla är olika en sak som är jävligt coolt är att mixa in en distad gitarr i en techno låt. jag hittade en technomix på zombie av the cranberries som jag kan spela på gura. det blev asfett att spela distat till "dunket"
aja jag kan väl ändå förstå det "hårda" med denna musiken så jag tillåter den så länge diskussionen kan hållas på en mogen nivå.
mera! fast helst metal :P
Men nu finns det redan en tråd om Techno osv, så vi kan lägga denna disussion bakom oss.
Varför skulle inte SOAD kunna kallas metal? Vilken sorts metal däremot? Är det någon som är helt säker på det, jag har aldrig kunnat placera dem trots att jag kan placera de flesta banden.
Vill ju helst inte sätta dem i "nu-metal" facket... :rolleyes:
No Wiki plx
Bloodlord
15-02-2007, 10:20
Terrorcore var ju inte speciellt brutalt... En tung baktakt, det var allt. Elektronisk musik kan aldrig bli lika brutal som teknisk och brutal death metal
Terrorcore var ju inte speciellt brutalt... En tung baktakt, det var allt. Elektronisk musik kan aldrig bli lika brutal som teknisk och brutal death metal
lol
Terrorcore/speedcore är skit :/
Ska vi leka tennis
15-02-2007, 12:46
Jasså, då ska jag ge dig ett prov på riktig Speedcore;
Frazzbass & Komprex - Jump yourself (http://www.***********.com/318457117.html)
Om inte detta är brutalt nog kan jag posta en Berzerker låt, det är sinnessjuk speedcore med Metal/Grindcore i låten.
@Hex
Nej, det är ett musikaliskt underverk.
Bloodlord
15-02-2007, 14:54
Har alla Berzerkers skivor på datorn. De är ju komplett skit! Vad krävs det för talang att programmera en trummaskin med det mest sönderdampade bastrumsljud som finns, på max fart, lägga till riff som nästan får en att somna och sen skrika lite till det? Det är inte bra, inte brutalt, bara jävligt irriterande.
Jag ska lätt på In flames konsert i år... När vare? I november, augusti? Har glömt :rolleyes: :happy:
Scratcha
15-02-2007, 15:30
Jag definerar hårt som mörka, djuuupa toner. Inte som en tävling om vem som kan få in mest bastrumsljud på en sekund, men det gör ingenting om det är snabbt.
Ska vi leka tennis
15-02-2007, 15:36
Har alla Berzerkers skivor på datorn. De är ju komplett skit! Vad krävs det för talang att programmera en trummaskin med det mest sönderdampade bastrumsljud som finns, på max fart, lägga till riff som nästan får en att somna och sen skrika lite till det? Det är inte bra, inte brutalt, bara jävligt irriterande.
Berzerker är otroligt bra, men visst jag kan hålla med dig om att det finns mycket skitmusik inom denna genre, många som bara höjer hastigheten på sin kick, vilket gör musiken tråkig.
Men artister som Komprex, Frazzbass, Berzerker de är proffisionella och gör bra musik.
ZYb3rDUCK
15-02-2007, 15:51
Nån mer som ska se In Flames i gävle 28/3? :)
Ol'Kladd
15-02-2007, 16:16
tyst, http://www.youtube.com/watch?v=bSC5KgUrA-4
House of Metal i morgon och på lördag http://www.houseofmetal.se, looking good :)
Ajja, vilka ska till Sweden Rock i år då? Studenten mitt i allt för mig, men går väl på några dagar...
Ajja, vilka ska till Sweden Rock i år då? Studenten mitt i allt för mig, men går väl på några dagar...
Tyvärr så blir det inte för mig.
Mina polare har tyvärr inte samma musiksmak som mig, och har ingen lust att knubba ner dit själv...
Var där förra året, vill så gärna dit igen. Men jag tror inte några av oss har råd just nu.
House of Metal i morgon och på lördag http://www.houseofmetal.se, looking good :)
Oooh, fett soft..
Satyricon, Soilwork och Persuader.
Jag har så jävla mycket favoritmusik så det är skrämmande svårt att lista upp vilka jag tycker är bra. Det finns mycket intressant musik enligt mig, men inte allt är värt att lyssna på ens. Jag är inte heller den som lyssnar på något i en vecka och sen blir less och aldrig lyssnar på den igen, hittar jag en låt så sitter den där för alltid. Just nu finns det ett par låtar som jag tycker extremt mycket om, nog mycket för att ha i bilen.
Buckethead - Whitewash
Pain - Bye / Die
Iron Maiden - Look for the truth
Tenacious D - Beelzeboss
Gillar ju jävligt mycket musik, oavsett om det kan låta som skrammel. Men just i bilen är det extra viktigt vad man väljer, för om man kör med skrammelmusik i bilen så kan man räkna med att det förstärks fem gånger pga. kass akustik. Givetvis ska det vara distortion på gitarrerna ändå, men musiken måste vara lite mer jämn i frekvenskurvorna.
Buckethead äger fan, i alla fall "Nottingham Lace" ;]
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 09:50
Jag kan dock inte se det brutala i eran musik? Sinnessjuka människor som vrålar i takt till dåliga ackord som jag fan skulle kunna göra bättre själv i datorn(nästan).
Jag kan dock inte se det brutala i eran musik? Sinnessjuka människor som vrålar i takt till dåliga ackord som jag fan skulle kunna göra bättre själv i datorn(nästan).
För det frösta. "Eran musik". Eftersom du tydligt definierar Metal att vara en enda genre visar det att du har noll koll om vad du snackar om. Dessutom styrks detta av ditt andra påstående.
Jag och blood lord lyssnar på två helt olika grejjer, och jag lyssnar inte på musik där folk growlar = "vrålar" som du vill kalla det, (oftast inte iallafall). Sen är det det med ackord... Kan du vara snäll att förklara vad du menar med dåliga ackord och var snäll ge mig ett exempel.
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 10:29
För det frösta. "Eran musik". Eftersom du tydligt definierar Metal att vara en enda genre visar det att du har noll koll om vad du snackar om. Dessutom styrks detta av ditt andra påstående.
Jag och blood lord lyssnar på två helt olika grejjer, och jag lyssnar inte på musik där folk growlar = "vrålar" som du vill kalla det, (oftast inte iallafall). Sen är det det med ackord... Kan du vara snäll att förklara vad du menar med dåliga ackord och var snäll ge mig ett exempel.
Jag menar självklart Bloodlords musik.
Jag menar självklart Bloodlords musik.
Hmm, ok då.
Bloodlord
16-02-2007, 11:10
Jag tror du har förväxlat musik med maskinoljud här.
Ol'Kladd
16-02-2007, 11:15
Nej, det har jag inte :)
Ditt inlägg väckte min uppmärksamhet och jag gick in för att lyssna.
VAD FAN ÄR DET FÖR NÅT? Det är ju fan heller musik, bara en massa ljud. Som ger en huvudvärk. Fyfan, det var det värsta jag hört på hur länge som helst.
-.-
angående growl och sånt så borde alla som tycker att growl låter "dåligt" höra Vigil med Lamb of God så jag la upp den på rapidshare för dom som inte hört den.
http://rapidshare.com/files/16704532/Lamb_of_God_-_Vigil.mp3.html
Mikael Stanne är fan bästa growlaren, om inte Piotr Wiwczarek.
Angela Gossow är dock i en klass för sig.
<3<3
Anders Fridén suger getröv :angel:
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 11:58
VAD FAN ÄR DET FÖR NÅT? Det är ju fan heller musik, bara en massa ljud. Som ger en huvudvärk. Fyfan, det var det värsta jag hört på hur länge som helst.
-.-
Haha, då har du inte hört mycket inom ämnet.
Ol'Kladd
16-02-2007, 12:25
-.-
Agree.
Är det musik när folk skriker? Nej.
nu börjar det bli en sån här tjafs tråd *suck*
ni får gärna tycka precis vad ni (vem ska hindra er) men ni får gärna diskutera det på ett mognare sätt än att bara komma med lösa antaganden som det sista inlägget t.ex.
Klart det kan vara musik när nån skriker bara man gör det rätt sen så vet jag att det är en jävla skillnad på att growla och skrika (eftersom att jag själv är en growlare) man behöver inte ens ta i när man ska growla
nåja jag har iaf lyssnat på terrorcore/grindcore/speedcore eller vad det kallades och kommit fram till att de inte var min grej men jag har aldrig sagt att det var dåligt
personlig kan jag dock tycka att man aldrig kan bli lika musikalisk genom att sitta framför en dator som att verkligen spela ett instrument men där tycker man också olika så snälla försök att inte bara säga detta är bäst de där äär inte riktig musik etc. blir bara så tråkigt i längden
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 12:46
nåja jag har iaf lyssnat på terrorcore/grindcore/speedcore eller vad det kallades och kommit fram till att de inte var min grej men jag har aldrig sagt att det var dåligt
Grindcore är inte Elektroniskt. ;)
Det ska vara melodiskt, dom som lyssnar på metal för att det är hårt och tror att dom är coola kan ta sig i röven.
Och nej, elektronisk musik kommer aldrig att kunna ta sig till samma nivå som metal, metal är äkta.. elektronisk musik är en massa mixad musik, där dom har lagt in nån jävla musikinspelning "he killed his mother at the age of twelve" tror det var från nån berzerker-låt det är inte brutalt, det är tragiskt.
Å så har dom masker på sig, grymt jävla fula också, nej då föredrar jag fan killar med långt hår och skinnjacka.
Och sen vad ni tycker är brutalt är så jävla annorlunda, vissa tycker att t. ex slipknot är hårda, medans vissa tycker darkthrone, dark funeral, mayhem osv.
Men visst, fortsätt tjaffsa bara ni kan lägga upp lite musiktips.
Och alla technofjortisar får enligt mig göra en egen tråd.
HEJSVEJS!
Btw: DEATH - Lack of Comprehension (Dynamo, Eindhoven 1998)
http://www.youtube.com/watch?v=fIfihrE9CI4&mode=related&search=
Bloodlord
16-02-2007, 20:58
Skulle nog säga att Jörgen Sandström och Flemming Gulch är de bästa growlarna... Fast Masse Brobergs deathsång går inte heller av för hackor...
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 21:51
Det ska vara melodiskt, dom som lyssnar på metal för att det är hårt och tror att dom är coola kan ta sig i röven.
Och nej, elektronisk musik kommer aldrig att kunna ta sig till samma nivå som metal, metal är äkta.. elektronisk musik är en massa mixad musik, där dom har lagt in nån jävla musikinspelning "he killed his mother at the age of twelve" tror det var från nån berzerker-låt det är inte brutalt, det är tragiskt.
Å så har dom masker på sig, grymt jävla fula också, nej då föredrar jag fan killar med långt hår och skinnjacka.
Och sen vad ni tycker är brutalt är så jävla annorlunda, vissa tycker att t. ex slipknot är hårda, medans vissa tycker darkthrone, dark funeral, mayhem osv.
HEJSVEJS!
Rätt kul att du säger Technofjortisar när du inte ens vet vad riktig Techno är, tönt.
HEJSVEJS!
Rätt kul att du säger Technofjortisar när du inte ens vet vad riktig Techno är, tönt.
Naaaaaw, nån tog åt sig. VA GULLIGT
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 22:53
HEJSVEJS!
Nej, men du verkar tro att du är jättehäftig för att du lyssnar på din "vill-ha-huvudvärk" musik.
Nej, men du verkar tro att du är jättehäftig för att du lyssnar på din "vill-ha-huvudvärk" musik.
Ja, det är jag ju...
Fatta cool man blir när man lyssnar på metal, shit alltså!
UPPLYSER ALLA SOM VILL VARA COOLA ATT LYSSNA PÅ METAL, FETT MED STATUS!
Ska vi leka tennis
16-02-2007, 23:04
Ja, det är jag ju...
Fatta cool man blir när man lyssnar på metal, shit alltså!
UPPLYSER ALLA SOM VILL VARA COOLA ATT LYSSNA PÅ METAL, FETT MED STATUS!
Ja, precis.
men lägg av det är för fan ingen konst att sitta och vara spänd över nätet när man inte behöver ta konsekvenserna. -.- Man kan ju för fan i princip säga va fan som helst till nån annan utan att ens behöva tänka på nån efterföljd
snälla kan ni inte försöka diskutera lite mera "vuxet" eller vad man ska kalla det iaf hålla det på en mogen nivå och visa lite respekt för varandras åsikter "visst du tycker så, okej men jag tycker så här etc"
annars kan man för fan skita i att diskutera eftersom det bara leder till det att denna tråden mkt väl låses. vilket skulle vara jävligt synd för dom som faktiskt har skött sig och tycker att denna tråden är bra
nu till lite annat som rör sig mera till ämnet:
Jag fyllde då år i onsdags och fick ganska bra med pengar ^^ så idag dor man iväg till musikaffären Halmens som ligger i helsingborg för att spana på en ny förstärkare. Jag hittar då en 100W Fender stärkare och köper den direkt utan att tänka efter och kolla på andra erbjudanden och jag måste då säga att fy fan vad den är skön att lira på <3
Sen har jag repat för andra gången med ett ny startat metalband och vi har skrivit början på vår första låt och de projektet verkar bli jävligt intressant ska se om jag kan spela in lite från nån repning sen så ni kan få höra lite (blir säkert skit kvalité på ljudet, men har man inte en studio att tillgå så får man köra budget varianten)
Sen ett litet bakslag, biljetterna till In Flames i Lund är slut och av de 10 som jag ska dit med har 9 fått tag på biljetter, men en har inte -.- Så nu e humöret inte allt för gött hos den grabben.
men lägg av det är för fan ingen konst att sitta och vara spänd över nätet när man inte behöver ta konsekvenserna. -.- Man kan ju för fan i princip säga va fan som helst till nån annan utan att ens behöva tänka på nån efterföljd
snälla kan ni inte försöka diskutera lite mera "vuxet" eller vad man ska kalla det iaf hålla det på en mogen nivå och visa lite respekt för varandras åsikter "visst du tycker så, okej men jag tycker så här etc"
annars kan man för fan skita i att diskutera eftersom det bara leder till det att denna tråden mkt väl låses. vilket skulle vara jävligt synd för dom som faktiskt har skött sig och tycker att denna tråden är bra
nu till lite annat som rör sig mera till ämnet:
Jag fyllde då år i onsdags och fick ganska bra med pengar ^^ så idag dor man iväg till musikaffären Halmens som ligger i helsingborg för att spana på en ny förstärkare. Jag hittar då en 100W Fender stärkare och köper den direkt utan att tänka efter och kolla på andra erbjudanden och jag måste då säga att fy fan vad den är skön att lira på <3
Sen har jag repat för andra gången med ett ny startat metalband och vi har skrivit början på vår första låt och de projektet verkar bli jävligt intressant ska se om jag kan spela in lite från nån repning sen så ni kan få höra lite (blir säkert skit kvalité på ljudet, men har man inte en studio att tillgå så får man köra budget varianten)
Sen ett litet bakslag, biljetterna till In Flames i Lund är slut och av de 10 som jag ska dit med har 9 fått tag på biljetter, men en har inte -.- Så nu e humöret inte allt för gött hos den grabben.
Surt med In Flames..
Lägg upp en låt sen om du fixar nått ;]
Agree.
Ni verkar själva vara insatta i hårdrock
Ni får ett år på er att sätta denna felfritt :)
http://www.youtube.com/watch?v=LNQpLFns-CA
Agree.
men sluta va fan tror du att du är bättre när du håller på så där. de e ju som att säga till dig att "sätt" denna låten på ett år och sen länka en låt med, eftersom jag tydligen inte hade riktigt rätt med namnen innan så nöjer jag mig med att säga; datormusik.
Jag e beredd att satsa att varken Tennislekaren eller ol'kladd är intresserade av att lira gura eller vilket instrument du nu tänkt de skulle lira lika lite som du e sugen på att sitta framför en dator och/eller en synth (skulle väl krävas en drumpad också isåfall) och göra den sortens musik som de lyssnar på.
sen kommer jag till det sista frågan: spelar du nått instrument? och i så fall sätter du denna låten? annars vet du ju ungefär lika lite som dom om metal iaf enligt dig själv. Tänk innan du postar nästa gång
Har har vi grejjer grabbar och töser.
http://www.youtube.com/watch?v=V1qhLni_qw0
Nackspärr sen 4 h headbanging igår ;o
Agree.
men sluta va fan tror du att du är bättre när du håller på så där. de e ju som att säga till dig att "sätt" denna låten på ett år och sen länka en låt med, eftersom jag tydligen inte hade riktigt rätt med namnen innan så nöjer jag mig med att säga; datormusik.
Jag e beredd att satsa att varken Tennislekaren eller ol'kladd är intresserade av att lira gura eller vilket instrument du nu tänkt de skulle lira lika lite som du e sugen på att sitta framför en dator och/eller en synth (skulle väl krävas en drumpad också isåfall) och göra den sortens musik som de lyssnar på.
sen kommer jag till det sista frågan: spelar du nått instrument? och i så fall sätter du denna låten? annars vet du ju ungefär lika lite som dom om metal iaf enligt dig själv. Tänk innan du postar nästa gång
När folk säger att ett band (eller en hel genre för den delen) bara bankar/skriker så bevisar dom sin insikt i ämnet.
Min poäng var att det krävs att man är jävligt säker på det man gör för att lira exempelvis brutal death metal.
Var har jag sagt att jag är bättre än alla andra din mås? Efter 16 års lyssnade har man en del erfarenhet inom hårdrocken. Även en hel del inom punk faktiskt.
Ja, jag lirar gitarr själv och jag inte sätter den kan jag lätt säga. Jag är helt enkelt inte bra nog, vilket var hela poängen. När folk hänger upp sig på growlandet och skiter i vad de faktiskt spelar över huvud taget är bara tragiskt
Nån i helsingborgtrakten som vill spela i HM band? ;)
När folk säger att ett band (eller en hel genre för den delen) bara bankar/skriker så bevisar dom sin insikt i ämnet.
Min poäng var att det krävs att man är jävligt säker på det man gör för att lira exempelvis brutal death metal.
Var har jag sagt att jag är bättre än alla andra din mås? Efter 16 års lyssnade har man en del erfarenhet inom hårdrocken. Även en hel del inom punk faktiskt.
Ja, jag lirar gitarr själv och jag inte sätter den kan jag lätt säga. Jag är helt enkelt inte bra nog, vilket var hela poängen. När folk hänger upp sig på growlandet och skiter i vad de faktiskt spelar över huvud taget är bara tragiskt
Jag syftade inte på att du var bättre än andra jag menade att det blir väl inte bättre att säga så (jämfört med deras posts) eftersom ett sånt argument inte har nån effekt. det visar bara bristerna i ens argumentationsteknik.
Hade du skrivit något i stil med denna posten istället för den första så hade ditt budskap blivit betydligt tydligare.
@ HipStiff
Jag lirar redan i 2 band så det finns inte mkt tid över :P
vilket/vilka instrument lirar du?
Hehe. Lemme hear some. ;)
1: Sjunger
2: Lirar gura. ;)
Vilket dumhuvud påstår att man måste spela något instrument för att verkligen tycka om Metal, eller musik över huvud taget.
Även om jag inte är så musikalisk av mig älskar jag musik och lyssnar nästan alltid på musik. Jag önskar inte så mycket att jag kunde spela något även om det vore rätt häftigt. Men det är bara patetiskt att påstå att man måste spela ett instrument.
Snackade vi om headbang?
http://www.youtube.com/watch?v=FUyzbWyaAFc <-- hihi
Nej men, http://www.youtube.com/watch?v=tYgCBJP_3jU
Snackade vi om headbang?
Haha vafan? :D
Inte min smak direkt. ^^
Vilket dumhuvud påstår att man måste spela något instrument för att verkligen tycka om Metal, eller musik över huvud taget.
Även om jag inte är så musikalisk av mig älskar jag musik och lyssnar nästan alltid på musik. Jag önskar inte så mycket att jag kunde spela något även om det vore rätt häftigt. Men det är bara patetiskt att påstå att man måste spela ett instrument.
Snackade vi om headbang?
På tal om Cannibal Corpse och Jim Carey :)
http://www.youtube.com/watch?v=8iv3HqRJP3w
Jo, den har man ju visat alla sina vänner :D
Jim Carrey <3<3
Tror det är Cannibal Corpse - I Cum Blood.
http://www.youtube.com/watch?v=fc-V3NYckOI
SUFFERING A RANCID AMPUTATION!
Lol.
Det verkar som de flesta i Skåne lyssnar på Heavy/Sleaze metal medan alla norröver lyssnar på Death/Black/nu etc?
Dock dissar många i Skåne Iron maiden medan många norröver hyllar dem. :rolleyes:
Lol.
Det verkar som de flesta i Skåne lyssnar på Heavy/Sleaze metal medan alla norröver lyssnar på Death/Black/nu etc?
Dock dissar många i Skåne Iron maiden medan många norröver hyllar dem. :rolleyes:
Mja, började via Maiden och Metallica. Sen blev det tyngre med Arch Enemy och Dark Tranquillity, bara nyligen jag börjat lyssna på Mayhem och Cannibal Corpse.
PS: Bor i Stockholm, räknas det som norröver?
Jo, den har man ju visat alla sina vänner :D
Jim Carrey <3<3
Tror det är Cannibal Corpse - I Cum Blood.
Hammer Smashed Face*
Lol.
Mja, började via Maiden och Metallica. Sen blev det tyngre med Arch Enemy och Dark Tranquillity, bara nyligen jag börjat lyssna på Mayhem och Cannibal Corpse.
PS: Bor i Stockholm, räknas det som norröver?
Alla börjar via maiden och/eller metallica. xD
Aa, allt över Skånegränsen. :rolleyes:
Hammer Smashed Face*
Då hade ÅJJIE fel.
Allt norr om Skåne är lite för mycket för att kalla "norröver".
Norrut för mig börjar vid Sundsvall eller Örnsköldsvik typ.
När du säger det så tror jag i och för sig att de flesta började med Maiden. :P
Hammer Smashed Face*
Då hade ÅJJIE fel.
Allt norr om Skåne är lite för mycket för att kalla "norröver".
Norrut för mig börjar vid Sundsvall eller Örnsköldsvik typ.
När du säger det så tror jag i och för sig att de flesta började med Maiden. :P
Haha mjo, men det är väl relativt. :p
Egentligen är ju norröver allt som är norrut för en själv?
Aa, samma för mig. Jag är dock en av dem som hållt mig kvar vid Maiden :heart:
För ett antal år sedan var jag hemma hos en kompis, så skulle han visa mig en video som han tyckte var rolig. Number of the Beast. Han skrattade ihjäl sig, men jag var helt fast i musiken, gick hem och köpte min första skiva. Och på den vägen är det.
För ett antal år sedan var jag hemma hos en kompis, så skulle han visa mig en video som han tyckte var rolig. Number of the Beast. Han skrattade ihjäl sig, men jag var helt fast i musiken, gick hem och köpte min första skiva. Och på den vägen är det.
Allting är relativt, även relativitetsteorin. :rolleyes:
Kommer inte ihåg hur jag kom i kontakt med Maiden, vet att jag hörde The Number of the Beast på 106.7 Rockklassiker för länge sen men jag fastnade ganska omgående. Gillar dem fortfarande fast jag har tröttnat lite.
Det gäller att inte slita ut bandet. ;)
Allting är relativt, även relativitetsteorin. :rolleyes:
Kommer inte ihåg hur jag kom i kontakt med Maiden, vet att jag hörde The Number of the Beast på 106.7 Rockklassiker för länge sen men jag fastnade ganska omgående. Gillar dem fortfarande fast jag har tröttnat lite.
Scratcha
17-02-2007, 16:29
Hammer Smashed Face*
Då hade ÅJJIE fel.
01:29:54 ‹+OOIE› det var hammer smahed face
Darin
men ta och håll käften vi hörde dig första gången och det har inte blivit roligare sen sist :mad:
rapporterar dig igen och hopas på ban denna gången
Enough. One more post in this fashion from you = ban.
Darin
men ta och håll käften vi hörde dig första gången och det har inte blivit roligare sen sist :mad:
=) det skulle inte vara roligt =) hoppas inte på Ban =( Kan endå logga in på en annan Tönt =)
Inte om du blir IP bannad. "Tönt" :)
Theoric Ironfist
17-02-2007, 18:03
=) det skulle inte vara roligt =) hoppas inte på Ban =( Kan endå logga in på en annan Tönt =)
Jaha? man kan ju använda Proxy. Och hur kul är det att kalla någon tönt på internet? :P
Arowix vet förmodligen inte ens vad proxy är. Det bästa sättet är att ignorera honom. ;)
Jaha? man kan ju använda Proxy. Och hur kul är det att kalla någon tönt på internet? :P
Som HipStiff sa, Han vet nog till 70% inte vad det är.
Och om tönt saken, Kolla hur jag skrev det sherlock ;)
mjo men för att återgå till ämnet kan jag berätta hur jag började lyssna på metal :angel:
jag var väl runt 4 eller skulle fylla 4 iaf och mamma hade en inspelning av hyllningskonserten till Freddie Mercury och gissa vilket band som öppnar den konserten, jo Metallica sen dess var jag fast :P
nu är jag mer inne på tyngre grejer men Metallica kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta
nu ska jag dra på släktmiddag boring shit men tydligen nödvändigt
Äff. Metallica sucks..
Eller nej förresten
Det var nåt band som gjorde skivor som Ride the lightning. Just fan. Metallica e fan två olika band egentligen. Det ena VAR grymt som fan, det andra suger som faaaan. ;;
Ja, säger jag Metallica menar jag de första fyra plattorna och INGET annat. Kill 'em All, Ride The Lightning, Master of Puppets och And Justice For All är de enda plattorna värda att lyssna på.
Farsan spelade dock "The Black Album" för mig när jag var mindre. Den kom ut 1991, alltså när jag var 2 år. Han spelade annat, typ Guns 'N Roses, Thin Lizzy, Queen, Bruce Springsteen och annat som kan klassas som "gubbrock" idag.
Gubbrock är ju för fan det som gäller. Det är ju de enda som verkligen vet vad rocklivet är. Mötley Crüe ffs, förebilder. ;D
Gubbrock är ju för fan det som gäller. Det är ju de enda som verkligen vet vad rocklivet är. Mötley Crüe ffs, förebilder. ;D
Haha. Gubbe!
Morsan har några skivor av Mötley Crüe.
;D
Ska hon inte ha dem kan hon skicka dem till mig.
:heart:
Trading Fate, grabbar från Upplands Väsby. Notera hur proffessioella dem är fastän de är demoband:
http://www.youtube.com/watch?v=GMlpWaglgyk
Äff. Metallica sucks..
Eller nej förresten
Det var nåt band som gjorde skivor som Ride the lightning. Just fan. Metallica e fan två olika band egentligen. Det ena VAR grymt som fan, det andra suger som faaaan. ;;
Får se vad dom kommer med iår då, med tanke på att dom nog släpper sin nya skiva nångång.
Dom 2 nya sångerna dom lirade i sommras på ett par konserter.
New song (1)
http://www.youtube.com/watch?v=hwsbUUEOT9g
New song (2)
http://www.youtube.com/watch?v=GNMzWCOEFfU
Scratcha
17-02-2007, 22:30
Ja, säger jag Metallica menar jag de första fyra plattorna och INGET annat. Kill 'em All, Ride The Lightning, Master of Puppets och And Justice For All är de enda plattorna värda att lyssna på.
...And Justice For All är, enligt mig, lika hemsk som Black Album. Tre av nio låtar är bra.
Kill 'Em All hade tio av tio, Ride The Lightning hade sju av åtta och Master Of Puppets hade åtta av åtta
Om det hade varit år 1983, hade jag köpt Metallicas kommande album utan att tveka på premiärdagen. Dock är det år 2007, och allt har förändrats. Jag lär väl vilja höra den innan jag köper den, och det är en väldigt liten risk att jag köper den. ;)
Ja, Trading Fate är duktiga. Precis som Morpheena, ett annat demoband.
...And Justice For All är, enligt mig, lika hemsk som Black Album. Tre av nio låtar är bra.
Kill 'Em All hade tio av tio, Ride The Lightning hade sju av åtta och Master Of Puppets hade åtta av åtta
Justice har Blackened, Justice, One, The Frayed Ends of Sanity, Dyers Eve, Harvester of Sorrow m.fl.
Visst, de är inte i klass med Puppets men är mycket bättre än det senare på nästa skiva.
Svarta plattan har ju de uttjatade, nästan klassikerna, Enter Sandman, Sad But True, The Unforgiven och inte minst Nothing Else Matters. Bästa låten på den skivan är The Struggle Within.
Visst, The Unforgiven är ungefär som One, men ändå inte. Nothing Else Matters gjorde dem kända, men det gör den inte bra i min mening.
Vissa tycker att "The early days" är Kill 'Em All till "The Black Album", jag tycker att bara de första fyra kan räknas dit.
Även fast Load skiljer sig från svarta så känner man igen sig lite.
De var kända innan Nothing... ;D
tykcer dock att man stämplar Metallica lite men sen e jag också ett stort fan så allt är ju objektivt :P
men visst fan har dom gjort fler bra album än de första. Garage Inc. Load/Reload e faktiskt grymma om man tar sig tid att lyssna ordenligt
Sen att många rådissar St. Anger tycker jag är jävligt fattigt igentligen bara för att det inte låter som innan så är det väl helt plötsligt inte kasst. jag tycker att de e bra att band förnyar sig och som Metallica själva säger så gör dom ju musik för deras skull sen så får folk gilla det eller hata det.
jag vet som musiker att man måste förnya sig lite för att hålla gnistan uppe (de var ju rätt nära att Metallica gav upp) de e ju inte bara Metallica som har ändrat stil guns n roses har ju ocks... erhm de var inget xD (dom är passé och slaktade) nej men allvarligt nu så tycker jag inte man kan klandra ett band för att vilja testa nya grejer de e ju för fan ändå Metallica \.../
Abromoro
18-02-2007, 13:00
Slipknot, dope Och styles of beyond :heart:
Slipknot, dope Och styles of beyond :heart:
:rolleyes:
tykcer dock att man stämplar Metallica lite men sen e jag också ett stort fan så allt är ju objektivt :P
men visst fan har dom gjort fler bra album än de första. Garage Inc. Load/Reload e faktiskt grymma om man tar sig tid att lyssna ordenligt
Sen att många rådissar St. Anger tycker jag är jävligt fattigt igentligen bara för att det inte låter som innan så är det väl helt plötsligt inte kasst. jag tycker att de e bra att band förnyar sig och som Metallica själva säger så gör dom ju musik för deras skull sen så får folk gilla det eller hata det.
jag vet som musiker att man måste förnya sig lite för att hålla gnistan uppe (de var ju rätt nära att Metallica gav upp) de e ju inte bara Metallica som har ändrat stil guns n roses har ju ocks... erhm de var inget xD (dom är passé och slaktade) nej men allvarligt nu så tycker jag inte man kan klandra ett band för att vilja testa nya grejer de e ju för fan ändå Metallica \.../
Tycker inte de skivorna är bra alls. Och jag har tagit mig tid att lyssna ordentligt.
Guns n roses finns inte längre. Ja precis, förnya sig. Inte byta stil. Då sviker man ju originalfansen. Iron Maiden har testat nya grejjer. Men de e foprtfarande heavy metal. Metakllica bytte bara stil till en lägre nivå. St Anger saknar fantasi helt, de var ju på den banan sen länge,d et är inget nytt.
Tycker inte de skivorna är bra alls. Och jag har tagit mig tid att lyssna ordentligt.
Guns n roses finns inte längre. Ja precis, förnya sig. Inte byta stil. Då sviker man ju originalfansen. Iron Maiden har testat nya grejjer. Men de e foprtfarande heavy metal. Metakllica bytte bara stil till en lägre nivå. St Anger saknar fantasi helt, de var ju på den banan sen länge,d et är inget nytt.
Jag tycker iaf att om man gillar ett band så måste man acceptera det bandet som det är. Att klaga och gnälla på dem komemr inte att hjälpa. Man behöver ju inte lyssna på dem men att hacka på dem är bara patetiskt (pekar inte ut nån specifik nu utan bara generellt)
Däremot så tog jag mig tid att lyssna på de nya låtarna och jag blev lite nervös. Hoppas inte de är färdiga :/ men kommer nog fortfarande köpa skivan sen om jag lyssnar på den en gång eller hundra återstår att se.
Jag tycker iaf att om man gillar ett band så måste man acceptera det bandet som det är. Att klaga och gnälla på dem komemr inte att hjälpa. Man behöver ju inte lyssna på dem men att hacka på dem är bara patetiskt (pekar inte ut nån specifik nu utan bara generellt)
Däremot så tog jag mig tid att lyssna på de nya låtarna och jag blev lite nervös. Hoppas inte de är färdiga :/ men kommer nog fortfarande köpa skivan sen om jag lyssnar på den en gång eller hundra återstår att se.
Man gillar ju musiken, inte bandet eller hur. Och då måste man inte acceptera det de gör om det är skit. ;)
Man gillar ju musiken, inte bandet eller hur. Och då måste man inte acceptera det de gör om det är skit. ;)
njae jag gillar långt ifrån all metal som görs men däremot så gillar jag många metalband :P
så där antar jag att vi är olika. klart jag inte gillar varenda en av metallicas låtar, finns nog inget band som har gjort 100% bra låtar. Möjligtvis Lamb of God har inte hört en låt som varit kass faktiskt (jag har hört de flesta, även deras tidiga låtar då de var kända som burn the priest). Å andra sidan så finns de ju de som tycker Lamb of God suger kewk så allting är relativt
sen kan jag nog mkt väl tänka mig att jag skulle kanske tycka lika dant om nått annat band som jag inte är lika stort fan av. som sagt så växte jag upp med metallica och de var i princip den första musik jag själv valde att lyssna på. så de kommer nog alltid att vara nr1 även om de skulle börja mixtra med andra stilar :P
Jag menar inte så. Jag menar att du lyssnar ju på metallica för att du gillar deras musik, inte för att de heter Metallica, right?
Emopinglan14
18-02-2007, 19:45
Darin!
Hoppas du dör ett plågsamt död.
AAAA ;DARIN!!! :D "NOT" .Ah, metallica är asbra :b. "DARIN FTW <3x xd
Jag menar inte så. Jag menar att du lyssnar ju på metallica för att du gillar deras musik, inte för att de heter Metallica, right?
aha ok då e jag med men samtidigt så skulle jag nog säga att de e lite både och eftersom de e så speciella för mig (de lät gay men skit samma)
Fast skillnaden mellan oss är att du gillar inte deras nyare grejer medan jag gör det ;)
jag kommer alltid att kanske inte älska men iaf gilla det dem gör just för att dom är metallica :cool:
angående St. Anger så visst den låter ju inte som deras tidigare verk men musikaliskt tycker jag inte man kan klaga introt till St. Anger e sjukt tungt
@ Phyxio
Är du tappad bakom en vagn?
för det första förstår man inte budskapet med din post och för det andra så verkar du använda fler vokaler än konsonanter. blir lite nervös :rolleyes:
aha ok då e jag med men samtidigt så skulle jag nog säga att de e lite både och eftersom de e så speciella för mig (de lät gay men skit samma)
Fast skillnaden mellan oss är att du gillar inte deras nyare grejer medan jag gör det ;)
jag kommer alltid att kanske inte älska men iaf gilla det dem gör just för att dom är metallica :cool:
angående St. Anger så visst den låter ju inte som deras tidigare verk men musikaliskt tycker jag inte man kan klaga introt till St. Anger e sjukt tungt
;) Jag tycker helt enkelt St. Anger saknar fantasi. Visst den är tung som ett helvete, men jag värdesätter mer musikalitet. En anledning till att jag även lyssnar på klassisk musik. :rolleyes:
@ Phyxio
för det första förstår man inte budskapet med din post och för det andra så verkar du använda fler vokaler än konsonanter. blir lite nervös :rolleyes:
Haha. Förmodar att han försöker lära sig polska.
;) Jag tycker helt enkelt St. Anger saknar fantasi. Visst den är tung som ett helvete, men jag värdesätter mer musikalitet. En anledning till att jag även lyssnar på klassisk musik. :rolleyes:
jo musikalitet är att föredra men ibland e det nice att bara kötta på :P
även jag lyssnar på klassisk musik iofs så lyssnar jag på all musik bara det låter bra.
@ Phyxio
Haha. Förmodar att han försöker lära sig polska.
mjo då får han nog fan sluta skolka från lektionerna
Japp, fast nu gick vi offtopic. ;D
de vette fan vi diskuterar iaf vettigt bortsätt från polackskämtet (kanske va det du mena)
har du hört apocalyptica?
dom spelar metal på cello har för mig dom e 4st
har bl.a. gjort en egen version på hela black album
de vette fan vi diskuterar iaf vettigt bortsätt från polackskämtet (kanske va det du mena)
har du hört apocalyptica?
dom spelar metal på cello har för mig dom e 4st
har bl.a. gjort en egen version på hela black album
Japp, de gjorde Maiden också! ;D :yeah:
Apocalyptica gästades av sångarna H.I.Ms Ville Valo och Lauri Ylönen från The Rasmus på femte albumet.
Har bara hört deras Bittersweet.
Usch, gillar absolut inte H.I.M. :rolleyes:
Fan va Iced Earth är bra!
Nu vet ni de..
nej H.I.M. är ingen favorit men "bra" finsk metal finns det gott om
framför allt CoB <3 gillar även symfonimetal eller vad det kallas typ som Nightwish synd på deras sångare bara
Var på unholy alliance i malmö i november förra året och där fick man se CoB, Lamb of God, In Flames och Slayer asbra konsert.
hoppas Lamb of God kommer hit igen snart
framför allt CoB <3 gillar även symfonimetal eller vad det kallas typ som Nightwish synd på deras sångare bara
Var på unholy alliance i malmö i november förra året och där fick man se CoB, Lamb of God, In Flames och Slayer asbra konsert.
LAMB OF GOD <333333333 :heart: någon som har sett chris adler på modern drumfestivals smekte iallafall :D
LAMB OF GOD <333333333 :heart: någon som har sett chris adler på modern drumfestivals smekte iallafall :D
chris adler är grym <3
sett en del av han på youtube. han knäcker
sett den filmen när han visat Ruin-fillet? helt genialt.
Mjo... Hann bara se Nightwish 2 ggr ;//
Av de banden gillar jag bara Slayer och In Flames, sen har jag visserligen inte hört LoG.
Av de banden gillar jag bara Slayer och In Flames, sen har jag visserligen inte hört LoG.
njae jag tror personlig inte att LoG faller dig i smaken men man vet aldrig, du ska iaf höra vigil med dom innan du säger nej till dem :P
Ska se In Flames den 31e mars. Sen ska jag se dom i sommar på arvikafestivalen. Ska även se korn, hatebreed och lamb of god på hultsfredsfestivalen :D
njae jag tror personlig inte att LoG faller dig i smaken men man vet aldrig, du ska iaf höra vigil med dom innan du säger nej till dem :P
Nop inte min smak. Som sagt, jag är inte mycket för dessa nymoderniteterna. Mycket mer för 80-talet och 70-talet. ;D
@HipStiff
Här har du ett modernt 70-talsband ;). Kommer till Sweden Rock i år och kommer troligen att göra jävligt bra ifrån sig.
http://www.youtube.com/watch?v=JL3gIO624X8
http://www.youtube.com/watch?v=RVus8IOO6Gc
Ang. Nightwish så hann jag se dom två gånger. Och har även Once signerad som morsan fick haha
Det är en låt som jag vill höra men jag vet inte var den heter :S
Bandet som sjöng den skulle typ fyllt 40 igår eller nått xD
Låten går typ "Here we go now, here wo go now" dom var på TV idag iaf på nöjesnytt. Nån som vet? :/
@HipStiff
Här har du ett modernt 70-talsband ;). Kommer till Sweden Rock i år och kommer troligen att göra jävligt bra ifrån sig.
Ang. Nightwish så hann jag se dom två gånger. Och har även Once signerad som morsan fick haha
Videon var gay (kollad epå den första) men musiken var jävligt grym! ;D
MM jag såg nightwish på Sweden Rock 04 och sedan Baltiska Hallen i Malmö 2005.
Jävligt bra var det båda gångerna.
@HipStiff
Videon var gay (kollad epå den första) men musiken var jävligt grym! ;D
MM jag såg nightwish på Sweden Rock 04 och sedan Baltiska Hallen i Malmö 2005.
Jävligt bra var det båda gångerna.
@Celix; Det är troligtvis Nirvana du menar, då Curt Kobain (sångaren) skulle fyllt 40 igår enligt vad jag vet, men kan inte säga dig vad det avr för låt för är inte så insatt i det bandet. :rolleyes:
Så var det officiellt, metallica till stockholm den 12/7!!
@Celix; Det är troligtvis Nirvana du menar, då Curt Kobain (sångaren) skulle fyllt 40 igår enligt vad jag vet, men kan inte säga dig vad det avr för låt för är inte så insatt i det bandet. :rolleyes:
Tack som fan ;) Rätt :yeah:
Lugnt ;D Ska kanske se metallica då... Om det e mycket gamla låtar de spelar..
Tearjerker
21-02-2007, 19:44
http://www.ema.se/artister/ema/metallica/metallica.htm
Ctrl+r, ctrl+r,ctrl+r, ctrl+r, ctrl+r, ctrl+r, ctrl+r, ctrl+r.
Tack som fan ;) Rätt :yeah:
asså joey jordinons metallica fan va metallica
hehe jag ska skolka på måndag och sitta på ticnet tills jag får en biljett ^^
har sett fram emot detta en mkt lång tid. För övrigt kan jag meddela att det är cpkallt i oslo. har varit där i 2 dagar ingen hit.
skönt att vara hemma igen blev mest sitta på rummet och lyssna på musik, alla aktiviteterna vart intsällda pga dåligt väder xD. snacka om dålig tajming
Metallica biljetten känns dyr. Plus att bensinen är inte billig den heller. Till resan dvs
Rammstein,Metallica & Amon Amarth <33
Kan du inte nämna fler? Det är liksom:
Mainstream, mainstream och mainstream..
Så jävla mainstream är väl inte Amon Amarth
Och hur var det med Maiden?
Och hur var det med Maiden?
Ja, tillochmed jag vet ungefär vilka Iron Maiden är! :yeah: :yeah:
@Wezzli; Jodå, alla som lyssnar på den genren lyssnar på dem. ;)
'
@Miwna; Jag sa inte att han inte skulle lyssna på dem, bara att han skulle nämna fler band. Jag älskar Iron Maiden, men jag lyssnar också på en jävla massa andra band som kanske inte alla känner till. :rolleyes:
@Wezzli; Jodå, alla som lyssnar på den genren lyssnar på dem. ;)
'
@Miwna; Jag sa inte att han inte skulle lyssna på dem, bara att han skulle nämna fler band. Jag älskar Iron Maiden, men jag lyssnar också på en jävla massa andra band som kanske inte alla känner till. :rolleyes:
Det gör ju likförbannat inte musiken mainstream
Bloodlord
25-02-2007, 20:58
Amon Amarth är så fan heller mainstream
Håller med, ofta dom är mainstream..
Live by honour, glory, death in fire!
Scratcha
26-02-2007, 00:30
Live FOR honor, vafan.
Aff, för mig är de jävligt mainstream. Men det är väl så jag tolkar "mainstream". Kan väl hålla med dem att inte varenda 14åring lyssnar på dem.. :rolleyes:
Mainstream är dom inte. Men Amon Amarth säljer bra för att lira den typ av musik som dom gör
Bloodlord
26-02-2007, 18:14
Amon Amarth har alltid lirat samma musik, gjort den jäkligt bra, lyckats bra, inte fan blir dom mainstream för det. Det är som att säga "Maiden är mainstream för att många lyssnar på dom!"
Aff, för mig är de jävligt mainstream. Men det är väl så jag tolkar "mainstream". Kan väl hålla med dem att inte varenda 14åring lyssnar på dem.. :rolleyes:
Ja, men samtidigt får man erkänna att tiden går mot det att alla kan lyssna på allting. Då jag var liten fick jag inte lyssna på Sepultura för att deras albumcover hade ett djävulsmotiv och då brorsan var i samma ålder fick han lyssna på vad han vill. Acceptansen och förståelsen för vissa musikstilar har blivit större och innebär fler lyssnare på det som inte accepterats förut. För inte så länge sen så trodde ju folk att allt med hårdrockssång eller growl hade lyrics som handlade om satan, nu är det annars, samtidigt är det möjligt att folk skiter fullständigt i om dom handlar om satan eller ej. Sen om "fjortisar" verkligen lyssnar på det för att de gillar det eller för att det är coolt är ju upp till dem. Enligt mig så är det ju inte lyssnarna som gör musiken till mainstream, utan bandet i sig som gör det genom att hitta ett vinnande concept och sen hålla sig enbart till det och/eller att sträva efter den stilen som säljer bäst. Det gör inte Amon Amarth, dom har ett klart udda läte ur många vinklar.
Förstår du min poäng?
Bloodlord
26-02-2007, 18:15
Enligt mig så är det ju inte lyssnarna som gör musiken till mainstream, utan bandet i sig som gör det genom att hitta ett vinnande concept och sen hålla sig enbart till det och/eller att sträva efter den stilen som säljer bäst.
Hello In Flames!
Tearjerker
26-02-2007, 18:19
Här snackar vi stenhård musik. (http://www.youtube.com/watch?v=4_o47Gs6DQ0)
Enligt mig så är det ju inte lyssnarna som gör musiken till mainstream, utan bandet i sig som gör det genom att hitta ett vinnande concept och sen hålla sig enbart till det och/eller att sträva efter den stilen som säljer bäst.
Hello In Flames!
det var typ det bandet jag menade mest när jag sa det, haha
In Flames är riktigt necro
Ja, men samtidigt får man erkänna att tiden går mot det att alla kan lyssna på allting. Då jag var liten fick jag inte lyssna på Sepultura för att deras albumcover hade ett djävulsmotiv och då brorsan var i samma ålder fick han lyssna på vad han vill. Acceptansen och förståelsen för vissa musikstilar har blivit större och innebär fler lyssnare på det som inte accepterats förut. För inte så länge sen så trodde ju folk att allt med hårdrockssång eller growl hade lyrics som handlade om satan, nu är det annars, samtidigt är det möjligt att folk skiter fullständigt i om dom handlar om satan eller ej. Sen om "fjortisar" verkligen lyssnar på det för att de gillar det eller för att det är coolt är ju upp till dem. Enligt mig så är det ju inte lyssnarna som gör musiken till mainstream, utan bandet i sig som gör det genom att hitta ett vinnande concept och sen hålla sig enbart till det och/eller att sträva efter den stilen som säljer bäst. Det gör inte Amon Amarth, dom har ett klart udda läte ur många vinklar.
Förstår du min poäng?
Förstår det fullkomligt.
Mitt uttalande var lite diffust, elelr vad man kan kalla det, men ja, alla släpper vi ifrån oss en groda eller två nån gång. ;)
Gurkläsk
28-02-2007, 15:22
Här snackar vi stenhård musik. (http://www.youtube.com/watch?v=4_o47Gs6DQ0)
HuheUHAEUHAEIAHEaHuaH, KNÄPPA KINESER! :lol:
Okej blev inget Metallica för mig så tänkte jag kunde dratt till hultsfred för att iaf se Lamb o god, eftersom dom sällan giggar i sverige verkar det som, men då för morsan agg -.- blir så trött...
Hypocrisy-Warpath
HÖJ VOLYMEN! ;)
Live FOR honor, vafan.
Äh vadfan, var så jävla länge sen jag hörde den, den rök med formateringen : /.
Hypocrisy-Warpath
HÖJ VOLYMEN! ;)
Skrämmande bra låt
Hypocrisy-Warpath
HÖJ VOLYMEN! ;)