PDA

View Full Version : @Runar

Jazzic
11-02-2007, 23:17
Runar, den här tråden är dedikerad direkt till dig. Till att börja med vill jag bara nämna att jag ger blanka fan i om jag blir bannad, så go ahead, banna mig efter förklaringen.

Mitt namn på tibiaswe var Elliot, som många vet hade jag varit aktiv länge och hade fått en del respekt bland folk på communityn. Mina 1000+ posts var ett klart bevis på detta, då nästan alla var seriösa.

Någon gång (Minwa kan stärka detta) när vi satt i chatten och pratade som vanliga människor (mer eller mindre) och allt var frid och fröjd. Tills du börjar hota mig utan någon anledning, du hotar med att ta bort mina posts och sådant, vilket jag i grund och botten inte bryr mig särskillt mycket om. När hoten blir till något löjligt försök till att göra mig till åtlöje, vilket jag såklart kan acceptera med tanke på att du inte lyckades särskillt väl. Jag fick tillslut nog och drog en insult, och vips så blev hoten (eller vad man ska kalla det) verklighet. Du hackade min andvändare, tog bort mina posts och skapade en tråd där du drog långa rövarhistorier om både mig och min familj. Aj aj aj tänkte jag, skiter väl i detta, min tid på Tibiaswe var slut.

Senare fick jag höra av vänner (Felix A.K.A Latexfarfar, Unholy osv osv), att Tibiaswe inte längre är en svensk community, utan att du, Runar, du hade länge försökt att få din "Tibia.no" till en supported fansite, men misslyckas på grund av privata angelägenheter. Därför, vill du slå ihop din sida med Tartin. En desperat chest för att få din hemsida supported. Nu har jag börjat hata dig riktigt ordentligt.

När jag, många månader senare, har en trevlig pratstund, även denna gång med Latexfarfar, nämner han att Pajolle, en gammal Tibiaswe andvändare skriver om mig i någon tråd, vilket lyfter mig tillbaka för att se vad denne vill. När han frågar varför jag har "slutat" med Tibianordic communityn berättar jag om hurvida Runar behandlat mig genom många olika situationer. I samma tråd, skrattar du åt det och låtsas som om det aldrig har hänt. Nu börjar jag bli riktigt förbannad.

Det sista som skedde bara för någon halvtimme sedan är att jag skapar en tråd om mig själv, för att se om någon kom ihåg mig. "Mirakulöst" är den tråden borta efter maximum 10 minuter. Det behöver såklart inte vara du, men jag misstänker dig som den skyldige.

För helvete Runar, skärp dig. Jag tvivlar på att den här tråden kommer vara kvar så länge, men om du har lite guts i dig, så svara på dessa frågor.

1. Varför hackade du mig och förstörde mitt rykte på Tibiaswe?
2. Varför nekar du till detta?
3. Varför är det så viktigt att ha en supportad fansite?
4. Varför tog du bort min tråd?

Tackar på förhand.

Mos'Nos
11-02-2007, 23:26
hacka han dig?

haha fan va bra :yeah:

Go Go Runar <3

pillepelle
11-02-2007, 23:27
Cry me a river!

Runar ftw! Behandlar han dig som skit har du väll gjort något

bb
11-02-2007, 23:27
Om runar delitar denna tråd är han cp..

synd om dig :heart:

pillepelle
11-02-2007, 23:28
Om runar delitar denna tråd är han cp..

synd om dig :heart:
Nej.. Vad ska vi disskutera! Skicka ett PM istället.

Redmark
11-02-2007, 23:31
Om jag får.

1. Han var avundsjuk
2. Han kommer inte kunna neka
3. Han kommer aldrig lyckas
4. Norrman

Mos'Nos
11-02-2007, 23:33
Om jag får.

1. Han var avundsjuk
2. Han kommer inte kunna neka
3. Han kommer aldrig lyckas
4. [[Norrman]]
Norrman :lol:

de va taskigt inte hans fel att han e norrman :flush:

Zosous
11-02-2007, 23:48
Hahaha, Runar är en jävel till böghora!

Motardis
11-02-2007, 23:58
Om detta är sant så är det jääääävligt lame.

Miwna
12-02-2007, 00:00
Det första jag gjorde var att febrilt börja leta i loggen. Jag har ännu inte hittat vad jag söker eftersom du var flitig. Har lite svårt att komma ihåg när, var och hur, men jag gissar att det var i #tibiaswe.com?
Det här var vad jag kunde hitta.
22:53:27 ‹Afkioten› Vart är den där runar, måste slå någon
22:53:49 ‹Afkioten› Runar, varför infiltrera och förstöra Tibiaswe.com?
22:54:02 ‹Afkioten› Jag blir bara nöjd om vi får en svensk WoW tråd där
22:54:44 » L (+v) Runar
22:56:46 ‹+Runar› Hey, Elliot
22:57:17 ‹+Runar› 1043 posts on tibiaswe
22:57:21 ‹+Runar› should we hax him? :)
22:57:30 ‹+Runar› ops, wrong window
22:58:16 ‹@Tancoll› haha
22:58:45 ‹Afkioten› Go for it
22:58:49 ‹Afkioten› Want my pass?
22:58:55 ‹+Runar› Nah
22:58:58 ‹+Runar› i can change it if I want
22:59:23 ‹Afkioten› Tancoll got more posts
22:59:31 ‹+Runar› not long
22:59:34 ‹Afkioten› Tancoll
22:59:46 ‹Afkioten› Vad hette Carloas ex man?
22:59:52 ‹Afkioten› Vad hade han för yrke?
23:00:04 ‹Afkioten› Jo han var en präst jävel och hette runar
23:00:13 ‹OOIE› präst?
23:00:16 ‹OOIE› lol.
23:01:43 ‹+Runar› Elliot
23:01:52 ‹Afkioten› Slit inte ut mitt namn
23:01:58 ‹+Runar› http://tibiaswe.com/forum/viewtopic.php?pid=374482#p374482
23:02:14 ‹Afkioten› Orka
23:02:31 ‹Afkioten› Kör bgs nu
23:02:50 ‹OOIE› men orka länka skit så man blir utloggad, Rullis
23:02:51 ‹OOIE› Rullis
23:02:53 ‹OOIE› Runar
23:03:14 ‹+Runar› aa?
23:04:09 ‹OOIE› orka.
23:04:15 ‹+Runar› Orka hva dÃ¥?
23:04:23 ‹OOIE› du länkade
23:04:25 ‹OOIE› något
23:04:29 ‹OOIE› så jag bliev utloggat
23:04:30 ‹OOIE› --.-.-.-
23:04:33 ‹+Runar› I cant see what you write
23:05:02 ‹OOIE› YOU ARE CP
23:05:07 ‹+Runar› NO I R NOT
23:05:26 ‹Afkioten› Haha, runar, du har ett liv du :)
1. Han hade tråkigt/ville leka tuff.
2. Runar vill verka perfekt.
3. Det är hans våta barndomsdröm.
4. He's afraid of the truth.

Det är så sant att du finns.

Ellioten, jag har typ tappat bort din MSN, eller så har du en ny. Gief?

waxie
12-02-2007, 00:06
:yeah: fan bra jobbat runar (präst?)

FAN KICK UT NORRMÄNNEN OCH LÅT SKITEN BLI SVENSKT IGEN VA FAN E DETTA FÖR NÅTT JÄVLA BACKSTAB

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

(Mod Edit: User banned 1 year for using caps lock and offensice post)

w/e

men du...

nu ska jag runka så ha de jävligt nice runar ska tänka på dig euhm... :flush:

Redmark
12-02-2007, 00:12
FAN KICK UT NORRMÄNNEN OCH LÅT SKITEN BLI SVENSKT IGEN VA FAN E DETTA FÖR NÅTT JÄVLA BACKSTAB

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!
Att få en backstab är inte skönt, låt han leva så vi kan fortsätta irritera Runar.

waxie
12-02-2007, 00:13
ja men runar ska fan enbart vara tyst för att...

kommer på nått sen xD

Zosous
12-02-2007, 00:16
Eller så bojkottar vi hela sajten tills han försvinner.

Runar
12-02-2007, 00:17
1. Varför hackade du mig och förstörde mitt rykte på Tibiaswe?
2. Varför nekar du till detta?
3. Varför är det så viktigt att ha en supportad fansite?
4. Varför tog du bort min tråd?

Tackar på förhand.
I'll take it in English since I got a feeling I'll receive complains if I speak Norwegian.

1. I seriously don't remember what I did. After reading the log from IRC, I start to remember, but didn't I just edit/make one post from your user?

2. I never said I didn't. I only said I don't remember, which is the truth. Believe it or not (I know you wont).

3. That was not the reason WE merged with Tibiaswe.com. And just to let you know, YOUR admins proposed it, don't blame ME for that.

4. I did not remove your thread. I'm not the only one here who can move threads, you know.

Again, beklager for at jeg skriver på engelsk.

Edit: There is no reason you couldn't have taken this in PM. You just want the rest of the Swedish peoples support, by making me look like an asshole.

waxie
12-02-2007, 00:19
tar bort posts är han bra på iaf

Redmark
12-02-2007, 00:19
maybe you are? :heart:

Runar
12-02-2007, 00:20
tar bort posts är han bra på iaf
Poster som kun inneholder "EMO" har ingen ting her å gjøre. Det kalles SPAM, ikke sant?

waxie
12-02-2007, 00:21
nähe så man får inte svara heller? diskrimination!!!!!!!

SKREV JU SÅ FÖR JAG VAR AV EN ANNAN MEING ÄN VAD DU VAR JÄVLA TUR DU E MODERATOR xD

Stopp offtopic/spam, nå. Siste advarsel. Dere kan diskutere dette emnet (meg) så mye dere bare vil, men hold dere ONTOPIC!

Redmark
12-02-2007, 00:27
Har har du gömt alla dina norrmän från tibia.no, Runar? Inte en jävel här. Bara sett svenskar i forumet.

Lotta
12-02-2007, 00:27
/wrists. Fick jag lust att skriva. Kommer väl typ bara vara Miwna som förstår, med det duger gott.

Förstår inte riktigt varför alla påhopp riktas mot Runar. Enligt den där loggen verkade ju inte Ellioten gå in med någon trevlig inställning. Behandla andra som de behandlar dig, säger LaVey.

Runar jobbar röven av sig för den här sidan, för medlemmarna. Sällan ser jag att han får någon uppskattning. Är det så konstigt om Runar inte skulle orka vara sockersöt varenda gång någon klagar på det han gör? Dessutom tycker jag den där storyn verkar lagom saltad. Men visst, fortsätt rådissa forumet, sidan och allt annat som har med honom att göra. Det är ju ändå ni som är forumet.

Redmark
12-02-2007, 00:30
Det är inte lätt att starta en community, det borde han insett själv från början.

Miwna
12-02-2007, 00:37
@#22. Därför han slog ihop 2 väl fungerande?

Det känns som om den loggen inte är fullständig.

Detta här hände nära sammanslagningen och Runar kanske tyckte att det inte spelade någon roll vad han gjorde.
Jag tycker det vore fel att förstöra något även om det ändå kommer att försvinna.

Ja, Runar jobbar arslet av sig för förumet och sidan. Ja, han slog ihop två väl fungerande men det verkar som om hans norska vänner från Tibia.no har övergivit. Jag kan ha fel, de kanske gömmer sig här någonstans. Vad vet jag?

Jag skulle skriva något mer men det försvann med tankar om annat att skriva.

Tartin
12-02-2007, 00:39
To make things clear, .no didn't ask us, we (.se) asked them.

And to answer question number four, it was me who removed your thread to some place you will never get access to.

I will not answer your other questions cause I cannot do that. Only Runar can. If it's true, I'm deeply disapointed. I trust Runar, and aslong as I do not see clear evidence of his actions you've claimed he carried to a conclusion, then I cannot see him guilty.

Milad
12-02-2007, 01:18
Mitt namn på tibiaswe var Elliot, som många vet hade jag varit aktiv länge och hade fått en del respekt bland folk på communityn. Mina 1000+ posts var ett klart bevis på detta, då nästan alla var seriösa.
Antal posts kan aldrig fungera som bevis för hur seriös man är.

@Runar
Till frågan; 2. Varför nekar du till detta?
Svarar du:

2. I never said I didn't. I only said I don't remember, which is the truth. Believe it or not (I know you wont).
Vilket bevisar att du ändå är kapabel till att göra det Jazzic anklagar dig för. Extremt jävla lågt av dig att utnyttja din makt som moderator/admin för att förstöra någons användare på ett forum. Att du sedan verkligen tror att Jazzic och alla andra ska tro på en bortförklarning som "jag kommer inte ihåg" är ju bara patetiskt. Jag menar, antingen så går du/gick du på droger eller så lider du utav alzheimers.

Det här är första gången jag ens hör talas om det här och jag kan säga att jag tror på det Jazzic skriver till 100% efter ditt korkade svar. Och jag tror faktiskt att varje person som lägger två eller tre sekunders tanke på det här kommer att tycka detsamma (med undantag vissa partiska personer).

Runar
12-02-2007, 01:35
Vilket bevisar att du ändå är kapabel till att göra det Jazzic anklagar dig för. Extremt jävla lågt av dig att utnyttja din makt som moderator/admin för att förstöra någons användare på ett forum. Att du sedan verkligen tror att Jazzic och alla andra ska tro på en bortförklarning som "jag kommer inte ihåg" är ju bara patetiskt. Jag menar, antingen så går du/gick du på droger eller så lider du utav alzheimers.

Det här är första gången jag ens hör talas om det här och jag kan säga att jag tror på det Jazzic skriver till 100% efter ditt korkade svar. Och jag tror faktiskt att varje person som lägger två eller tre sekunders tanke på det här kommer att tycka detsamma (med undantag vissa partiska personer).
Hvor lenge er det siden dette skjedde? 3-4 måneder? Tror du jeg husker hva jeg skrev i en enkelt post da? For ja, det var EN post jeg lange/redigerte. Ja, jeg byttet passord, men han fikk det tilbake ganske raskt. Det jeg skrev, hva nå enn det var, var langt fra så ille at han mistet respekten han hadde opptjent seg med 1000+ posts.

Kanskje vi skal be Alex/Tartin finne frem backupen fra TibiaSwe? Eller kanskje Elliot kan fortelle meg hva jeg skrev?

Patetisk er kanskje ikke riktig ord, men jeg er enig med deg i at det ikke ser så troverdig ut at jeg ikke husker det. Men dette er sannheten. Tro det eller ei.

Men hva har det egentlig å si? Hva er det dere ønsker å oppnå? At alle sammen skal vite at jeg byttet passordet og redigerte en post for 4 måneder siden? Vil dere at jeg skal quitte, eller rett og slett dumme meg ut?

Som jeg sa: Hvorfor kunne du ikke tatt det her i PM, Elliot.

Ola Magnell
12-02-2007, 01:52
Precis i slutet av tibiaswe (när vi högt uppsatta visste att tibianordic skulle bildas) var det flera administratörer som höll på att leka med olika användare. Jag tror att AIGs postcount var populär att nollställa och samma sak med FECs, om jag minns rätt. Det höll på att spåra ut där ett tag tyckte jag, men Tartin styrde upp det hela. Men visst hände det saker som var väldigt fel.

Vad detta har med Elliot och Runars relation är svårt att säga. Men det var inte bara Runar som lekte med liv* under slutet av Tibiaswe, om han nu gjorde det.

*självklart står liv för användare.

Redmark
12-02-2007, 02:51
Ja, jeg byttet passord
Det var väl onödigt gjort? Skulle du visa din "power"?

Hvorfor kunne du ikke tatt det her i PM, Elliot.
Varför skulle han?
Vi alla borde få veta vad som försigår här på forumet?

Zoul
12-02-2007, 02:59
Om Elliot sa det som står i början av det miwna la upp, då kanske det inte var så konstigt om Runar lacka.

Edit: There is no reason you couldn't have taken this in PM. You just want the rest of the Swedish peoples support, by making me look like an asshole.
Agreed.

Latexmorfar
12-02-2007, 03:01
Han vill bara få dig att framstå som den du ÄR.
Tolka det hur du vill.

Used
12-02-2007, 08:10
Jazzic Lär dig stava !(Inte direkt för att jag ser några stavfel) men det är så ni säger till mig!

Gogo runar!

Kanse det blir en ''exevo gran mas ban'' snart ?

Yamal
12-02-2007, 08:20
Hum, förvånar mig inte om detta är sant.-

Latexmorfar
12-02-2007, 08:39
Jazzic Lär dig stava !(Inte direkt för att jag ser några stavfel) men det är så ni säger till mig!

Gogo runar!

Kanse det blir en ''exevo gran mas ban'' snart ?
Man får då hoppas på att du står inom rangen för den då.

Runar
12-02-2007, 09:21
Ja, jeg byttet passord

Varför skulle han?
Men det er bare at det her var ikke på TibiaNordic, var det vel?
Det var på TibiaSwe.

Agi
12-02-2007, 09:21
Jag tror att AIGs postcount var populär att nollställa och samma sak med FECs, om jag minns rätt.
Det var väl runt påsk/1a april de höll på att nollställa min?

Svant
12-02-2007, 11:25
Runar har haft en OT sida? Och kunde därför inte få en supported fansite, men såg en lösning genom att slå sig ihop med tibiaswe. Det är vad jag vet

Elziranda
12-02-2007, 11:42
Hehe runar på otfans ;) Synd att folk tipsade cip om att du var mod på otfans...

Runar
12-02-2007, 11:42
Runar har haft en OT sida? Och kunde därför inte få en supported fansite, men såg en lösning genom att slå sig ihop med tibiaswe. Det är vad jag vet
Du tar dessverre feil :)

Det kan godt hende jeg forteller denne "historien" en gang, men ikke nå, og ikke i denne tråden.

Redmark
12-02-2007, 11:56
Ja, jeg byttet passord

Varför skulle han?
Men det er bare at det her var ikke på TibiaNordic, var det vel?
Det var på TibiaSwe.
Ok. :happy: :angel:

Jack Sparrow
12-02-2007, 12:53
Antingen ljuger Elliot bra, eller så är Runar en skit :mad:

Mos'Nos
12-02-2007, 13:23
tycker att vi ska bli tibiaswe och tibia.no igen

svenskar joinar tibiaswe och alla norskar joinar tibia.no igen det va bäst som det var förr..

Latexmorfar
12-02-2007, 14:08
tycker att vi ska bli tibiaswe och tibia.no igen

svenskar joinar tibiaswe och alla norskar joinar tibia.no igen det va bäst som det var förr..
MEN HÅLL KÄFTEN MED DITT JÄVLA SKITNSACK.

Runar
12-02-2007, 14:28
Jaja, da tror jeg vi sier stopp. Ikke fordi jeg ikke vil at folk skal vite hva som skjedde, men fordi jeg ikke føler det er mere å diskutere.

Jeg sa aldri jeg ikke gjorde det, og uansett, dette skjedde på TibiaSwe for mange måneder siden. Hvis noen fortsatt vil diskutere dette, vennligst ta det enten på PM eller MSN.
Det samme gjelder klager på denne tråden og mine svar.

Hvis noen føler det var dumt av meg å stenge denne tråden, send meg en vennlig PM.

Jazzic: Hvis du har mer du vil si, ta det personlig, på MSN.