PDA

View Full Version : Gamla tibiaswe

EmiL
07-02-2007, 21:03
Varför kan vi inte få tibiaswe igen? ni låter ju inte ens alex få nån senator och shit.. alla som vill ha gammla tibiaswe skriver TIBIASWE dom som inte vill skriver NO WILL
ok?

TIBIASWE!

Edited the topic.

pillepelle
07-02-2007, 21:03
HAIL TIBIASWE, äsh.. Nordic duger :) Gillar fock inte layouten/utseendet...

Rasty
07-02-2007, 21:05
Äsch, du borde ha vant dig vid detta laget.
Jag tycker TibiaNordic har fungerat bra och inte alls mycket spam. Visst saknar man TibiaSwe lite men TibiaNordic :heart:

Garlonk
07-02-2007, 21:07
Tibiachwe

CocaCola
07-02-2007, 21:10
Jo, vill klart hellre ha kvar Tibiaswe, men tycker att allt funkar bra med nordic :)

Granberg
07-02-2007, 21:14
Men varför i helvete klagar ni. Den enda märkbara skillnaden som jag kan se är att det typ nu finns 4 norrmän på denna sida. Lite lustigt dock att typ alla norskar på denna sida är moderatorer.

Alle
07-02-2007, 21:19
Jag klagar inte men det var roligare på tibiaswe å bättre....
Men tibianordic är riktigt bra endå.

EmiL
07-02-2007, 21:23
Men varför i helvete klagar ni. Den enda märkbara skillnaden som jag kan se är att det typ nu finns 4 norrmän på denna sida. Lite lustigt dock att typ alla norskar på denna sida är moderatorer.
Ja det är det jag menar alla norrmän är admin osv man fattar inget av vad dom säger majoritet är ju klart svenskar vi behöver inte detta vi kan gå tillbaka till tibiaswe

Latexfarfar
07-02-2007, 21:23
TibiaNordic är så mycket bättre.

Soedor
07-02-2007, 21:41
tibianordic är bättre,men ''saknar'' endå tiden från tibiaswe!

iXi
07-02-2007, 21:44
Ja det är det jag menar alla norrmän är admin osv man fattar inget av vad dom säger majoritet är ju klart svenskar vi behöver inte detta vi kan gå tillbaka till tibiaswe
Fattar du inte vad norrmännen säger så borde du inte vara här. Även om det är nåt speciellt ord du inte förstår, fattar man oftast sammanhanget.

bb
07-02-2007, 21:47
Nordic är helt ok!
Saknar dock Tibiaswe lite ;)

Jack Sparrow
07-02-2007, 21:50
Bryr mej inte speciellt mycket. Ju fler medlemmar, desto fler finns det att kränka och äga. Mohahaha!

Granberg
07-02-2007, 21:50
Fattar du inte vad norrmännen säger så borde du inte vara här. Även om det är nåt speciellt ord du inte förstår, fattar man oftast sammanhanget.
så du tycker att om han inte förstår vad norrmännen säger så borde inte han vara här? Ganska hårda forumregler men tanke på att norrmännen utgör typ 2 % av medlemmarna.

Men en sak att några av oss inte förstår några enstaka moderatorer. Det jag inte förstår mig på är varför Saint Louis får moderatorsposition när han inte förstår oss

Xitoz
07-02-2007, 22:56
Tibiachwe
Finns ingen sida som heter Tibiachwe, och har nog aldrig funnits heller ;)

fresten, vad är det för fel på norskar och ny sida? blir ju mera folk som kan dela med sig av kunskapen, nästan alla som var medlemar på tibiaswe var med? den har nästan allt som fanns på tibiaswe?

Yamal
07-02-2007, 23:17
Tibiachwe

fresten, vad är det för fel på norskar och ny sida? blir ju mera folk som kan dela med sig av kunskapen, nästan alla som var medlemar på tibiaswe var med? den har nästan allt som fanns på tibiaswe?
Norskarna har ju knappast mkt members här, det e bara nåra norskar som kickar en svensk efter en.

TIBIASWE!

Amtyn
07-02-2007, 23:23
Tibiachwe

+ Många nya människor som inte vet hur du ser ut och kan därför inte mobba dig!

OnT: TIBIANORDIC!

Pajolle
07-02-2007, 23:25
Var tog han Elliot från tibiaswe vägen? Är han medlem här?

+ Många nya människor som inte vet hur du ser ut och kan därför inte mobba dig!

OnT: TIBIANORDIC!
Hellre att bli mobbad för hur man ser ut än att bli mobbad för hur jävla dum i huvudet man är.

sug

Redmark
07-02-2007, 23:25
sieg Tibiaswe hail \o

Miwna
07-02-2007, 23:39
Vem var det som sa att alla småbarn som inte kan stava skulle försvinna?!

Nivån är väldigt låg just nu, tycker i alla fall jag.
Nej, TibiaSwe var kul första året jag var medlem (från Juni 05). TibiaSwe var mer som en familj, typ... eller inte, men mer sammanhållning. Nu håller jag mig bara i Allmänt snack och Other games. De andra forumen har jag inte ens öppnat.

Så... TibiaSwe till folket? Nej, gjort är gjort och kommer aldrig mer igen. Var inte så jävla rädda för förändring.

EDIT: DET STAVAS GAMLA :mad:

Hex
08-02-2007, 09:27
Tibiaswe~

Used
08-02-2007, 09:44
signa up er på freewebs.com/tibiaswe

Då da.....

Lotta
08-02-2007, 11:53
Jag tänkte reda ut ett par oklarheter. Någon nämnde Saint Louis, och varför han blev staff (inte moderator som personen skrev) när han inte ens förstår er. Svaret är väldigt enkelt, han följer reglerna, sätter upp ett gott exempel för andra genom att göra det, och skriver bara vettiga saker. Han är hjälpsam och håller hög klass helt enkelt. Vi letar med ljus och lykta efter en passande svensk motsvarighet, men ännu finns det ingen som direkt utmärker sig. Det gör det förbannat svårt, inte minst för mig, som i princip är den enda riktigt aktiva svenska moderatorn.

Jag kan hålla med trådskaparna om att man saknar en del sammanhållning från Tibiaswe, fast då pratar jag inte om medlemmarna. Det är samma folk, varför skulle ni som saknar tibiaswe inte kunna göra så det blev samma grej?

Hex
08-02-2007, 15:01
Jag tänkte reda ut ett par oklarheter. Någon nämnde Saint Louis, och varför han blev staff (inte moderator som personen skrev) när han inte ens förstår er. Svaret är väldigt enkelt, han följer reglerna, sätter upp ett gott exempel för andra genom att göra det, och skriver bara vettiga saker. Han är hjälpsam och håller hög klass helt enkelt. Vi letar med ljus och lykta efter en passande svensk motsvarighet, men ännu finns det ingen som direkt utmärker sig. Det gör det förbannat svårt, inte minst för mig, som i princip är den enda riktigt aktiva svenska moderatorn.

Jag kan hålla med trådskaparna om att man saknar en del sammanhållning från Tibiaswe, fast då pratar jag inte om medlemmarna. Det är samma folk, varför skulle ni som saknar tibiaswe inte kunna göra så det blev samma grej?
Tycker Milad och Danne Weman borde vara moderatorer.

Used
08-02-2007, 15:11
Sant,

Enligt mig så hostade inte runar tibiaswe ?
Efter som tibiaswe bara var på svenska så bettyder det att Lotta hostade tibiaswe ? :o
Och runar är från Norge ?

Sounds weird ... = /

Garlonk
08-02-2007, 15:15
Tibiachwe

Wow! Du är verkligen trög :/

Allt jag hade att säga ;)

Kapten Usopp
08-02-2007, 15:30
Tibiaswe :heart:

Agi
08-02-2007, 15:33

I'll do my very best to convince you guys I'm the one :cool:

Seppuku
08-02-2007, 15:50

I'll do my very best to convince you guys I'm the one :cool:
Haha, if you become a moderator, I can build a house of cupcakes.. :* Puss marcus

Latexfarfar
08-02-2007, 16:01
Sant,

Efter som tibiaswe bara var på svenska så bettyder det att Lotta hostade tibiaswe ? :o

Sounds weird ... = /
Herregud.

Det var Tartin som hostade Tibiaswe, och Runar hostade tibia.no.

Monsterfrilla
08-02-2007, 16:09
Har för mig att Milad ledde avstängnings toppen på t-swe. Dock kan båda reglerna och de skulle passa bra som moderatorer.

bb
08-02-2007, 16:15
signa up er på freewebs.com/tibiaswe

Då da.....
Sämsta sida jag sätt, skulle inte förvåna mig om du var den som gjort den!

Agi
08-02-2007, 16:16
Har för mig att Milad ledde avstängnings toppen på t-swe. Dock kan båda reglerna och de skulle passa bra som moderatorer.
Milad berättade för mig att han fått frågan flera gånger.

Miwna
08-02-2007, 16:37
En som är värd att bli moderator är i alla fall inte en som tjatar, eller låtsas att inte tjata fast man ser igenom deras försök.

Jag gav upp drömmen om att bli moderator för ungefär ett år sen. Att vara moderator vore väl kul men också kanske jobbigt? Vet inte, har aldrig testat. Om TibiaNordic tycker att jag ska vara Moderator så blir jag det.

Att kunna reglerna gör inte att man följer dem.

Tillbaka till topic kanske?
Jag saknar TibiaSwe lite, dock så känns det bättre för varje dag som går på TibiaNordic. Men det kanske bara är jag. Jag vart förs jävligt förbannad när nyheten kom att TibiaSwe och Tibia.no skulle slås ihop. Jag och Laajnus försökte få det ogjort första veckan. Nu är han inte längre på forumet och kladdar, men det är jag. Jag har lärt mig att acceptera, jag var förr en motståndare till förändring... jag har lärt mig att förändringar är nyttiga.

Jag måste leda "good-behaviour-league"? Aldrig varnad, aldrig avstängd. :)

Latexfarfar
08-02-2007, 16:44
Den som ändå kunde hålla den meriten. :rolleyes:

Jack Sparrow
08-02-2007, 18:03
Den som ändå kunde hålla den meriten. :rolleyes:
Mm, precis.

Pajolle
08-02-2007, 18:07
hörde av en annan kille att jag kommer bli mod 5 mars... vet ju inte om det är sant men det tror jag

Redmark
08-02-2007, 18:18
hörde av en annan kille att jag kommer bli mod 5 mars... vet ju inte om det är sant men det tror jag
Okej, skryta kan alla göra. Next?

Pajolle
08-02-2007, 18:19
Trodde garanterat att du var smartare än så...

NGN SOM VET VAR ELLIOT TOG VÄGEN????

Latexfarfar
08-02-2007, 18:28

Jag har honom på msn, skall jag kontakta honom?

Danne Weman
08-02-2007, 19:09
Sant,

Sounds weird ... = /
Herregud.

Det var Tartin som hostade Tibiaswe, och Runar hostade tibia.no.
Det var Alex som startade sidan och hostade den först. Det var genom Alex som Milad och jag alltid kunde klara oss relativt lindrigt och som Milad hade sin titel "Hedersmedlem" i ca 6 månader.

Jag ansökte om att bli moderator i början av Tibiaswe's existens, kanske 4-5 månader efter att den lades upp, men blev nekad och platsen gavs istället till Metallica. Sedan dess har jag aldrig brytt mig om det. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skulle svara om jag fick frågan, men jag skulle hur som helst aldrig ansöka själv.

pillepelle
08-02-2007, 19:15
ALla frågar mig asså tyypp hela tidn ifal ja villb li mod men ja ba neeej ja e typ redan mod på 100 forums och gm på massa o*s..ja ba orkar ej..

Leksing
08-02-2007, 19:19
Det här är www.tibia.no bara att alla norskar försvann.

Milad
08-02-2007, 19:32
TibiaSwes forum såg i princip ut som det här har gjort sedan start. Inbilla er inget annat.

Granberg
08-02-2007, 19:37
TibiaSwes forum såg i princip ut som det här har gjort sedan start. Inbilla er inget annat.
Ja, det e lika mycket skräp och fasoner nu. Skillnaden är bara den att vi som varit med från början är 2 år äldre nu så vi upplever det inte på samma sätt.

Dreath
08-02-2007, 20:33
En från Kanada också. Apollo, my sweetie :heart:

Rabarber
08-02-2007, 21:06
Tibiachwe
jasså?

Tibiachwe (http://tibiachwe.tk)

Fass
08-02-2007, 21:09
Ojojoj.. Jag vet inte hur man lyckas men... Du lyckades iaf stava Gamla på 2 olika sätt.

Hade du läst ordentligt hade du sett att jag ändrat topicen. Jag skrev nämligen att jag gjorde det i hans inlägg. Resterande stavfel fick han stå för själv. I vilket fall som helst har det inget att göra med vad han villekomma fram till i den här tråden, så jag förstår inte varför du påpekar det.

Latexfarfar
08-02-2007, 23:24

Felix. säger:
Varför är du inte medlem?
Simon säger:
Orkar inte Runar
Simon säger:
Han e bög

Där har du svaret.

Pajolle
08-02-2007, 23:36

Felix. säger:
Simon säger:
Orkar inte Runar
Simon säger:
Han e bög

Där har du svaret.
Ahh, okay. Tack så mycket!

Runar
08-02-2007, 23:39
Felix. säger:
Simon säger:
Orkar inte Runar
Simon säger:
Han e bög

Där har du svaret.
:(

Hva har jeg gjort feil?

Latexfarfar
08-02-2007, 23:49
Felix. säger:
Simon säger:
Orkar inte Runar
Simon säger:
Han e bög

Där har du svaret.
:(

Hva har jeg gjort feil?
Jag har ingen aning, fråga Simon a.k.a Elliot

Jazzic
09-02-2007, 21:53
Tillbaks med Elliot!

Latexfarfar
09-02-2007, 21:55
Simon säger:
Lol vilken debatt det blev om mig nu på tibianordic

Felix. säger:
Vilken thread?

Simon säger:
Skriv att det dåliga var med runar att han abusade sin admin och hackade min andvändare, tog bort mina 1k posts och skrev med min andvändare att jag var en kuksugare lr vad de var.

Simon säger:
"Gamla tibiaswe"

Zoul
09-02-2007, 22:15
Tibiaswe </3

Visst det fanns en hel del sköna människor där från början, men sedan kom alla barn och usch, det blev ju bara ohållbart.
Jag tycker tibianordic har fler mogna människor än vad tibiaswe hade. Dessutom så finns ju alla lövly norrmän här <3

Jack Sparrow
09-02-2007, 22:24
Tibiaswe </3

Visst det fanns en hel del sköna människor där från början, men sedan kom alla barn och usch, det blev ju bara ohållbart.
Jag tycker tibianordic har fler mogna människor än vad tibiaswe hade. Dessutom så finns ju alla lövly norrmän här <3
Vad är det för fel att vara barn?

Aegd
09-02-2007, 22:33
Tibiaswe </3

Du har väl förfan vart barn själv.

Watch your language! Ellers vasker jeg munnen din med såpe.

Runar
09-02-2007, 22:38
Simon säger:
Skriv att det dåliga var med runar att han abusade sin admin och hackade min andvändare, tog bort mina 1k posts och skrev med min andvändare att jag var en kuksugare lr vad de var.
Hahaha!

Jeg tror jeg husker noe lignende skjedde på tibiaswe. Men det var vel ikke så ille? Hva var brukernavnet hans der, btw?

Zoul
09-02-2007, 22:39
Tibiaswe </3

Well jag tänkte mest på OT delen som kom upp och barnen som flockades däromkring och vilket ständigt tjatande det blev efter att delen togs bort :rolleyes:

Fawwe
10-02-2007, 01:56
TIBIASWE !

Theoric Ironfist
10-02-2007, 04:14
vad är skillnaden?

EmiL
10-02-2007, 07:54
Det var mera "soft" med tibiaswe.. alla admins och skit här är ju typ sura som satan

Jazzic
10-02-2007, 14:34
Simon säger:
Hahaha!

Jeg tror jeg husker noe lignende skjedde på tibiaswe. Men det var vel ikke så ille? Hva var brukernavnet hans der, btw?
Jävla idiot. Du vågar inte stå för vad du har gjort. Elliot hette han btw.

Miwna
10-02-2007, 14:39
Simon säger:
Hahaha!

Simon heter han egentligen men kallar sig för Ellioten.

Agi
10-02-2007, 15:26
Tibiaswe </3

Nu blev jag sur på dig..

"Sedan kom alla barn och usch"
=
"Kolla på mig! Jag är vuxen, jag gör aldrig något fel! Alla som är yngre är dåliga!"

Du hade lika gärna kunnat skriva "Inga under 16 år får vara medlem på forumet för de är helt slut i huvudet".
Många kanske är omogna men du kan väl inte döma hunden efter håret?

Du har själv varit barn.

Zoul
10-02-2007, 15:35
Tibiaswe </3

Nu blev jag sur på dig..

=
"Kolla på mig! Jag är vuxen, jag gör aldrig något fel! Alla som är yngre är dåliga!"

Du hade lika gärna kunnat skriva "Inga under 16 år får vara medlem på forumet för de är helt slut i huvudet".

Du har själv varit barn.
Kan hålla med om att jag förklarade det, lite klantigt.

Tibiaswe </3

Well jag tänkte mest på OT delen som kom upp och barnen som flockades däromkring och vilket ständigt tjatande det blev efter att delen togs bort :rolleyes:
^ så jag menade.

Agi
10-02-2007, 15:37
Tibiaswe </3

Nu blev jag sur på dig..

=

Du har själv varit barn.

^ så jag menade.
Att direkt placera in alla barn i OT delen är också dumt.
En av mina polare är 17 och spelar OT. Han är skitschysst och mogen. Är han ett barn då eller?

Latexfarfar
10-02-2007, 15:58
Tibiaswe </3

Nu blev jag sur på dig..

=

Du har själv varit barn.

^ så jag menade.
En av mina polare är 17 och spelar OT. Han är skitschysst och mogen. Är han ett barn då eller?
Ja, för han är inte myndig.

Redmark
10-02-2007, 16:03
Måste man vara myndig för att vara mogen?

Zoul
10-02-2007, 16:08
Tibiaswe </3

Nu blev jag sur på dig..

=

Du har själv varit barn.

^ så jag menade.
Tänk efter vilka som gastade och skrek i OT delen och på alla de som ville ha tillbaka OT delen och började förstöra forumet när de inte fick som de ville. :rolleyes:

Monnz
10-02-2007, 16:15
palla bry sig inte så stor skillnad ju

Runar
10-02-2007, 16:23
Ban? Nah, jeg skal ignorere posten din for denne gangen.

Jeg sa jeg husket dette skjedde, men jeg husker dessverre ikke alle detaljene. Les posten min før du dummer deg ut.

Latexfarfar
10-02-2007, 16:27
Det han frågade var om han var Barn då. Enligt mig så är man ett barn tills man fyller 18.

Redmark
10-02-2007, 16:41
Det han frågade var om han var Barn då. Enligt mig så är man ett barn tills man fyller 18.
0-13 barn, 14-17 ungdom, 18+ vuxen?
fast ja, man kan ta 0-17 som en liten kid också.

Pajolle
10-02-2007, 16:49
Man är barn tills man har snortat kola för första gången. That's it!

Edit: Det kan väl ändå inte var svårt att hitta en ny svensk moderator? Finns flera tänkbara, vad sägs om Danne eller Hipstiff?

Latexfarfar
10-02-2007, 17:12
Eller vad sags om Redmark?

Miwna
10-02-2007, 17:29
TibiaSwe kommer inte tillbaka. Inse fakta.

:rolleyes:

Redmark
10-02-2007, 18:13
Mm, precis. Men visst, jag gillar Nordic men mer Swe, där hade vi iallfall Hårdvara/Mjukvara delen, som inte finns här.

Latexfarfar
10-02-2007, 18:37

:rolleyes:
Tacka fan för det.

Yamal <3
10-02-2007, 21:18
Tibiaswe jag gillar inte de norska modsen typ greldin....

bb
10-02-2007, 22:44
han som bannat mig 4 gånger IÅR.

Hex
10-02-2007, 22:45
[irnoi]Om jag ska vara ärlig gillar jag inte Runar, fast jag vågar inte säga det rakt ut pga av att jag säkert kommer att bli avstängd.[/ironi]

TibiaSwe var mycket bättre, men Nordic är väl okej :p

Prowler
10-02-2007, 23:09
Finns det ens några Norskar här?
Förutom modsen...

Runar
10-02-2007, 23:10
Loggene sier du bare har vært bannet en gang. Ikke lyv!

Redmark
11-02-2007, 00:22
Finns det ens några Norskar här?
Förutom modsen...
nope.

Norsk/Svenska (NO, SE)
Norsk = Mods/admin osv.

Lotta
11-02-2007, 00:37
Den största skillnaden är att admin/mods är mycket mer aktiva. Vilket gör att ni inte får leka loss lika mycket. Det kanske suger, jag vet inte.

Theoric Ironfist
11-02-2007, 00:50
yes it sux! :flush:

Redmark
11-02-2007, 00:50
Men det är mest du (..eller så kommer Runar) som låser trådarna.

Lotta
11-02-2007, 01:06
Yes yes yes, för att trådarna inte uppfyller mina krav. Fast det där är inte ens lite sant. Jag låser mest trådar som inte uppfyller någons krav.

iXi
11-02-2007, 02:02
Yes yes yes, för att trådarna inte uppfyller mina krav. Fast det där är inte ens lite sant. Jag låser mest trådar som inte uppfyller någons krav.
Lås inte så många trådar då? :angel:

Lotta
11-02-2007, 02:31
Varför ska man ha massa trådar öppna som inte uppfyller någons krav? Det var en retorisk fråga. Tillbaka till ämnet, om det nu är intressant.

Yamal <3
11-02-2007, 07:03
Det är väl bra att modsen är mer aktiv, men de är nästan lite överkänsliga.

Tullis
11-02-2007, 20:27
Varför ska man ha massa trådar öppna som inte uppfyller någons krav? Det var en retorisk fråga. Tillbaka till ämnet, om det nu är intressant.
Varför inte ta bort tråden om den är meningslös? Inte bara låsa den.

-------------------

Om någon ska bli moderator här så tycker jag faktiskt att Miwna ska bli det, han har vart en förebild för mig och jag tycker att han sköter sig. :angel:

Till ämnet:
Jag tyckte bättre om Tibiaswe, för då slapp man alla norskar (inte illa menat).
Men jag har inget problem med Nordic, det e bara att de skulle kunna fila lite mer på översättningarna på "sidan" och forumet.

Gabriel
11-02-2007, 20:40
Bannat mig 4-5

waxie
12-02-2007, 00:10
j mig bannar dom aldrig (norrmännen) har säkert fått nån varning :o

men skit i det :yeah: man kan ju ha kul utan bann har jag hört
fast oftast brukar det resultera i en bann haha

nä nu ska jag tänka lite på runar (präst?)

Drunksailor
12-02-2007, 02:32
Kan inte bestämma mig, har skrivit om den här posten 4 gånger nu. Tibiaswe var roligt tills OT delen kom upp (och tiden efter den försvann var om möjligt ännuvärre).

Kommer aldrig få till ett bra slut på den här posten så skitsamma, nu går jag och lägger mig.

Latexmorfar
12-02-2007, 02:46
Sluta lipa förfan, det är ju bara ett jävla forum.

Zoul
12-02-2007, 02:49
Kan inte bestämma mig, har skrivit om den här posten 4 gånger nu. Tibiaswe var roligt tills OT delen kom upp (och tiden efter den försvann var om möjligt ännuvärre).

Kommer aldrig få till ett bra slut på den här posten så skitsamma, nu går jag och lägger mig.
Så känner jag också.
Tibianordic ftw _/

Jack Sparrow
12-02-2007, 17:29
En gång i tiden så uppfyllde min tråd dina krav, det var kul.
http://www.tibianordic.com/forum/viewtopic.php?id=3041&p=2

Mann3
12-02-2007, 22:17
En gång i tiden så uppfyllde min tråd dina krav, det var kul.
http://www.tibianordic.com/forum/viewtopic.php?id=3041&p=2
Överklass b** ;) :lol:

Twia
16-02-2007, 17:54
Okej man saknar väll tibiaswe.... Men tibiaNordic duger, fast jag aldrig är inne mer, har ej tid ;)

Axel
16-02-2007, 22:08
Vem var det som sa att alla småbarn som inte kan stava skulle försvinna?!

Nivån är väldigt låg just nu, tycker i alla fall jag.
Nej, TibiaSwe var kul första året jag var medlem (från Juni 05). TibiaSwe var mer som en familj, typ... eller inte, men mer sammanhållning. Nu håller jag mig bara i Allmänt snack och Other games. De andra forumen har jag inte ens öppnat.

Så... TibiaSwe till folket? Nej, gjort är gjort och kommer aldrig mer igen. Var inte så jävla rädda för förändring.

EDIT: DET STAVAS GAMLA :mad:
Håller med dig till 100%.
Blev medlem på tibiaswe juni05 jag med.
Tröttnade ngn gång i Juni 06.

TIBIANORDIC! o/

EmiL
19-02-2007, 21:31
Jag håller med EmiL 100% hail tibiaswe!!!!!!!!!!1

//// MANN3

иаωая
22-02-2007, 04:31
Tibiaswe!!!

Soxo Seng
22-02-2007, 11:22
håller med till 100%, mycket roligare snack i Tibiaswe.. tycker det ska tillbax med lite edit.. är nästan aldrig inne mer här. :(

EDIT: Fattar föresten inte varför Tibiaswe kommer upp igen när alla vill det. Gör en poll av saken.

Rasty
22-02-2007, 13:39
Vad menar ni! Tibiaswe finns ju! :P
http://tibiaswe.egetforum.se/
Och jag ser att bb och Mos'Nos är administratörer där :lol:

Redmark
22-02-2007, 13:43
Vad menar ni! Tibiaswe finns ju!
http://tibiaswe.egetforum.se/
Och jag ser att bb och Mos'Nos är administratörer där :lol:
Roligare med folket som var här och inte nytt äckligt folk som där.

Zohl
22-02-2007, 17:27
Tibianordic är bra men saknar ju Tibiaswe lite

----------------------------------------------

hehe,,, när jag ska in på nordic så brukar jag fortfarande gå in på tibiaswe

TuffingeN
26-04-2007, 13:47
Tibiaswe hade ju så mycket mer posts, var mycket mer drag där.

pillepelle
26-04-2007, 13:49
Japp.

Muppkuppz
26-04-2007, 15:26
TIBIASWE!

Rasty
26-04-2007, 15:38
TibiSwe fanns i nästan två år och TN har funnits i 6 månader. Då är det ju självklart att det fanns fler posts där. Dessutom hade de 7000 fler medlemmar.

aLx_
27-04-2007, 14:27
Man saknar väl "senaste tråd/ar"

Yamal
27-04-2007, 16:02
TibiSwe fanns i nästan två år och TN har funnits i 6 månader. Då är det ju självklart att det fanns fler posts där. Dessutom hade de 7000 fler medlemmar.
Och varför tror du? Alla som var "stammisar" på tibiaswe gick in där ofta och såg att det blev automatiskt vidare till TibiaNordic.
Finns antagligen en anledning till varför det var fler Medlemmar där än här.

Twia
27-04-2007, 22:58
hmm, som jag skrev innan... tycker nordic duger, men tibiaswe var bättre på ett sätt. Folk var inte så jävla naiva där och modsen hade inte pms 24/7. Och det var mer sammanhållning som någon skrivit.

runar kommer till tibiaswe, börjar bestämma och ha sig, tibiaswe och tibia.no blir tibianordic alla norrmän försvinner. Ge oss tillbaka tibiaswe. fan onödigt det heter tibianordic. här är 4 norrmän eller något sånt resten är svenskar. Runar var ju typ bara avundsjuk på att tibiaswe hade fler medlemmar eller något ^^ om det inte var så, så vill jag ha en förklaring till varför det blev såhär. snälla säg inte "större chans till supported fansite" eller något sånt för då kommer jag typ flyga 12 varv runt jorden i ilska. :)

Greldin
27-04-2007, 23:08
runar kommer till tibiaswe, börjar bestämma och ha sig, tibiaswe och tibia.no blir tibianordic alla norrmän försvinner. Ge oss tillbaka tibiaswe. fan onödigt det heter tibianordic. här är 4 norrmän eller något sånt resten är svenskar. Runar var ju typ bara avundsjuk på att tibiaswe hade fler medlemmar eller något ^^ om det inte var så, så vill jag ha en förklaring till varför det blev såhär. snälla säg inte "större chans till supported fansite" eller något sånt för då kommer jag typ flyga 12 varv runt jorden i ilska. :)
TibiaSwe skulle stenges. Etter hva jeg har hørt, var det TibiaSwe's tidligere admins som kontaktet Runar, ikke omvendt.

Og hvorfor er det så få nordmenn? Vel, noen har jo forsøkt å poste her. Hittil har jeg ikke sett en eneste norsk forumbruker som ikke fikk en whine-post "omg jag fattar inte norska, engelska plx". Først forsvant de til English-delen, men da var jo Tibia.com like bra og de forsvant for godt.

aLx_
28-04-2007, 07:33
TibiaSwe skulle stenges. Etter hva jeg har hørt, var det TibiaSwe's tidligere admins som kontaktet Runar, ikke omvendt.

Og hvorfor er det så få nordmenn? Vel, noen har jo forsøkt å poste her. Hittil har jeg ikke sett en eneste norsk forumbruker som ikke fikk en whine-post "omg jag fattar inte norska, engelska plx". Først forsvant de til English-delen, men da var jo Tibia.com like bra og de forsvant for godt.
Ja, Tibiaswe skulle stängas ner.. Det har jag också hört.
Har också undrat varför det är så få folk från Norge!

Dom som är svenska och inte förstår norska.. finns inga ord.
Klart det är några ord man inte förstår, men..
Om man läser och försöker förstå så klarar man det..

Försök få in fler norskar och dom som skriver onödiga kommentarer som tex "jag förstår inte norska", ge dom en 2 dagars ban, varför ska dom skriva i tråden om dom inte fattar?

Som jag skrev /\, det ända man "saknar" från Tibiaswe är att man såg senaste tråd!
Borde ni också skaffa här på tibianordic!

/aLx_

Devlan
28-04-2007, 09:30
Folk skriver som om de var deprimerade och håller på att planera att ta livet av sig för fan.

Twia
28-04-2007, 14:00

Det är kanske 4 norrmän (förutom mods) som försökt skriva här. och det är 2-3 svenskar som klagat, alltid samma personer. hur får du det till att alla svenskar klagar? jag förstår dig utan några problem nu. och ingen har whinat på dig ännu? om det någon gång skulle hända att någon whinar på dig blir dom väll endå avstängda? och sen varför gör ni inte en svenska del, en norsk del, en engelsk del, och en svensk/norsk del. då kan man välja var fan man vill posta. och då blir det genast lättare, och om man ej förstår någon gång är det inte så jävla svårt att fråga snällt "Förstår inte riktigt allt tex. greldin skrev. kan någon vara snäll och förklara det för mig?" det har jag redan sett folk göra, och kallar du det whine så vetifan hur di definerar order "whine".

Sen verkar ni inte göra så mycket för att få hit norrmän heller. förutom att dom som väl stannar blir mods eller senators dirr.

Greldin
28-04-2007, 20:11
Hvordan får du det til at jeg har sagt at alle svensker whiner? :P

Har fått litt whining i blant, men jeg tåler sånt. Kan jo ikke gå rundt å banne folk for å gjøre ting jeg ikke liker.

Vi har promotert oss på steder hvor vi finner nordmenn, om du har noen andre forslag er du velkommen til å bidra. ;) Alle nordmenn som kommer innom blir mods? Uhm, aight. Hvor mange nordmenn har vi i staffet? Meg, Kix, Runar og Mezzy. Jeg sendte min staff member application til Tibia.no 06.08.06, så jeg ble vel ikke staff "dirr". Runar startet jo Tibia.no, så du kan ikke mene ham. Mezzy ble staff omtrent da jeg ble staff, Kix er jeg ikke sikker på men tror han var med fra Tibia.no også.

Aight?

Twia
28-04-2007, 22:07
"Og hvorfor er det så få nordmenn? Vel, noen har jo forsøkt å poste her. Hittil har jeg ikke sett en eneste norsk forumbruker som ikke fikk en whine-post "omg jag fattar inte norska, engelska plx" "

Där skrev du att norrmännen alltid får en whine post av någon.
Men var tog alla norrmän vägen? är ni så pass osmarta att ni bara lämnar ett forum för att svenskarna "tar över". istället för alla ifrån tibia.no hade fortsatt hänga här så hade det ju varit 50/50. eller hade ni bara 5 medlemmar på tibia.no? du runar, kix, mezzy och dom? hur som hällst så förstår jag fortfarande inte varför ni slog igop tibiaswe med tibia.no. för det är endå ingen chans att denna sidan blir suported fansite när modsen säljer sina chars på blocket.se osv. eller ja chansen finns ju men den är väldigt liten. Ajja jag bryr migi nte så mycket tycker detta funkar lika bra, för det är ju tibiaswe med annan design och annan webadress. för här är i princip inga norrmän.

Mattus
28-04-2007, 22:27
Im just gonna put this thread in the carebox -\_/-

Greldin
28-04-2007, 22:44
"Og hvorfor er det så få nordmenn? Vel, noen har jo forsøkt å poste her. Hittil har jeg ikke sett en eneste norsk forumbruker som ikke fikk en whine-post "omg jag fattar inte norska, engelska plx" "

Där skrev du att norrmännen alltid får en whine post av någon.
Men var tog alla norrmän vägen? är ni så pass osmarta att ni bara lämnar ett forum för att svenskarna "tar över". istället för alla ifrån tibia.no hade fortsatt hänga här så hade det ju varit 50/50. eller hade ni bara 5 medlemmar på tibia.no? du runar, kix, mezzy och dom? hur som hällst så förstår jag fortfarande inte varför ni slog igop tibiaswe med tibia.no. för det är endå ingen chans att denna sidan blir suported fansite när modsen säljer sina chars på blocket.se osv. eller ja chansen finns ju men den är väldigt liten. Ajja jag bryr migi nte så mycket tycker detta funkar lika bra, för det är ju tibiaswe med annan design och annan webadress. för här är i princip inga norrmän.
Av noen, ikke av alle.

Orker ikke fortsette på denne diskusjonen hvis du ikke bruker saklige argumenter. "Modsen" selger ikke sine chars på blocket. Den saken du tenker på handlet om et staff member, og charen som var til salgs var en 28 free account. Som ikke hadde noe som helst å gjøre med det aktuelle staff-medlemmet.

Twia
28-04-2007, 22:58
Greldin@
Spelar det någon roll vilken level den är? Det är ju inte precis så att desto högre level charactern är desto värre straff blir det.
och sen sålde metallica har jag för mig sin char på blocker, är inte 100% säker på att det var metallica, men han cavebottade även. Sen stänger ni av alla andra som gör trådar om att dom cavebottat osv. hans char var en lvl 122 ek när han försökte få sålt den. hur som hällst tycker jag ni mods och admins / staffs osv skyddar varandra lite väl mycket ibland. ignorerar dåliga saker som vissa mods/admins/staffs kan göra ibland. Det händer inte allt för ofta mer, men det händer.

Metallica, som jag sa är ej säker på att det var du. eftersom alla mods har bytat namn sen tibianordic skapades. är det inte du så ta ej åt dig.

Greldin
28-04-2007, 23:45
Poenget mitt var at "anklagen" mot staff-medlemmet var at han solgte accounten sin. Accounten som var til salgs var en level 28 free account, altså ikke hans account.

Har aldri hørt noe om at Metallica skal ha solgt accounten sin, eller forsøkt å selge den. Men det er en helt annen sak, og jeg mener å ha gitt gode svar på det i Questions & Suggestions-forumet.

Yamal
29-04-2007, 00:12
Det var inte Metallica.

Stevie
29-04-2007, 08:08
Jag kan väl slänga in en post angående hela köpa-sälja-char grejjen! ;)

Frågan lyder som följande: Ge mig ett exempel, på en mod som letat på blocket.se, hittat en medlem som säljer sin char, sedan bannat honom för det.
Hittar du nåt exempel får du fanimej bli admin.
Det finns ingen. Vi bannar dem som snackar om det här.

Dessutom finns det inga "bevis" för att jag skulle sålt ett account. Om ni inte visste det är Stefan ett av Sveriges vanligaste namn, jag personligen känner 3 st i RL.
Om ni vill diskutera huruvide jag brutit mot tibiareglerna eller inte är ni välkomna att skicka ett PM.

:)

Hampoo
29-04-2007, 12:41
de e siit bra

Twia
29-04-2007, 14:47
Jag kan väl slänga in en post angående hela köpa-sälja-char grejjen! ;)

Frågan lyder som följande: Ge mig ett exempel, på en mod som letat på blocket.se, hittat en medlem som säljer sin char, sedan bannat honom för det.
Hittar du nåt exempel får du fanimej bli admin.
Det finns ingen. Vi bannar dem som snackar om det här.

Dessutom finns det inga "bevis" för att jag skulle sålt ett account. Om ni inte visste det är Stefan ett av Sveriges vanligaste namn, jag personligen känner 3 st i RL.
Om ni vill diskutera huruvide jag brutit mot tibiareglerna eller inte är ni välkomna att skicka ett PM.

:)
säger inte att dom gjort det, men om en person säger "ja jag la ut min char på blocket och den blev såld för 2000kr" så hade en mod bannat honom.

och jag kom på nyss att det var Walle som sålde sin char på blocket och sa även i sin tråd att "ja nu är det slut bottat" men ingen sa äns till honom, någon sa att det var rättså dåligt att en mod cavebotta osv. då sa walle "det är inte ditt problem" fast detta var endå tibiaswe. men när han sålde den så var det på tibianordic.

Stevie
29-04-2007, 15:14
säger inte att dom gjort det, men om en person säger "ja jag la ut min char på blocket och den blev såld för 2000kr" så hade en mod bannat honom.
Vilket är rätt självklart. Hade en staffmember sagt det här så hade det varit kick direkt ska du veta.

och jag kom på nyss att det var Walle som sålde sin char på blocket och sa även i sin tråd att "ja nu är det slut bottat" men ingen sa äns till honom, någon sa att det var rättså dåligt att en mod cavebotta osv. då sa walle "det är inte ditt problem" fast detta var endå tibiaswe.
Precis, Tibiaswe. Ett tag hade Tibiaswe till och med en egen OTserver. Reglerna är inte desamma på Tibiaswe som Tibianordic. Tibiaswe försökte bara bli supported i slutet.

men när han sålde den så var det på tibianordic.
Skrev han någonstans på forumet att han hade sålt den? Vad han gör utanför Tibianordic är hans egna problem. Vi bannar inte er om ni säljer era chars, bara ni inte skriver om det här.

EDIT;
Efter en omfattande sökning har jag hittat en post av Walle som handlar om att sälja ett account, det lyder som följande:

Nej jag har slutat med WoW helt nu.
Slutade med att jag hade en 66 Troll mage och en 67 Orc Warrior.. ska nog sälja accountet eller så låter jag den bara vara ;)"
Detta postades i [SWE/NOR] World of warcraft tråden, 24 Mars 2007 23:38:56.
Dock märker ni kanske att det handlar om WoW. Det är inte emot Tibias regler att sälja sitt WoWacc, därmed inte emot reglerna här heller.

Twia
30-04-2007, 12:08
Han kanske la ut sin char på blocket för att han börjat spela wow?

Stevie
01-05-2007, 10:27
Han kanske la ut sin char på blocket för att han börjat spela wow?
Leta upp inlägget där han skrivit om det är du snäll.

Twia
01-05-2007, 21:14
Det är nog inte kvar men det är säkert någon mer än jag som minns det. men jag kan däremot inte minnas om det var på tibianordic eller på tbiaswe.

Stevie
02-05-2007, 05:21
Det var på Tibiaswe. ;)

Xompa <3
09-05-2007, 12:35
Sant.
Nån jävla särbehandling eller? :D

Monnz
09-05-2007, 12:37
Tibiaswe sög exakt lika mycket som tibianordic.

AntE
09-05-2007, 12:58
Hatade layouten på Tibiaswe, men gillade dock Tibiaswe mer än Tibianordic

Ruze
09-05-2007, 22:56
Det är nog inte kvar men det är säkert någon mer än jag som minns det. men jag kan däremot inte minnas om det var på tibianordic eller på tbiaswe.
Jag kommer ihåg att någon frågade om han spelade fortfarande, då skrev han i en spoiler att han sålt accounten.
Vilket också är emot Tibianordics lager, eller allafall så har jag blivit bannad för det.

Pallar inte bry mig, ville bara säga att du har rätt!

Muppkuppz
10-05-2007, 15:44
Tibiaswe sög exakt lika mycket som tibianordic.
Varför är du kvar då?

Albin91
10-05-2007, 16:07
Vad spelar de för roll som det heter TibiaNordic eller TibiaSwe? :S

Creativ
11-05-2007, 21:46
Om du är super smart är mer än bara nemnet som har förtändrats.
R*I*P Tibiaswe <3

Redmark
12-05-2007, 00:34
Om du är super smart är mer än bara nemnet som har förtändrats.
R*I*P Tibiaswe <3
Var har alla norrmännen gömt sig? *letar*

Simael
12-05-2007, 00:39
Jag tycker att sälja chars e tufft.. Lätt förtjänade pengar..
fnizzah driver.. JAG ÄR EMOT CHARSHARING OCH ALLT ANNAT FIFFEL!

Farwer
16-05-2007, 17:29
Tibianordics layout är härligare!

Sigge
16-05-2007, 18:14
Jag saknar Tibiaswe.. Detta forum är ganska kasst, speciellt vissa delar. :/

Wasabi
16-05-2007, 18:23
Lika bra det.

Ghambo
21-05-2007, 18:32
Visst saknar man tibiaswe.... men och?? tibianordic går det med..
Visst saknar man tibia 7.5 men och?? 7.82 funkar det också.. (dessutom blivit bättre)

Sånt är livet.. VÄNJ dig

Rasty
21-05-2007, 18:36
Det är bra med förändringar... I de flesta fallen :)

Ghambo
21-05-2007, 18:42
ajemän

Rallymannen
21-05-2007, 19:53
Tibiaswe 4ever <3333

Bang! x)
26-05-2007, 12:13
tibiaswe

Devlan
26-05-2007, 12:17
Patetiska jävla efterbliva kuksugare ni är som whinar över tibiaswe. Vad är det som har förändrats? Vad ska ni göra åt saken? Vad har ni för problem? Varför drar ni inte härifrån om det är så värdelöst? Varför psotar ni meningslösa inlägg där det bara står "tibiaswe <3<3<3<3<3"?

Vi kan ju fortsätta diskussionen när ni svarat på alla dessa frågor.

Runar
26-05-2007, 12:28
tibiaswe
Posts like this will be deleted in the future. If you got nothing better to say than "tibiaswe", keep it for your self.

Latexfarbror
26-05-2007, 12:42
Patetiska jävla efterbliva kuksugare ni är som whinar över tibiaswe. Vad är det som har förändrats? Vad ska ni göra åt saken? Vad har ni för problem? Varför drar ni inte härifrån om det är så värdelöst? Varför psotar ni meningslösa inlägg där det bara står "tibiaswe <3<3<3<3<3"?

Jävlar du verkar ju riktigt häftig.

Twia
26-05-2007, 23:00

Du är inte heller patetisk. du är bara riktigt tuff så att du vet. *ironi*

Devlan
27-05-2007, 07:15
Orginella 2 inlägg över mig. Men visst, ni får gärna tycka att jag är tuff. Tyck det. Jag ger blanka fan i vad folk tycker om mig.

@Twia Svara på frågorna istället för att anmärka på mina ordval.

@Latexfarbror Du är ju också häftig, du som skryter om hur du och dina kompisar massakrerade en buss. Eller vänta, det kanske inte var du det var väl någon annan random tuffing här på forumet.

Twia
27-05-2007, 12:21
Devlan@
Du är ju så himla tuff, och du verkar ju inte trivas här bland alla töntar. Kan du då inte bara röra dig till ett annat forum? låt folk whina. Whinar dom för mycket så lär dom bli avstängda. men det blir inte bättre för att du kallar dom för "patetiska jävla efterblivna kuksugare". Skapar bara massa tjaffs. och du är inte så mycket mindre patetisk om du skriver så än dom som whina.

Phippi
27-05-2007, 12:55
Klart, att whina ger dom ett antal extra posts :rolleyes:

Twia
27-05-2007, 13:16
Klart, att whina ger dom ett antal extra posts :rolleyes:
Folk som fokuserar på att få många posts blir inte omtyckta i längden. Så det är deras problem.

James J. Braddock
27-05-2007, 13:56
Priset till forumets pajas, pucko, tönt, kalla honom vad ni vill, går till Devlan. Haha, jag har aldrig sett något fjantigare än dig, haha.

Svedje
27-05-2007, 21:57
TIBIASWE ! :heart:

Devox
27-05-2007, 22:06
Tibiaswe 4ever <3333
bög........

Devlan
28-05-2007, 16:34
Priset till forumets pajas, pucko, tönt, kalla honom vad ni vill, går till Devlan. Haha, jag har aldrig sett något fjantigare än dig, haha.
Tackar.

linuxe
29-05-2007, 16:20
Tibiaswe, ot sektionen saknar jag mest.

Arca
29-05-2007, 19:02
Åååå, blåvitt!!! Åååå, blåvitt!!!

Relax.. take it easyyyyyy!!

Jag är inte sjuk, bara puckad.

TN for life, nawt!

Karelazi
29-05-2007, 19:12
Om ni vill ha tibiaswe tillbaka så får ni fixa det själva. Jag är nöjd med nordic.