View Full Version : Starcraft Protoss vs Terran
Tjo!
Jag brukar spela Terran, de har så häftiga ljudeffekter :D
Men jag har verkligen inte en chans.
Hur stoppar man en Zealot rush? ;(
Spelar för det mesta Lost Temple så det går rätt fort att hitta varandra.
idk spelar oftast zerg ^^ men joo terran har bra ljud :cool:
typ skaffa massa panzers och sätt på lång range så kommer dom aldrig fram :rolleyes:
om de bygger zealots direkt så hinner jag max få ut 2 marines om jag bygger barrack när jag har 7 units.. sen regnar det bara in fler och fler zealots ;(
kört ;(
Varför kör man Terran?
1. `BoxeR`
2. Häftigast ljud på units.
http://www.youtube.com/watch?v=xkxBJrBOqH0
http://www.youtube.com/watch?v=k5Fd6fHNdsE
http://www.youtube.com/watch?v=UZezC0FCek4
Prova att bygga bunkers, och sen sätta in flamers i dom, det steker zealots ganska mycket :)
Sen har du marines bakom ^^
Just att lira någon gång? :P Jag var grym förrut, om jag ska vara ärlig är typ SC bättre än wow ._.
Om du/någon annan vill köpa lost temple 2on2 kanske? Så kan vi ju skriva i denna tråd :P
Problemet är att jag inte hinner få upp bunkers/academy. De bygger en pylon sen gateway sen är det över.
Jag spelar gärna lite :)
Men jag är inte något bra, men det är kul ändå.
Såklart SC är bättre än WOW.
Blizzard har gjort en rad underbara spel, wc, diablo, rrr, sc.. wow är säkert också bra men verkligen inte om man jämför med tibia ;)
Du ska gärna köra något som passar din spelstil. Inte köra något för att nån annan gör det
Jag spelar också spel för att de är häftiga !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D;D;D;D;D;DD;;D;D;D;D;D;;D;D;D;D;D;DD;D;D;D;D;D
(det här inlägget är inte ett dugg vinklat)
Hah :)
Jag spelar SC för jag vill bli som Boxer,
Jag spelar Tibia för jag vill bli som Ias :D
Asså oftast kör manju att du blockar med dina "farms"(vad dom nu heter) sen kör du brunkar+tanks bakom det. Annars finns den roliga taktiken då du bygger helt sjukt mycket "baracker"(vad dom nu heter igen) så när han rushar dig så pumpar du på alla så får du 9 i varje wave.
vad heter du? jag kan lägga till dej i f list sp kan vi göra någon gång. Jag är inte bra heller. Själv spelar jag som prots
Så jävla häftigt att se hur dom har kommentatorer när dom lirar Starcraft och har världens tuneringar! (Youtube filmerna)
vad heter du? jag kan lägga till dej i f list sp kan vi göra någon gång. Jag är inte bra heller. Själv spelar jag som prots
Heter J0k3, men spelar sällan (aldrig) på battlenet.
Tyren, jo jag vet. Men Protoss har fått upp sina Zealots innan jag ens hunnit bygga 1 barrack och 2 supply depots. ;(
Vet inte heller exakt hur man ska placera barracken och 2 supply depots, någon som kan visa på en bild? på alla fyra spawns i LT
alltså thx alot nu blev jag sugen på att spela starcraft >,< curse you all!
men du ska bygga 2 barracks samtidigt precis i början ^^
Innan jag bygger supply depots? Isåfall får jag inte ut några SCV's eller Marines så det känns ju meningslöst :)
Jag brukar försöka få upp spider mines så fort som möjligt och en academy för stimpack/medics.
Heter J0k3, men spelar sällan (aldrig) på battlenet.
inte jag heller :=)
jaja nu har jag hittat det dammig som fan men jag hittade det :D
men är det inte så att man kan typ skapa 10units innan man needar supply? jaja får väll titta efter nu da ^^
Hah :)
Jag spelar SC för jag vill bli som Boxer,
Jag spelar Tibia för jag vill bli som Ias :D
e boxer grym lr?:P
pillepelle
25-01-2007, 23:19
Terran är ju så mycket bättre, eller så är det bara jag som suger med protoss. XD
alla e bra på olika saker.
Rusha folk så e protoss samt zerg bäst. Skall du hålla ut länge kan terran vara bra.
Protoss är bra genom hela spelet, de är skitbra i början och blir bara bättre och bättre :)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.