PDA

View Full Version : Lärare i skolan mördade elever.

Abromoro
03-10-2006, 17:48
Va me en polare på vivo idag läste aftonbladet/expressen en man mördade
3 elever å skade 20 andra ungefär.

Vad tycker ni om pchsykopater (Stavning)? Undrar varför dom ska döda folk.

Menade att en man kom in inte en lärare å gick ut sen å hämtade vapen och krävde ner alla på golvet alla pojkar fick gå utan flickorna han mördade alla.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,898880,00.html

Här berättar en 13:åring om sinna vänners död.

1337
03-10-2006, 17:52
Länka artikelen om ni läste de på nätet ? :D

Granberg
03-10-2006, 17:53
för att dom e dummizar :cries: :cries:

Disasterpiece
03-10-2006, 17:57
dom är jäte elaka som jör så där :cries: :cries: :cries:

Allvarligt, vem bryr sig?

Zosous
03-10-2006, 18:02
Jepp, har skrivit en ungefär likadan tråd om våldet i USA.
Alla skolmassaker är ju självklart tragiska. Gårdagens händelse skakar hela världen, där oskyldiga flickor avrättas på ett sätt som är ytters plågsamt att ens läsa om. Detta är ett allvarligt problem i USA, och någon måste sätta ner foten för att sätta stopp för det.

Abromoro
03-10-2006, 18:05
Aa läste din tråd.

Mycket sorglikt.

@Disasterpiece Vad fan skulle du göra om de kom ett gäng på 7 pers slår ner dig kräver mobil plånbok smycken och sånt.

Skulle du inte bry dig?

Även om dom skulle åka fast så skulle du inte bry dig?

Skulle jag gjort väldigt mycket.

Mange
03-10-2006, 18:06
Alla skolmassaker är ju självklart tragiska. Gårdagens händelse skakar hela världen, där oskyldiga flickor avrättas på ett sätt som är ytters plågsamt att ens läsa om. Detta är ett allvarligt problem i USA, och någon måste sätta ner foten för att sätta stopp för det.
Du kan ju alltid försöka?
Nej men seriöst orka bry sig? Hade det varit i Sverige okej, men nu handlar det om USA, skit på dem.

Disasterpiece
03-10-2006, 18:09
Aa läste din tråd.

Mycket sorglikt.

@Disasterpiece Vad fan skulle du göra om de kom ett gäng på 7 pers slår ner dig kräver mobil plånbok smycken och sånt.

Skulle du inte bry dig?

Jag älskar "om"-frågor.

Nej, efter ett tag bryr man sig inte om sånt här längre.

Redmark
03-10-2006, 18:18
Händer bara i USA

Salocin
03-10-2006, 18:24
Det som är mest skrämmande är att sånt kommer närmare sverige hela tiden.

Zosous
03-10-2006, 18:25
Nej men seriöst orka bry sig? Hade det varit i Sverige okej, men nu handlar det om USA, skit på dem.
Jag sa att _NÅGON_ skulle göra det, inte jag, men du läser väl med röven. Sen är det många försök att vara roliga, men som totalt misslyckas. Speciellt under en sådan viktig punkt. Snälla, väx upp, detta är ett allvarligt problem.

Twia
03-10-2006, 20:12
Aa läste din tråd.

Mycket sorglikt.

Skulle du inte bry dig?

Jag älskar "om"-frågor.

Nej, efter ett tag bryr man sig inte om sånt här längre.
Håller med, jag har blivit rånad och knivhotad 2 gånger.. Misshandlad en, och nu bryr man sig inte längre, liksom det enda som är värre är att dom dödar mig, tror knappast en 12 årig liten kille har snopp till att döda en person. inte äns ev an tio har det oavsett ålder.. okej man tycker ju synd om dom som det händer med, men när man slutar bry sig om sig själv slutar man bry sig om andra automatiskt.. Sånt är livet.

Fast endå så är det klart man uppmärksammar sånt här och tänker att det är synd om dem som det händer med.

Forumtroll
03-10-2006, 20:14
Det ligger i människans natur att döda varandra.

Erdman
03-10-2006, 20:37
Flickorna som var kvar blev bundna och uppradade vid svarta tavlan. Han sköt var och en av dem i huvudet.

Ari Nieminen
03-10-2006, 20:43
Flickorna som var kvar blev bundna och uppradade vid svarta tavlan. Han sköt var och en av dem i huvudet.
Tur att det var en svart tavla, hade den varit vit hade fläckarna synts mer.

Wasabi
03-10-2006, 20:53
U-S-A - The way you spell stupidity.

pillepelle
03-10-2006, 20:53
Händer bara i USA
Jupp, det är ju också 20x större än sverige såå lite större chans att det inträffar där..-.-

verkon
03-10-2006, 20:54
De hade väll inget bättre för sig

Berra
03-10-2006, 21:07
Händer bara i USA
Jupp, det är ju också 20x större än sverige såå lite större chans att det inträffar där..-.-
Ne för det har ju absolut inget att göra med att folk får ett vapen bara av att öppna ett bank konto etc

Danne Weman
03-10-2006, 22:19
Jag sa att _NÅGON_ skulle göra det, inte jag, men du läser väl med röven. Sen är det många försök att vara roliga, men som totalt misslyckas. Speciellt under en sådan viktig punkt. Snälla, väx upp, detta är ett allvarligt problem.
Men hur ska någon göra något åt saken? Jag är inte så säker på att det hjälper att ändra vapenlagen i USA, det handlar om en inställning som det samhället har, och det kommer ta lång tid, säkert generationer att kunna ändra på det.

Robin_robin
04-10-2006, 01:32
Vad kan man säga .. tragiskt :(

Zosous
04-10-2006, 06:14
Men hur ska någon göra något åt saken? Jag är inte så säker på att det hjälper att ändra vapenlagen i USA, det handlar om en inställning som det samhället har, och det kommer ta lång tid, säkert generationer att kunna ändra på det.
Jo, de som styr landet vet mycket väl att det är problemet, då det är uppebart, men de är så jävla oempatiska och självupptagna med att tjäna så mycket pengar som möjligt att de totalt struntar i underklassen. Men man kan väl försöka göra något åt vapenlagarna, bättre sent än aldrig, om de inte redan är försent redan. Jag tycker man borde sätta in fler psykologer i skolorna i tidig ålder och ta hårdare tag mot mobbare. T.ex så var Eric Harris, mördaren på Columbine, mobbad och riktigt utstött i skolan. Han gick till och med på medicin för din deprission. Kanske är det försent att ändra vapenlagarna, men man kan väl göra något annat åt saken, inte bara ge upp?

Sickan
04-10-2006, 08:02
Tror du dom bryr sig om det blir en fläck på tavlan?:o

Ari Nieminen
04-10-2006, 09:31
Tror du dom bryr sig om det blir en fläck på tavlan?:o
En fläck? Pfft. Flera fläckar...

Miwna
04-10-2006, 09:33
Hur många elever har inte mördat sin lärare då? :rolleyes:

Zosous
04-10-2006, 11:22
Hur jävla naiv och lurvig i boetten måste man egentligen vara för att verkligen tro att det bara rakt av går att sätta stopp för sådant? Det finns absolut inget som helst sätt att bara tvärt få en föraning om att något sådant kommer hända om man inte är synsk möjligtvis.

Märker du själv direkt vid första möte om en lärare möjligtvis skulle ha som syfte att gå och våldta/döda sina elever vid tillfälle, alternativt om denne skulle kunna utveckla tendenser till detta?

Hur än jävla många människor, politiker och katter som sätter ner foten samtidigt så kommer det alltid att finnas riktigt sjuka människor, samt människor som blir sjuka med åldern.

Går det bli nå mer dramakung eller vad äre frågan om?

Förövrigt känner jag gode många personer som har och använder vapen, men ingen av dessa har hittils skjutit en människa eller hotat en människa med dessa. Det handlar alltså inte om vapeninnehavet utan inställningen till vapen och livet rent allmänt.
Du har din åsikt, jag har min. Och ja, jag tror att det går att minska eller iallafall att försöka minska antalet mördade på skolor i USA. Tror du verkligen att Columbinemassakern skulle inträffat om inte Eric var helt utfryst och mobbad i skolan? Inte en chans.
Han blev kallad bög och dyl. ända sen skolan började och ingen brydde sig, därför hände det. Skulle de tagit hårdare tag mot mobbarna (om vi utgår från att de visste det såklart) och kanske gett honom någon annan hjälp skulle det aldrig ha hänt. Men du kanske fortfarande tycker att det inte går att ändra på?

btw: Svensbyn i piteå? :)

Danne Weman
04-10-2006, 11:27
Du är bara en unge som sett Bowling for Columbine (antagligen nyligen) och tror sig veta precis hur situationen i USA förhåller sig.

HUR ska man bara kunna stoppa mobbare? Folkpartiet vill införa ordningsbetyg här i Sverige för att förminska mobbningen, men det handlar inte om det. Det handlar om hur det här samhället ser ut idag, det går inte att ändra i en handvändning, det går inte att ändra med EN lagändring.

Även fast man skulle ändra vapenlagen i USA så kommer det fortfarande finnas en organiserad brottslighet, som inte bryr sig om moral och etik, som fortfarande kommer sälja vapen illegalt till unga såväl som vuxna.

Som Wezzli sa, du är verkligen naiv.

Zosous
04-10-2006, 11:46
Du är bara en unge som sett Bowling for Columbine (antagligen nyligen) och tror sig veta precis hur situationen i USA förhåller sig.

HUR ska man bara kunna stoppa mobbare? Folkpartiet vill införa ordningsbetyg här i Sverige för att förminska mobbningen, men det handlar inte om det. Det handlar om hur det här samhället ser ut idag, det går inte att ändra i en handvändning, det går inte att ändra med EN lagändring.

Även fast man skulle ändra vapenlagen i USA så kommer det fortfarande finnas en organiserad brottslighet, som inte bryr sig om moral och etik, som fortfarande kommer sälja vapen illegalt till unga såväl som vuxna.

Visst är lagar till för att följas, men om det skulle bli svårare att få tag på skjutvapen i USA så skulle självklart alla dessa skjutscener minska! Det hoppas jag att du fattar och om du inte gör det får du gärna förklara varför/vad det är du inte förstår med det.
Men skulle det inte vara lättare att hålla koll på alla problem om det var mindre folk som hade skjutvapen?
Att sätta stopp för skjutvapen och liknande är en mycket enkel och effektiv metod för att rädda liv.
Med det menar jag att USA's regering relativt enkelt skulle kunna införa ny vapenlagar m.m. Och även om det är svårt att reglera detta, så måste det ju tas ett första steg för att nå framgång, eller hur? Det faktum att det är så sjukligt lätt att få tag på vapen i USA gör att nästan alla har vapen. Har man ett vapen är det lättare att börja tänka i banorna mord, och man ramlar ner i psykträsket.

Sverige>Norge
04-10-2006, 16:07
han kanske hade sett filmen "Torkel i knipa" haha

Sverige>Norge
04-10-2006, 16:10
Hur många elever har inte mördat sin lärare då? :rolleyes:
aa precis for ju vara lerarens tur non gong =PPP

sorry dubbel

Ceax
04-10-2006, 16:37
säger en sak, USA säg något som inte finns där?

Danne Weman
04-10-2006, 16:37
Stockholm?

Leksing
04-10-2006, 16:42
Stockholm?
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,478709,00.html

:rolleyes:

Xaya Heartless
04-10-2006, 16:46
Fy fan vad jag stör mig på alla "coola" småpojkar som skriver saker som "Orka bry sig" eller "Det är USA, skit i dem".
Ni är bara jävligt omogna och okänsliga.

Leksing
04-10-2006, 16:48
Fy fan vad jag stör mig på alla "coola" småpojkar som skriver saker som "Orka bry sig" eller "Det är USA, skit i dem".
Nu är det ju faktiskt så att det är USA men folk tar det säkert på samma sätt som om det skulle hända i Sverige. Klart dom vill förhindra sånthär men man vet ju inte precis i förväg var det ska hända.

Down
04-10-2006, 20:19
Alla fattar metaforen med den "svarta" tavlan!

Muppkuppz
04-10-2006, 23:52

Blir politiker du skulle passa som det.

Xaya Heartless
05-10-2006, 14:50
Nu är det ju faktiskt så att det är USA men folk tar det säkert på samma sätt som om det skulle hända i Sverige. Klart dom vill förhindra sånthär men man vet ju inte precis i förväg var det ska hända.
Bara för att det är i ett annat land betyder det inte att man inte ska bry sig.
Det är samma jord vi lever på.

Rasty
05-10-2006, 15:43
Vad tragisk, dessa amerikaner

Nasse svartsmugglare
05-10-2006, 20:00
http://www.aftonlögnen.se/vss/nyheter/story/0,2789,898880,00.html