View Full Version : Vilket strategispel är roligas?
Hej! vetefan om det är rätt del av forumet att posta en sådan tråd i :rolleyes:
Men vi får testa, Ett stratigi spel som är roligast ett spel som Age Of Impire nått sådan spel, vilket tycker du är roligas? Behöver tips. :)
bb~
När jag var lite yngre lirade jag Heroes, men kan tänka mig att jag alltid fuskade. :)
När jag var lite yngre lirade jag Heroes, men kan tänka mig att jag alltid fuskade. :)
Heros suxs ^^
gillar inte stratiegi spel
Tipsar om Warcraft 3, det är även väldigt roligt att lana om du tycker om WC serien :)
Tipsar om Warcraft 3, det är även väldigt roligt att lana om du tycker om WC serien :)
Är det som the sims skit spel att man måste köpa 1an och 2an för att kunna spela 3an? Mkt frågar har inte kört Wc så mkt.
Age Of Empire.
Ladda ner något av de äldre spelen. Riktigt skojiga.
Age Of Empire.
Jo har tänkt på det men WC värkar spännande men tankar ett och får väll köpa WC om det inte går att hämta hem :)
Company of heroes.
Bättre finns inte.
Ambalrith
03-10-2006, 16:58
Warcraft II (Möjligt vara det bästa strategi spel på marknaden)
Civilization 2, 3 & 4 (Såklart lägger man till expansions)
Warcraft III (Funkar väl, inte hälften så roligt som tvåan)
Starcraft (Antingen detta eller Warcraft II som är bäst)
Halowars ser väl lovande ut också fast det har ju inte kommit än
Age of Empire II(?)(Enter + Big Daddy + Enter, Enter + E=mc2 troopers + enter) Fuskade som fan på det men det va väl underhållande.
Måste lägga till tre:
Heroes of Might & Magic II och Heroes of Might & Magic III
Company of Heroes (Grymt nytt WWII strategi)
Heroes of Might and Magic III Complete är det ultimata spelet för mig. Körde det från 12.5 års ålder~ tills jag var 15 år.
Rampart ftw!
Bulletproof
03-10-2006, 17:03
Red Alert 2?
Age of Empires serien?
Får epelepsi Bulletproof,
Age of Empire-serien för mig ^^
Spelade när jag var yngre (de gamla spelen ftw !)
wc3, väldigt underhållande
Cirtaboy
03-10-2006, 17:07
Age Of Empire.
Jo har tänkt på det men WC värkar spännande men tankar ett och får väll köpa WC om det inte går att hämta hem :)
Det e väl klart att du kan tanka den ;) hur troru jag fick min wc3+expansion pack :rolleyes:
Hmm, Battle of Bulge är grym ww2 strategi spel, samma med Axis & Allies.
Kaktusen
03-10-2006, 17:38
WarCraft 3 tft är ju helt klart bästa strategispelet genom tiderna, 2an är bra men inte värt å nämnas jämfört med wc3.
Rekomenderar dig att köpa battleChest där du får Reign of Chaos (orginal) + The Frozen Throne (expansion)
köp iaf wc3 och om du inte gillar ladder (det riktiga) så funkar ju alltid dota för noobsen :rolleyes:
Abromoro
03-10-2006, 17:40
Sagan om den tredje tidsåldern är ett rätt ok stategi (stavning) spel.
Age of empires är så jävla skojjs specielt empire earth (stavning)
Muppkuppz
03-10-2006, 22:00
Wc3 tft ofc !! :mad:
civilizations II, III & IV no doubt...
Command & Conquer: Generals
Command & Conquer: Generals Zero Hour (expansion)
Empire Earth 2
<3 Stern(Tormsa)
04-10-2006, 06:32
Starcraft
-Tormsa
- Starcraft
- Age of Empires 2 the Conquerors
Hör av dig om du vill spela lite på bnet/zone
Nått av wc2-3 , Age of empire (kommer inte ihåg vilket nummer jag spelade men har typ spelat alla ;) ), eller starcraft.
Age of Empires II och Empire Earth \o
Company Of Heroes har ju nyss satt en ny milstolpe för strategi spel, riktigt roligt och snyggt.
Sen är ju dem mesta stragei spelen från THQ roliga, tex Warhammer 40000 Dawn Of War/Winter Assault (Expansion) Och nu Dark Crusade som släpps nästa veckan (längtar)
Förutom dom så är klassikerna Red Alert 2 och Age of empires bra också.
Jack Sparrow
04-10-2006, 10:05
Age of Empires
Ambalrith
04-10-2006, 11:42
Jag har provat många spel från Civilisationserien, men det slutade bara med att jag blev jävligt less och tog bort hellvetet.
Du kanske mer är en RTS människa. :p
Spelade Warcraft 2, Red Alert 1-2, Age of Empires 1-2 ganska mycket förut, men nu är de ju ganska gamla spel, så kanske inget att satsa på. Förövrigt skulle jag säga att Stronghold 1-2 är jävligt roliga spel, omän verkligen svåra. Stronghold 2 är dessutom inte så gammalt. Jag har inte sett så många strategispel överhuvudtaget förutom dessa.
Jodå, Warcraft 2, Red Alert 1 är helt klara att man måste ha i spel samlingen. Det är inte åldern som bestämmer om ett spel är kul eller inte.
Warcraft III -> Dota
Vi sitter här i venten, och speler lite dota ;)
war3ft+dota=magiskt
aoe1+exp
aoe2 behöves inte exp e bra som det e :D
starcraft+broodwar=exellent
och redalert 1 och tiberian sun :) har alla gamla redalert spelen och några nya också :rolleyes:
Heroes III for the win.
Fast jag är dock mest för äventysspel. En svårare nöt att knäcka, och därmed roligare. Mystserien <3
Heroes III for the win.
Fast jag är dock mest för äventysspel. En svårare nöt att knäcka, och därmed roligare. Mystserien <3
Atlantis. Skitkul. :cool:
@ Redmark
Mjo då, fast lite för enkelt, i alla fall ettan. Kyrandia är också ett bra tips om du gillar Atlantis.
Ja precis.
Men finns ett annat spel också, Ringen tror jag att den hette.
Den kom med 8Cd-skivor :rolleyes:
Heroes III for the win.
Fan, glömt bort hur kul Heroes III var :|
Ari Nieminen
04-10-2006, 14:32
Men vi får testa, Ett stratigi spel som är roligast ett spel som Age Of Impire nått sådan spel, vilket tycker du är roligas? Behöver tips. :)
bb~
Vänta nu, är det jag som är senil eller ändrade du trådnamnet till "stratigi" istället för strategi? Nästan för bra för att vara sant. Jag trodde inte man kunde få plats med fler fel i ett trådnamn, men du vinner!
Strategispel heter det.
'Vilket strategispel är roligast?'
Håll till godo, dyslektiska fanskap.
Vårda ditt språk!
Och för att besvara din fråga: Age of Empires I är det bästa strategispelet.
Snart kommer dark messiah of might & magic, en ny RPG del i heroes serien ;)
Tror dock bara det går att köra över internet men man kan säkert lana, bara kört multiplayer betan från gamespot
Heros, starcraft,warcraft 3 frozen ~ r0x :angel:
bb~
Vänta nu, är det jag som är senil eller ändrade du trådnamnet till "stratigi" istället för strategi? Nästan för bra för att vara sant. Jag trodde inte man kunde få plats med fler fel i ett trådnamn, men du vinner!
Strategispel heter det.
'Vilket strategispel är roligast?'
Håll till godo, dyslektiska fanskap.
Vårda ditt språk!
Och för att besvara din fråga: Age of Empires I är det bästa strategispelet.
Jo efter jag märkt att det var fel så förskte jag ju ändra men det går ju inte heller.. suger på stavning så klaga inte tack. är 12år gammal.. >_>"
Lotta fixar :)
Starcraft/Broodwar är ett bra spel.
Pröva Company of Heroes.
Du kommer bli så fast i det så det är helt sjukt. DEt är fan det bästa stragei spel som finns. Hur verkligt och välgjort som helst.
Absolut värt att köpa eller ladde ner ;)
Ja, haha, glömde skriva Starcraft Broodwar, det spelar vi fan än. Bunker wars är fan någonting man aldrig glömmer
Zone Control > Bunker Wars
Japp nu har jag köpt Wc3 & Expansion set (:
Age of Empires I, II og III - IKKE Age of Mythology, hater det spillet.
Red Alert serien. :P
Heroes III - genialt gøy. :D
Tror dock bara det går att köra över internet men man kan säkert lana, bara kört multiplayer betan från gamespot
Ööö till att börja med heter tråden "Vilket STRATEGIspel är roligas?" Inte RPG
Och Messiah är ett sinlge player spel med en online funktion, inte ett online spel.
Och Messiah är ett sinlge player spel med en online funktion, inte ett online spel.
Den andra heroes serien råkar vara strategi men vill du det så, vi snackade även onlinespel
Sen finns det ju Empire Earth som var ganska kul
Fastnade inte riktigt för de, vanliga AoE e bättre
Catapillar
06-10-2006, 19:54
Tetris Ownage lols!
Den andra heroes serien råkar vara strategi men vill du det så, vi snackade även onlinespel
Men Heroes III etc har "inget" med Dark Messiah att göra, Dark Messiah bygger vidare på Might And Magic serien inte Heroes serien.
Och vart snackade vi onlinespel? Måste ha missat det.
Nikitara
09-10-2006, 18:10
Dawn of War + Alla expansions
eller Company of Heroes ^^ FTW enligt mig.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.