View Full Version : Lättast voc
Jack Skellington
02-10-2006, 20:36
Vilken voc är lättast på tibia? :rolleyes: hadde tänkt och börja igen :)
CocaCola
02-10-2006, 20:38
Lättast? Beror på.. Lättast o lvla? .. Lättast o pka? ;)
Jack Skellington
02-10-2006, 20:39
Lättast? Beror på.. Lättast o lvla? .. Lättast o pka? ;)
Lättast att lvla med, lätt at få cash / Också pk :mad: :angel:
Det skulle väl vara en druid eller en sorcerer...
Jack Skellington
02-10-2006, 20:43
Det skulle väl vara en druid eller en sorcerer...
Alltid gillat sorc, men vet du några bra ställen från typ lvl 8 till 50?
Jo jag skulle väl kunna knåda ihop en liten halv guide åt dig om du vill :)
Om du är sorcerer så döda cyc? bara springa och skjuta med din wand, se bara till att manan går upp :D sen säljer du runer m.m och får pengar på det, sen är det ju bra med mlvl och sånt, göra egna runer så kan du ju pka ;) sen får du upp en hel del i cash när du huntar, själv tyckte jag det var svårt, men när jag skulle lvla upp min sorcerer sm jag inte spelar på så mycket nu tjänade jag ganska mycket :D
Knight är klart lättast att levla kanske inte den snabbaste, men lättaste :)
Får också bra med cash, annars om man har lite cash så kan man ju alltid blocka lite :)
Sorcerer såklart. hydras 24/7 <3
Jack Skellington
02-10-2006, 20:59
Jo jag skulle väl kunna knåda ihop en liten halv guide åt dig om du vill :)
Gärna! ^^:P
Knight är nog ändå bäst ifall man vill fixa cash för dom går "alltid" plus när dom huntar...
Drunksailor
02-10-2006, 21:16
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
det va inte sådär jättesvårt =)
Granberg
02-10-2006, 21:20
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
Snarare något i stil med:
8-28 - Larvas
28-33-Tartomb
33-50 Guards
Druid, rots/swamp trolls till level 14, sen skaffar du prem drar larvas till level 30 sen scarabs till level 40, sen dragons eller vamps, Så länge du känner för det :)
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
Snarare något i stil med:
8-28 - Larvas
28-33-Tartomb
33-50 Guards
Sorry för dubbel postning, men var ligger tartomb?, vet säkert vilken den är men kandu skicka bild på var den är :)
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
Umm 13-35 på larvas... bara jag som tycker det låter fruktansvärt trökigt? :P hehe.
Här är mitt förslag:
8-15 På rots i darashia eller liberty bay (där finns det även carrion worms).
15-25 I Gs tomben i Ankrahmun.
25-35 Tar tomb (första våningen tills du kan summona monk, sen är det andra våningen).
35-40 Dragons lite varsomhälst. Eller mines.
40-65+ Hydras, eller vad du nu känner för :)
Här bör du också mlvla lite, det lär du ha användning av senare :)
Sen kan du nog hänga med polare som du troligen skaffat till demons och warlocks etc..
Kan göra det lite mer specifikt om du anser att det behövs men har inte tid för det ikväll, ska ibäg och jobba imorgon -.-
Alltid gillat sorc, men vet du några bra ställen från typ lvl 8 till 50?
Man brukar liksom inte hunta samma djur i lvl 8 som i lvl 50 :S
Som nybörjare tyckte jag knight var ganska simpelt och lätt att lära sig. Men du - med tanke på ditt inlägg, verkar ha lirat förut. Därför skulle jag välja druid. Inte det roligaste vid hög level, men kan enkelt få ihop till mycket pengar.
Drunksailor
02-10-2006, 22:27
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
Umm 13-35 på larvas... bara jag som tycker det låter fruktansvärt trökigt? :P hehe.
Här är mitt förslag:
25-35 Tar tomb (första våningen tills du kan summona monk, sen är det andra våningen).
Sen kan du nog hänga med polare som du troligen skaffat till demons och warlocks etc..
Kan göra det lite mer specifikt om du anser att det behövs men har inte tid för det ikväll, ska ibäg och jobba imorgon -.-
tråkigt kanske, men lätt att göra samtidigt som man kollar på film eller nått och går hyffsat snabbt. kan ju sluta på 33 och dra guards redan då om man vill också.
sorc:
8-13 goblins i edron
13-35 larvas
35-50 dwarf guard mines
Här är mitt förslag:
tråkigt kanske, men lätt att göra samtidigt som man kollar på film eller nått och går hyffsat snabbt. kan ju sluta på 33 och dra guards redan då om man vill också.
Finns ett hjälpmedel som kallas för kejvbot med :rolleyes:
Sveriges_Elder
03-10-2006, 07:35
En knight så drar man 50/50 sen huntar man vad man känner för :P Eller en DRUID drar lvl 19 sen hänger man i poh om man är Facc annars är man i Tomb med Volcanic Rod och manafluids då lvlar man. :D
En Sorcerer Eller Druid..
Du kan hunta nått av förslagen som dom sagt tills du kan summona Ds då har du mer hjälp av dom...
M V H : Fronda
Knights måste fan vara det lättaste, bara gå runt och slåss :rolleyes:
Knights är också de absolut tråkigaste, enformigaste och mest värdelösa man kan vara.. ändå är Eternal Oblivion det.
Knights är dömda till att träna och blocka.
Knight = Lättast att gå vart fan du vill
Sorc = Lätt äg pk me dom ju :)
Druid = 1-5 ord, money money money!!
Paladin = döda va fan du vill ;)
Ambalrith
03-10-2006, 12:04
Knights är också de absolut tråkigaste, enformigaste och mest värdelösa man kan vara.. ändå är Eternal Oblivion det.
och överleva i strider. :>
och överleva i strider. :>
CIPbot > Knights
Paladins är lättast att levla, och det är ganska lätt att skaffa pengar med en paladin.
Om du nu ska lira en paladin så rekomenderar jag att:
Hunta med spears från 8 - 13, sedan gör du 1000 arrows, huntar huntar cyc tills du får 100 soul, gör 1000 arrows till. Fortsätt så till level 20, då du skillar till 65+ dist och huntar larvas till level 30 minst. Då kommer du ha massor med pengar, så köp 2 bp bolts och hunta dwarf guards till 50.
EQ: Plate set räcker gott och väl för en paladin ;)
Gustav Svenneson
03-10-2006, 14:02
Men guide för EK då?..Vill ha:P
Lättast och tråkigast: Knight :lol:
Skulle säga DRuid riktigt lätta att lvla till 40+ sen bara hydras med blocker.
och man tjänar fett mkt på Uhs
Holabagada
03-10-2006, 16:35
Cyc i thais till lvl 25 eller 30 .. Beror på vad du vill.. Sen ank tomb till 50 .. Sen draggys/hydras o.s.v.. Om du är sorc/druid :P
Jag Säger knight Du Kan levla gött i Caves Typ Från 8 till 20 i swamps (Venore) sen Rotworms (Ank) (Darashia) (Venore) Sen är du typ 30
så gör vad du vill xD
Citat Dakorr
Om du är sorcerer så döda cyc? bara springa och skjuta med din wand, se bara till att manan går upp :D sen säljer du runer m.m och får pengar på det, sen är det ju bra med mlvl och sånt, göra egna runer så kan du ju pka ;) sen får du upp en hel del i cash när du huntar, själv tyckte jag det var svårt, men när jag skulle lvla upp min sorcerer sm jag inte spelar på så mycket nu tjänade jag ganska mycket :D
Totalt värdelöst att döda cyc med wand på låg level.. På samma tid som det tar att döda den kan du typ döda 4 st rotworms.
Sorcerer såklart. hydras 24/7 <3
Men du kan ju lika gärna vara Druid och ta hydras? + att dom har tempest rod.:P
knight ellr palladin tycker jag du ska va om du gillar att skilla:D
Lättast voc måste nog vara knight men du lvlar snabbast som sorcerer..
Alltså:
8-20 - Rotworms/Larvas
20-40 - Tombs
40 - 70 - Mines
70 - 100 - Dragons i venore
Sen är du typ 30 så gör vad du vill
Citat Dakorr
Så du säger att jag kan hunta demons i lvl 30? :rolleyes:
Robin_robin
04-10-2006, 01:28
Sen är du typ 30 så gör vad du vill
Citat Dakorr
Så du säger att jag kan hunta demons i lvl 30? :rolleyes:
varför inte :D?
Beginner voc; knight
PG voc; sorc
moneymaker; knight/druid
pk voc; sorc
jag-vill-verkligen-inte-dö voc; knight
Knight er vel lettest, men boring. =)
måste lvl min 14 sorc med era fina guider :P
Banan Gangstern
11-10-2006, 20:36
Sorc e lättaste å lvla med Knight e lättaste att få cash med :P
Knigge for life <3<3<3 :D dra 70 70 sen kmr de va svinkul, dock suger de å skilla men men...
Vilken voc är lättast på tibia? :rolleyes: hadde tänkt och börja igen :)
Asså, jag lovar dej .. gör en knigge och skilla fett mkt ;) kan lova dej att du kmr att älska honom :)
Karelazi
24-01-2007, 16:03
Knight är lättast, dock lika kul som att klippa gräsmattan med en nagelsax.
Knight = Lätt om man vill gå på låga monster, vill du sedan ha lite action måste du träna och så länge du inte fuskar är det inte speciellt kul...
Sorcerer / Druid = Eftersom Cip har ändrat på i princip hela spelet så är detta en relativt lätt klass, eftersom nu behöver du i princip inte bry dig om magic level längre, Wanden + summons räcker för att gå Dragons solo och det spelar ingen roll vilken magic level du har för wanden eller summons...
Paladin = Kostar väldigt mycket att hunta om du inte vill leka knight och isåfall börjar folk undra varför du ens gjorde en paladin eller så gör du helt enkelt så att du ställer dig i 15 timmar och gör arrows så du kan hunta lite, typ cyclops jippie, och så får du kanske ut 2k av 15 timmars pilar :)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.