View Full Version : scammers...
Titan Palla
02-10-2006, 15:18
okej blev just lurad på en bp gfb en tradade med brightsword men "cansellade" så om och om igen. men sen så sa han ooh shit it's the cap och så fixade han det men tradade sen med ett carlin sword och jag råka "acepta" =( har nåt liknande hänt er?
Det har hänt att folk försökt scamma mig, men man får vara vaken när folk cansellar hela tiden.
Titan Palla
02-10-2006, 15:28
mm tog fan en dag att fixa den bpn :cries:
Samme hendte med en RL venn av meg. Han endte opp med å trade 30k og et FS for et carlin sword. Sånt skjer lol. :P
lazy hunter
02-10-2006, 15:53
många gånger mee g sword åå 2 handed sword
:cries:
en försökte lura min bror på 1 giant sword och mej på en crusader helmet men dom lykas aldrag vi är uppmärksamma :cool:
Titan Palla
02-10-2006, 16:03
kk =D
mm tog fan en dag att fixa den bpn :cries:
hela dagen?? shit..
Edit: nej .. :D
Cirtaboy
02-10-2006, 17:05
Aldrig hänt mig, men jag har lurat folk på alla möjliga sätt
Jo det har hänt någon gång. Du får se det positiva i det: Man lär sig av sina misstag. ;D
Efter att jag var scammad så är jag alltid extra försiktig när jag tradar. Kollar alltid så det är rätt svärd och att det inte är platinum coins istället för crystal coins.
Tkr det e ganska noobigt at tbli scammad....:/ har bara scammat sj fick 20k :cool:
Min guild leader var hackad så hackaren lurade mig på 1060k, blue robe, royal helmet, crown legs
Haha, när jag och en polare accsharade så lirade jag medans han lurade folk på det sättet. Han satt vid dp och skrev att folk först skulle skicka en liten summa av pengarna i parcel och att han sedan skulle skicka firesword eller något annat, som han såklart inte gjorde. Efter ett lan hade vi fått ihop runt 70K~ :)
Aaah, vad synd. Här har du suttit och jobbat en hel dag sen förlorar du den utan att få pengar :cries: Men se det från den ljusa sidan, du fick magic level :P
Jag har också försökt bli lurad men har alltid haft ögonen på skaft
Det är många som håller på så, de säger att de säljer b-robe men de tradar en cape.
Köttbullan
02-10-2006, 18:40
Lurade nyss en PL på fire sword.
Gick bara in lite på min retired char.
Titan Palla
02-10-2006, 19:31
rasty, nej det spelar ingen roll med magic lvln (nästan inte) eftersom dom pengarna var menade för min palla, men jag tyckte det var konstigt. att nån vill trada brightsword mot en bp gfb!??
Worldtrade för det mesta. Även rensning av hus så har väl gått back en 400k under mitt Tibialiv.
En sak som därimot var lite rolig, vet inte om det hör till saken men det är något liknande. Jag såg en kille köpa parcel och han tappade sina resterande 85gp från platinum coinet han använde. Ivrig som jag var försökte jag dra upp pengarna i bp'n.
Det lilla problemet var att jag inte hade öppnat bp'n och försökte dra upp pengarna mot bp'n på min Equipment men råkade istället dra den på min mest värdefulla EQ del, min Dragon Shield.
Jag tappade den, blev skitsur och sen var killen huntad av mig :lol:
Titan Palla
02-10-2006, 19:38
hahaha de va kul =)
EDIT: lite plåster på såren =D
Inte hänt mig, men min lillebror (8år) skulle köpa giant sword för 2k ROFL, han köpte ett 2handed sword :D
men det är ju roligt att lura folk ju :D
Bang! x)
02-10-2006, 22:20
Nope, aldrig hänt mig men själv har man lurat några.. ;) :D
Drunksailor
02-10-2006, 22:41
Ägd.
@Zosous : nice avatar
Ägd.
@Zosous : nice avatar
Du har nice avatar.. Vem är det ?:angel:
OnT många har försökt scamma mig men jag är ganska nog när jag tradar.
De som skammar är noobs
De som blir skammade är större noobs
Am I right ? :D
Garfield
03-10-2006, 14:14
Haha, det e kul o scamma, min polare fixade ca. 350k+ på över 6 världar, fast då worldtrade scamma han.
Slash'Xtm
03-10-2006, 14:26
De som skammar är noobs
Japp det stämmer bra det.
Om ngn gör cancel första gången ska man vara uppmärksam
De som skammar är noobs
Japp det stämmer bra det.
Då måste jag va en extremt bra noob, men jag har aldrig råkat ut för det själv. Har väl gått runt 4-5 mille cash plus med hjälp av ett trick. Sen sålde jag allt och slutade i level 57. Det blev en bra summa pengar det.
Titan Palla
03-10-2006, 15:04
jag vet ja e en noob
Det var inte riktat mot någon, det var bara en tanke :)
Haha jag lurade en snubbe på 85 k , han sa att han ville köpa mi gubbe, ( en lvl 71 Royal Paladin )
Så sa jag: Pengar först, så GAV han mig ! :) haha Han blev så arg !
Han sa att han skulle hunta mej, men den killen som han sa skulle hunta mej var min RL Farsa hahahah :)
Jag blev ett offer för flygande, brinnande parcel tricket. En annan gång så fick jag ett brev med texten att jag hade vunnit 3 mån premium om jag bara skrev in mitt acc och pass på tibia.lottery.premium.com och gissa vad som hände.
Jag hade bara en lvl 15 på accet så ingen skada skedd.
Annars kan jag påpeka att det är lite lågt och t o m lägre än Glocalnet att scamma, eller väldigt noobit att gå på det.:cries:
En hel bp gfb? Oj oj oj oj! Fattighuset nästa?
Holabagada
03-10-2006, 16:41
Haha ja Scamma en kille på rare set .. :P Han sa att jag kunde gå in i hans hus sen tog jag hans rare :) Gav tillbaka de senare dock ;)
Titan Palla
03-10-2006, 16:43
men lol @ Xadek, rätt onödig kommentar dessutom e jag low lvl?
Lord Saguz
04-10-2006, 12:40
köpte katana för 8 k >.<
skulle köpa bright sword givetvis... den var även till min kompis :|
Blev scammad på en crown armor en gång. Snubben sa 20k för den, men tog cancel hela tiden , så efter ett tag så hade jag 2 platinum coins i min backpack och min crown armor var borta =/
har blitt "scammet" på rune trades av og til, når jeg kjøper en BP HMM så gidder jeg ikke sjekke hvor mange runer det er av og til, endte opp med svært få noen ganger =D
Karelazi
05-10-2006, 11:48
Haha jag lurade en snubbe på 85 k , han sa att han ville köpa mi gubbe, ( en lvl 71 Royal Paladin )
Han sa att han skulle hunta mej, men den killen som han sa skulle hunta mej var min RL Farsa hahahah :)
Spelar din pappa Tibia? Sorgligt... :/
va e bästa sättet att scamma på? xD buähähä
håller på att sno en c arm XD lol
ops dubbel
Spelar din pappa Tibia? Sorgligt... :/
lol det är du som är sorglig,
Sopgubben
05-10-2006, 17:31
sök på Bo Bohemian på securans blacklist... ( min rl polare )
han snodde 1 demon helmet, 2 e plate, 2-3 mms, x antal boh/demon shield/golden armor etc etc... och så snodde han 1 demon helmet på aldora av Pytha.. :rolleyes:
han snodde 1 demon helmet, 2 e plate, 2-3 mms, x antal boh/demon shield/golden armor etc etc... och så snodde han 1 demon helmet på aldora av Pytha.. :rolleyes:
Jag känner igen namnet, vet du vem Galdordo, Ellixa, Mojo the second etc på secura är? tror nog dem snott lite mer totalt..
SCAMMA RÖVEN AV TITANIA JÄÄ
FICK 180K JÄÄÄÄ
SCAMMA RÖVEN AV TITANIA JÄÄ
FICK 180K JÄÄÄÄ
hur lyckas du scamma? ingen går på parceltricket
Sopgubben
06-10-2006, 16:54
Jag känner igen namnet, vet du vem Galdordo, Ellixa, Mojo the second etc på secura är? tror nog dem snott lite mer totalt..
galdordo o mojo känner jag igen, men det va typ 1 år sen jag lirade secura seriöst :P
men hur lyckas ni?! det e omöjligt
xD
Gorde 2st såna här http://forum.tibia.com/forum/index.php?subtopic=thread&threadid=1385960
Jag hade haft "fest" i huset, fast så tvingades jag logga snabbt sen, glömde ta bort invites. När jag loggade in morgonen efter var Boh (värda 60K på den tiden) och runor för 30K samt 10K cash borta. :)
Andra gången var lite mindre skulle worldtrada 5K, c helmet och p legs men fick kick. Men vem bryr sig om det, inte värda nåt ju ;)
Gorde 2st såna här http://forum.tibia.com/forum/index.php?subtopic=thread&threadid=1385960
då blir du nog bannad :cries: :cries:
Jag skulle kunna berätta det bästa tricket. Men jag vet inte om jag ska det. Har känat ihop ofantligt mycket pengar på det sättet. När priserna på secura va höga satt det verkligen gött med mycket pengar. Det var även extremt lätt att sälja allt i rl för en stor summa pengar :)
skulle byta BS och C-shield mot GS.. Subban la upp ett 2-handed sword.
Dem flesta scammer vid biblan i thais, även vid mat affären där de vissar sina iteNs. som dom snabbt lägger saker över och sedan tar dem. Detta är no-pvp servrar. vet inte om dom gör så här på PVP. =)
Sopgubben
06-10-2006, 22:16
det va förrrrrrrrrrrrrr i tidennnnnnn när typ ingen visste om "scamming" som min polare snodde det mesta, men han snodde g arm, k legs för några veckor sen på Kyra :rolleyes:
E de du din jävel, jag gick nästan på ditt andra lottery -.-
Jag skulle kunna berätta det bästa tricket. Men jag vet inte om jag ska det. Har känat ihop ofantligt mycket pengar på det sättet. När priserna på secura va höga satt det verkligen gött med mycket pengar. Det var även extremt lätt att sälja allt i rl för en stor summa pengar :)
sejsejsejsejsejsej xD plllllllzzzzzz
erat eget fel om ni blir scammad, ta det lugnt isåfall.... vänta 5 sec och ta look.
sen gåre fint om det är fake lr real :)
AA DE E JAG AHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA
Palla scamma ? :/ tycker de är bättre o skaffa sakerna sj på spelet , göra loot bags osv , tycker jag iaf , men sen får ni tycka vad ni vill :)
Palla scamma ? :/ tycker de är bättre o skaffa sakerna sj på spelet , göra loot bags osv , tycker jag iaf , men sen får ni tycka vad ni vill :)
Palla BUMPA?
Over 1 month old topic. Closed.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.